دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان ضمن تشریح دیدگاه های خود در خصوص مسائل کشور به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست خبری نیز پاسخ داد. ماحصل این نشست در ذیل می آید:

"> گفتگوی اختصاصی با کواکبیان : گزینه اصلاح طلبان هستم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶

دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان ضمن تشریح دیدگاه های خود در خصوص مسائل کشور به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست خبری نیز پاسخ داد. ماحصل این نشست در ذیل می آید:

 

اختصاصی شوشان : دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان ضمن تشریح دیدگاه های خود در خصوص مسائل کشور به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست خبری نیز پاسخ داد. ماحصل این نشست در ذیل می آید:

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: بی توجهی به طبقات محروم جامعه چه به صورت تعمدی و چه ناخواسته یکی از معایب دولت هاشمی رفسنجانی بود. مصطفی کواکبیان اظهار کرد : اگر انرژی هسته ای حق مسلم شما مردم خوزستان است آب سالم و قابل شرب هم حق مسلم این مردم است.

وی با اشاره به مشکلاتی که خوزستان با آنها دست به گربیان است، افزود: انتقال آب کارون به سایر استانها و وجود پدیده مخرب گرد و غبار از جمله مشکلات خوزستان به شمار می روند که باید به صورت جدی نسبت حل آنها وارد عمل شد. وی عنوان کرد: در دولت های گذشته شاهد معایبی بودیم که بی شک این معایب در دولت نهم و دهم نه تنها حل نشد که بیشتر شده است. وی بی اعتنایی به توسعه سیاسی و بی توجهی به طبقات محروم جامعه چه به صورت تعمدی و چه به صورت ناخواسته را یکی از معایب دولت هاشمی رفسنجانی برشمرد و افزود در دولت خاتمی نکات مثبت و خوبی داشتیم، اما بعضی افراد افراطی اعمالی را انجام دادند که حاصل آن کمرنگ شدن ارزش های دینی بود که متاسفانه این اعمال به پای دولت نوشته شد. وی عنوان کرد: افزایش یارانه یک حرف تو خالی است و با افزایش یارانه، بهای بنزین و خیلی کالاهای دیگر هم افزایش پیدا می کند که نتیجه آن وارد شدن فشار اقتصادی مضاعف تر به مردم است.

کواکبیان، سفرهای استانی، پشتکار جدی و ساده زیستی رئیس جمهور را از نکات مثبت وی برشمرد و در این خصوص افزود: البته این خصوصیات ایشان در این اواخر دولت از بین رفته است و سفرهای استانی رئیس جمهور جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است. مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری در خصوص کاندیدای نهایی اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان به دنبال این هستند که خاتمی وارد انتخابات شود و اگر این اتفاق بیفتد من به نفع خاتمی کنار می روم و اگر این اتفاق نیفتد من گزینه بعدی آنها هستم. وی بیان کرد : ظرف مدت شش ماه با برنامه ریزی و فعال ساختن دستگاه های دیپلماسی می توانیم رابطه خود را با کشور آمریکا بدون هیچ سیطره برقرار کنیم.

وی در خصوص اینکه بسیاری از پروژ های بزرگ در کشور به سپاه پاسداران انقلاب واگذار می شود، گفت: سپاه حافظ منافع انقلاب در کشور است. البته اگر امکان این وجود دارد که این پروژها به دست افراد غیر بومی واگذار شود، باید این اتفاق بیفتد اما یک پروژه هایی وجود دارد که هیچ شرکتی توانایی حضور در این صحنه را ندارد ما می بایست از سپاه کمک بگیریم.وی در خصوص افزایش یا قطع پرداخت یارانه های در برنامه خود گفت: ما تا ابد که نمی توانیم به مردم یارانه پرداخت کنیم. در برنامه من استفاده از کارت های اعتباری مطرح شده است که این کارت ها به میزان آزادسازی قیمت ها شارژ می شود و به جای اینکه نقدینگی در دست مردم باشد قدرت خرید آنها را افزایش می دهیم.

وی همچنین در خصوص رابطه ایران و آمریکا نیز گفته است : می‌توان طی شش ماه با آمریکا رابطه برقرار کرد؛ در این میان دو نظریه وجود دارد نخست اینکه با غرب نمی‌توان رابطه داشت و دیگر اینکه با وجود همه موارد می‌توان در راستای تأمین منافع ملی رابطه برقرار کرد؛ در این بین باید توجه داشت این امر موجب حل همه مشکلات نمی‌شود اما حداقل فایده آن جلوگیری از اعمال تحریم‌های جدید و رفع تحریم‌های گذشته است. شایان ذکر است که کواکبیان در مناظره های مختلف تلویزیونی با حضور چهره های سیاسی شرکت کرده و در این مناظره ها توانمند و سخنور ظاهر شده است.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار