شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کاروانسرای افضل شوشتر رو به تعطیلی؛
بعد از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی در اقدامی عجیب و احتمالاً غرض ورزانه با دستور مدیرکل میراث فرهنگی استان، کولرهای مجموعه که اهدایی دولت دهم به صنعتگران بود جمع آوری و از شوشتر خارج شد.
کاروانسرای افضل شوشتر، بزرگترین مرکز تولید و فروش صنایع دستی در خوزستان این روزها رو به بی رمقی می رود.



به گزارش شوشان، بعد از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی در اقدامی عجیب و احتمالاً غرض ورزانه با دستور مدیرکل میراث فرهنگی استان، کولرهای مجموعه که اهدایی دولت دهم به صنعتگران بود جمع آوری و از شوشتر خارج شد.

سوالی که از آقای نشان وجود دارد اینکه: کجا دیدید هدیه را پس بگیرند!؟ آیا این اخلاقی است؟

جالب تر اینکه در چند هفته اخیر صنعتگران مجموعه با ارسال نامه های متعدد به مسئولین متولی در سازمان میراث فرهنگی کشور در تهران، پیگیر موضوع بوده اند اما ظاهراً مدیران میراث استان به هر طریقی مانع از دستور مساعد آن ها برای اهدای مجدد کولر به صنعتگران شده اند.

حال که ماه مبارک رمضان فرا رسیده، در اوج گرمای غیرقابل تحمل خوزستان این صنعتگران بدون سیستم سرمایش هر روز را به سر می برند. این در حالی است که آن ها توانایی تامین کولر را ندارند. و مدام در ذهن می پرورانند که دولت دهم کولر هدیه داد و دولت یازدهم هدیه را پس گرفت!

در همین خصوص طبق بررسی های انجام شده، سرمایه گذار بخش خصوصی در موضوع مرمت و ساماندهی مجموعه تعهد دارد ولی قانوناً قولی بابت تامین سیستم سرمایش نداده است و در این خصوص وظیفه ای ندارد. بنابراین بایستی به هر نحوی که شده از طریق مراجع متولی صنایع دستی این صنعتگران را یاری کرد.

موضوعی که اینجا به ذهن می رسد سخن گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در جلسه ماه گذشته در استانداری است که خطاب به نشان، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان می گوید: «شما علیه شوشتر هستید!»

با این اقدامات نشان، نشان داده که ظاهراً حرف نماینده شوشتر درست است و وی هیچگونه اراده ای برای کمک به شوشتر و توجه به حوزه صنایع دستی در این شهرستان ندارد و الا اگر اداره کلی در تامین چند کولر برای صنعتگران ناتوان باشد؛ وای به حالش!

اگر سیستم سرمایش غرفه داران و هنرمندان صنایع دستی در این روزها تامین نگردد، آن ها در بازپرداخت وام های اشتغال و کارآفرینی که گرفته اند با مشکل مواجه می شوند، چرا که کلاس های آموزشی آن ها لغو می شود، فروش آن ها کاهش می یابد، و خودشان هم بدون کولر نخواهند توانست در محل کار حاضر شوند. نهایتاً تعطیلی و ضربه ای که متولیان میراث فرهنگی و صنایع دستی خودشان به مجموعه ای که باید حمایت کنند وارد کرده اند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار