اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
در اولین جلسه شورای فرهنگی عمومی در سال جدید مطرح شد:
در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی هندیجان در سال 1396 تصویب شد که طرح قرآنی رحلِ با مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان بندر هندیجان تابستان اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان،اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر هندیجان در سال 1396 با حضور اعضا در دفتر امام‌جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد ساری اصل امام‌جمعه هندیجان در این جلسه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: فرهنگ عمومی دو بُعد دارد یکی ظاهری و دیگری نامحسوس که در درون هر انسانی وجود دارد.

وی افزود: در بُعد ظاهری فرهنگ عمومی همان رفتار، نحوه پوشش وزندگی شخصی ماست؛ اما در بُعد نامحسوس اخلاقیات، تفکرات درونی انسان‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: باید برای شورای فرهنگ عمومی هندیجان یک تقویم اجرایی طراحی و بر اساس آن مناسبت‌ها، اعیاد، مراسم‌های ملی و مذهبی را برگزار تا از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم.

وی گفت: ما باید از روحانیون، سخنوران بومی شهر بیشتر استفاده و نزد مردم بفرستیم. ما باید از مداحان برای ترویج فرهنگ عمومی ایثار، شهادت، تفکر انقلابی و کار جهادی استفاده کنیم.

ساری اصل عنوان کرد: باید برای شهدای گران‌قدر بهترین محفل را برگزار چراکه شهدا به ما نیازی ندارند بلکه ما نیازمند شهدا هستیم. ما گناه‌کار، مشکل‌دار هستیم. امیدواریم در جهان آخرت شهدای عزیز ما را شفاعت کنند.

ساری اصل عنوان کرد: آمریکایی‌ها و کلاً دنیای متوحش غرب دنبال ایجاد فتنه‌ای همانند سال 88 هستند همه ملت باید از انقلاب خود حمایت کنند. مسئولان امنیت الحمدالله هوشیار هستند.

وی افزود: ما برای تحول قرآنی در سطح شهرستان اقدام به اجرایی طرح قرآنی رحلِ خواهیم کرد این طرح در بسیاری از مکان‌های کشور اجراشده و نتیجه بسیار مثبت داشته است انشالله در هندیجان هم اجرایی خواهیم کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: طرح قرآنی رحلِ طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با مدیریت آموزش‌وپرورش هندیجان بعد از امتحانات دانش آموزان اجرایی و ثبت‌نام از سنین 13 الی 22 در سایت بیت الاحزان خواهد بود.

وی گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما باید کشور حافظان قرآن و عاملان به آن باشیم این طرح در این راستا است که دانش‌آموز تمام‌وقت خود را طی 53 روز در اختیار بهترین مربیان قرآنی از دیگر نقاط کشور خواهند گذاشت.

ساری اصل عنوان کرد: مدیریت، اجرا و سازمان‌دهی طرح در اختیار مدیریت آموزش‌وپرورش هندیجان قرارگرفته که بتوان بهترین امکانات برای حفظ، قرائت قرآن در اختیار قرآن آموزان قرار گیرد.

خسرو حیاتی رئیس اداره آموزش‌وپرورش هندیجان در این جلسه اظهار، داشت: در آستانه امتحانات نهایی دانش آموزان قرار داریم و همچنین همه‌چیز برای برگزاری کنکور سرا سری در حال تکمیل است تا شرایط و فضای لازم برای آزمون مهم کشور مهیا شود.

وی افزود: قبولی در کنکور و امتحانات نهایی رتبه علمی هر شهرستان را مشخص می‌کند لذا اداره آموزش‌وپرورش در حال فراهم کردن شرایط مناسب تا دانش آموزان بتوانند از مطالب و کلاس بهترین بهره را ببرند.

رئیس آموزش‌وپرورش هندیجان بیان کرد: میانگین رتبه علمی شهرستان هندیجان بالاتر از سطح کشور و استان خوزستان است و این شرایط برای ما بسیار با غنیمت خواهد بود. انشالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رتبه علمی هندیجان افزایش می‌یابد.

وی گفت: اکنون در فصل امتحانات هستیم لذا باید شرایط لازم چه در مدرسه و منزل برای تحصیل فرزندانمان مهیا کنیم تا دانش آموزان با خیالی آسوده در جلسات امتحان حاضر شوند.

محمدمهدی صادقی نماینده جراید و خبرنگاران در جلسه شورای فرهنگ عمومی هندیجان، اظهار داشت: خواستاریم که چهارمین کنگره ملی شعر خلیج‌فارس شهرستان بندر هندیجان برگزار شود.

وی افزود: خلیج‌فارس هویت تاریخی ملت بزرگ ایران است در سال‌های اخیر کشو رک‌های ذره‌بینی به نام بزرگ خلیج‌فارس دست‌اندازی می‌کنند بر همه ما واجب است از داشته‌هایمان دفاع کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: خلیج همیشه فارس هم هویت تاریخی و هم فرهنگ اصیل ایران‌زمین است که بیش از 7000 سال قدمت دارد لذا چگونه است که برخی کشورهای منطقه به خود اجازه می‌دهند و گستاخانه به جعل این نام بزرگ می‌پردازند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار