اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
تدوین نظام حقوقی معلمان راهکاری برای رفع بی‌عدالتی موجود میان معلمان و استادان دانشگاه



سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است تدوین لایحه نظام حقوقی معلمان همچون استادان دانشگاه، بی‌عدالتی میان معلمان و اساتید دانشگاه را از بین می‌برد و این امر را تکمیل‌کننده نظام رتبه‌بندی معلمان دانست.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رویکرد اخیر وزیر آموزش و پرورش نسبت به تدوین  قانون نظام حقوقی معلمان به منظور جدایی از سیستم اداری دولت و پرداخت همچون استادان دانشگاه، گفت: پیگیری و تدوین این طرح برای معلمان لازم است چراکه در  نظام رتبه‌بندی به معیشت معلمان به درستی  پرداخته نشده است ضمن آنکه باید مشخص شود معلم کارمند است یا فردی علمی همچون استادان دانشگاه؛ هرچند با معلمان در مسائل مالی حتی همچون کارمندان برخورد نشده اما با توجه به نوع کار علمی آن‎ها نباید مانند یک کارمند با آن‌ها برخورد کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه قانون نظام حقوقی معلمان به منظور جدایی از سیستم اداری دولت و پرداخت حقوق همچون استادان دانشگاه می‌تواند معلمان را به سمت فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی سوق دهد، اضافه کرد: باید برای شخصیت علمی معلمان جایگاه خاصی قائل بود و این اجازه را که بتواند خارج از مدرسه فعالیت علمی کرده به آن‌ها داد و برای این تلاش علمی ارزش مالی و معنوی قائل شد.

میرزاده با بیان اینکه نباید تفاوتی میان یک معلم با مدرک تحصیل فوق لیسانس یا دکتری با اساتید دانشگاه در این موقعیت قائل شد، درخصوص جایگاه نظام رتبه بندی در تحقق این مهم، اضافه کرد: اگرچه نظام رتبه‌بندی معلمان نیز برای رسیدگی به وضعیت معلمان شکل گرفته است اما لایحه مدنظر دولت می‌تواند این نظام را که بیشتر بر رتبه‌بندی علمی معلمان تمرکز دارد تکمیل کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات اسلامی تاکید کرد: قانون نظام حقوقی معلمان به منظور جدایی از سیستم اداری دولت همچون استادان دانشگاه بی‌عدالتی میان معلمان و اساتید دانشگاه را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش از ضرورت تدوین پیش نویس نظام حقوقی معلمان به منظور جدایی از سیستم اداری دولت و همچون استادان دانشگاه و ارائه آن به مجلس سخن گفته است.




تا مبلغ ۲ میلیون معاف از مالیات می‌باشد.

از ۲ میلیون بیشتر تا ۱۰ میلیون ۱۰ درصد

و از ۱۰ میلیون بیشتر تا بی‌نهایت ۲۰ درصد

 کسر می‌شود.

موارد مشمول مالیات در حقوق:

حق شغل
حق شاغل
تفاوت تطبیق
فوق العاده‌ی سختی کار
فوق العاده‌ی مناطق محروم روستایی عشایری
فوق العاده‌ی نوبت کاری
فوق العاده‌ی بدی آب وهوا
فوق العاده‌ی محرومیت از تسهیلات
فوق العاده‌ی محل خدمت

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار