اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
امیر آهن جان معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز برنامه های این معاونت را در ماه میهمانی خداوند تشریح نمود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز گفت: همزمان با آغاز ماه میهمانی خداوند به منظور القاء بیشتر روح معنوی به شهر ، فضاسازی ویژه ای در مناطق مختلف شهر اهواز صورت گرفته است به علاوه همچون سالهای گذشته امسال نیز 8 محفل قرآنی در 8 منطقه با حضور قاریان و مبتهلان استانی ، کشوری و بین المللی ویژه آقایان برگزار خواهیم کرد. همچنین دو محفل قرآنی نیز ویژه بانوان برگزار می شود.

این محافل قرآنی از هفتم رمضان آغاز و تاچهاردهم رمضان به طول می انجامد. همچنین صبح روزهای پانزدهم و شانزدهم رمضان نیز دو محفل قرآنی ویژه بانوان در حسینیه ثارا... برگزار می گردد.

معاون شهردار اهواز در ادامه افزود: این محافل قرآنی به مدت هشت شب ساعت 22 در مسجد شهدای کوی مشعلی درمنطقه یک ، مسجد امام صادق (ع) در منطقه دو ، مسجد امام حسن مجتبی (ع) درمنطقه سه  ، مسجد جامع لشکرآباد درمنطقه چهار ، مسجد حضرت رسول(ص) در منطقه پنج ، مسجد ابوالفضل(ع) در منطقه شش، مسجد امام حسن مجتبی(ع) حصیرآباد در منطقه هفت و مسجد امام خمینی(ره) در منطقه هشت برگزار می شوند.

در این محافل قرآنی از قاریان بین المللی قرآن کریم آقایان قاسم مقدمی ، حامد علیزاده از مشهد مقدس ، سید مصطفی حسینی از قزوین دعوت به عمل آمده است.

همچنین مبتهلان بین المللی سید کریم موسوی ، ناصر بریچی و ناصر دغاغله نیز در این محافل قرآنی به ابتهال خوانی خواهند پرداخت. از بخشهای دیگر این محافل قرآنی اجرای تواشیح توسط گروه های تواشیح بین المللی شامل گروه سبطین ، العباد ، مشکات و میعاد است.

وی گفت: علاوه بر این محافل قرآنی ، 16 محفل قرآنی مشارکتی نیز در هشت منطقه برگزار می شود تا فرصت انس و الفت با قرآن کریم بیش از گذشته برای شهروندان فراهم گردد.

معاون شهردار اهواز افزود: طرح تعویض قرآن های فرسوده نیز با اهداء1250 جلد قرآن در غرفه شهرداری واقع در نمایشگاه قرآنی برگزار می شود. در این طرح شهروندان اهوازی میتوانند قرآنهای فرسوده خود را با قرآنهای نو معاوضه نمایند.

آهن جان در ادامه این مصاحبه به چاپ و توزیع کتابچه نیایش اشاره کرد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان کتابچه نیایش ویژه ادعیه ماه مبارک رمضان در تیراژ پنج هزار جلد به چاپ می رسد و در محافل انس با قرآن در مساجد و مراسمات شبهای قدر توزیع خواهد شد.

وی همچنین افزود: در ایام ماه مبارک رمضان با هدف بالابردن دانش و اطلاعات افراد در مناطق هشتگانه نشست های تخصصی ویژه ای با موضوع روزه و روزه داری وفضیلت ماه رمضان نیز ویژه کارکنان شهرداری اهواز برگزار می شود. چاپ محصولات فرهنگی ویژه روز قدس نیز از دیگر اقداماتی است که در رزوهای پایانی ماه مبارک رمضان انجام می گیرد.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در بخش دیگری از این مصاحبه به برگزاری مسابقات ورزشی در این ماه مبارک اشاره نمود و افزود: برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان ویژه کارکنان شهرداری اهواز با شرکت 32 تیم در هشت گروه چهارتیمی از هفتم رمضان آغاز می شود.
 
این مسابقات با قرعه کشی صورت گرفته ، در سالن ورزشی نوسازی مدارس واقع در فرهنگشهر برگزار می گردد. همزمان مسابقات فوتسال جام رمضان محلات شهر اهواز نیز با حضور 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی نیز برگزار می شود.در این مسابقات از هر منطقه چهار تیم برتر حضور دارند و این مسابقات در سالن ورزشی شهدای کارگر برگزار می گردد.

وی افزود: معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز تا مرحله نهایی و پیروزی تیم قهرمان برگزاری این مسابقات را پیگیری می نماید. این مسابقات در ساعات پایانی شب و بعد از افطار برگزار می گردد.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان بویژه شهروندان فهیم شهر اهواز گفت: رمضان ماه تمرین تسلط بر نفس و پافشاری بر دوری از گناه و معصیت است.

این ماه ماهی است که صبر و تحمل انسان ها محک زده می شود تا با روحی پاک و وجودی شایسته در محضر خداوند حاضر شوند و از لذت عبادت پروردگار متعال بهره مند گردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار