اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
شوشان: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای برای تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، عموم هموطنان را به رعایت ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی و به ویژه عفاف و حجاب در محیط ‌های عمومی دعوت کرد.
بنا براعلام پایگاه خبری پلیس در متن این پیام آمده است: بار دیگر ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا فرا می رسد و مردم خداجو و مومن آماده می شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.

ماه مبارک رمضان، ماه معنویت، صفای نفس، مناجات و فرصت مغتنم برای خودیابی، خود شناسی، خودسازی و هنگامه تجلی حقیقت آیه شریفه ' شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَانِ' می‌باشد.

به تحقیق پاسداشت فضای معنوی و حفظ حرمت این ماه گرانقدر، مستلزم همکاری و اهتمام بیش از پیش همه شهروندان است.

بر این اساس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جهت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، عموم هموطنان عزیز را به رعایت نکات زیر دعوت می نماید:

در ادامه این اطلاعیه آمده است: انتظار می رود برای تقویت مراتب خویشتن داری، تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی و به ویژه عفاف و حجاب در محیط ‌های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود.
بدیهی است، با معدود افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

براساس احکام نورانی اسلام، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف هستند و تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند، از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاء عام خودداری کنند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین از متصدیان هتل‌ها، مهمان پذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن خواستار شد تا با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود به مسافران ارائه خدمات کنند.

همچنین بنا بر این اطلاعیه سایر رستوران‌ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا هنگام افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند.

نیروی انتظامی نسبت به ارتقاء امنیت معابر، بوستان‌ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، به ویژه در زمان افطار و شب‌های قدر توجه کرده و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل خواهد آورد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: شایسته است با عنایت به فضای معنوی و آکنده از خیر و برکت ماه مبارک رمضان، همه مومنان و باورمندان به رحمت واسعه الهی در این ماه عزیز در راستای خیرخواهی، تشویق به عمل صالح و از جمله نیکوترین آنها 'عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر' بیش از پیش گام بردارند، چرا که امر کردن به معروف و بازداشتن از منکر، چنان که خداوند متعال وعده فرموده است، ضامن بقای جامعه و موجب سعادتمندی و رستگاری مومنان خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار