اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بندر هندیجان :
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هندیجان گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) یک‌نهاد انقلابی برای حمایت و کمک به محرومان و مستضعفان جامعه است و باید موردحمایت قرار گیرد.

بهمن قنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان، اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) یک‌نهاد انقلابی که هدف از تشکیل آن رسیدگی به مشکلات نیازمندان و محرومین جامعه است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلان و جدید کمیته بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توانمند کردن اقشار کم‌درآمد است و ما هم بر اساس سیاست‌های ابلاغی در حال توانمند کردن این اقشار فقیر جامعه هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی هندیجان بیان کرد: کمیته امداد هندیجان بالغ‌بر 1350 خانوار تحت پوشش که 8 درصد جمعیت این شهرستان را شامل شده بر عهده دارد.

وی گفت: در بخش اشتغال این کمیته در سال 1395 به تعداد 103 خانوار وام از قبیل اشتغال‌زایی، مشاغل خانگی، به مبلغ 000/000/255/1 (یک میلیارد و دویست و پنجاه‌وپنج میلیون تومان) پرداخت کرده است؛ که از این تعداد خانوارها 85 خانوار خودکفا شده‌اند.

قنواتی عنوان کرد: در بخش آموزش و حرفه‌آموزی تعداد 316 نفر آموزش‌های لازم جهت فعالیت‌های اقتصادی دوره‌ها را گذرانده که در این بخش هزینه‌ای بالغ‌بر 000/000/28 میلیون تومان پرداخت‌شده است.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداخت وام کارگشایی تا سقف 5 میلیون تومان به تعداد 120 نفر که مبلغ 000/000/260 میلیون تومان را دربرمی گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی هندیجان بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته امداد کمک به نیازمندان جهت امر ازدواج فرزندان مددجویان در سال 95 به تعداد 65 فقره به مبلغ 000/000/120 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: کمک‌هزینه درمان به بیماران و برطرف کردن مسائل بهداشتی آن‌ها در سال گذشته نیز از اقدامات مهم شهرستان که ازجمله کمک به سالمندان و بیماران بیماری‌های خاص، سرطانی، دیالیزی، پیوندی، است که تاکنون مبلغ دویست میلیون تومان هزینه گردیده در همین راستا کمک به سو تغذیه کودکان زیر پنج سال به تعداد 50 کودک که هرماه مبلغ 700 هزار تومان مساعدت شده است.

قنواتی عنوان کرد: همچنین تعداد 84 خانوار از مددجویان هرماه حق بیمه به‌حساب تأمین اجتماعی واریز می‌گردد که به‌عنوان سابقه و در سنوات آینده بتوانند از مستمری و سایر خدمات تأمین اجتماعی استفاده نمایند که در سال گذشته مبلغ 71 میلیون تومان حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت‌شده است.

وی افزود: در بخش اکرام ایتام تعداد تحت پوشش 157 و تعداد حامیان 356 نفر هستند که مبالغ واریزی نقدی این حامیان در سال 1395 000/000/225 میلیون تومان که میانگین سرانه هر یتیم 000/265 تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی هندیجان بیان کرد: اکثر حامیان کمیته امداد هندیجان خارج از استان و شهرستان هندیجان هستند و نیاز است متمکنین در هندیجان نیز به حامیان ایتام بپیوندند.

وی گفت: در بخش احداث مسکن مددجویان در سال گذشته تعداد 12 واحد در شهر و 18 واحد در روستا احداث‌شده که سقف هزینه بلاعوض آن 25 میلیون تومان بوده است.

قنواتی عنوان کرد: در بخش تعمیرات مسکن تعداد 36 مورد که هر مورد 000/500/4 هزار تومان مساعدت شده، در تعمیرات جزئی 40 مورد داشته‌ایم که هرکدام 2 میلیون تومان مساعدت گردیده است.

وی افزود: در بخش ساختمان با مساعدت بستگان، خیرین و مردم بیش از یک میلیارد تومان بوده که برای احداث و تعمیرات منازل مددجویان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی هندیجان بیان کرد: در بخش درآمدی کمیته از صدقات به تعداد 3800 صندوق صدقات بزرگ، متوسط، کوچک سطح شهر مبلغ 188 میلیون تومان جمع‌آوری‌شده است. یکی از مشکلات عمده‌ای که سبب کاهش درآمد کمیته از صندوق صدقات است وجود متکدیان و افرادی خاصی که به‌عناوین‌مختلف به درب منازل مردم مراجعه می‌کنند.

وی گفت: در خصوص تکدی گری امام‌جمعه وقت در نکوهش تکدی‌گران در سطح شهر در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردند این کارها اشکال شرعی دارد اما متأسفانه هنوز نتیجه‌بخش نبوده و مبالغ صندوق‌ها توسط این متکدیان کاهش پیدا می‌کند.

قنواتی عنوان کرد: در بخش درآمدی مربوط به جشن نیکوکاری سال 95 هدایایی نقدی و به‌صورت کالا جمع‌آوری شد و در کمک نقدی مبلغ 000/000/156 میلیون تومان جمع‌آوری و به همراه کالاها به مددجویان تقدیم شد.

وی افزود: در جشن عاطفه‌ها هرساله که با همکاری آموزش‌وپرورش هندیجان در سطح شهر برگزار می‌شود مبلغ 36 میلیون تومان که شامل، وجه نقد، لباس، کیف، کفش و وسایل موردنیاز مدرسه جمع‌آوری و در بین دانش آموزان کم‌بضاعت تقسیم‌ می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی هندیجان بیان کرد: در بخش زکات واجب دینی در سال 1395 با تلاش‌های روحانیت معزز و تبلیغات گسترده در روستاهای مختلف 45 میلیون تومان جمع‌آوری‌شده که این جای تأسف دارد و با توجه به ظرفیت‌های فراوان باید کشاورزان عزیز را توجیه کرده تا این واجب دینی ادا شود.

وی گفت: در بخش فرهنگی 155 دانش‌آموز و 30 دانشجو تحت حمایت داریم که مبلغ 35 میلیون تومان جهت شهریه و خرید کتب درسی به آن‌ها پرداخت‌شده است.

قنواتی عنوان کرد: در طول سال شبکه بهداشت و درمان نوزادان دارای سو تغذیه را جهت حمایت از آن‌ها به ما معرفی می‌کند که در طول سال گذشته 000/000/42 میلیون تومان ما برای این اقشار محروم و کم‌درآمد پرداخت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار