اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
محمدرضا معتمدی یکشنبه در نشست خبری با رسانه ها در آبادان گفت:
محمدرضا معتمدی یکشنبه در نشست خبری با رسانه ها در آبادان گفت:با توجه به استقرار گمرک در گیت های خروجی محدوده منطقه آزا د اروند، برای تمامی فعالان اقتصادی اصناف حقیقی و حقوقی کارت واردات کالا صادر می شود.

وی اظهار داشت:دارندگان کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی از اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر، در صورت داشتن مجوز بهره برداری سازمان منطقه آزاد اروند و کارت شهروندی می توانند نسبت به دریافت کارت واردات کالای عام اقدام کنند.

معتمدی با بیان استقرار گمرک ایران در دوازه های ورودی و خروجی به منطقه آزاد اروند اشاره کرد، گفت:عوارض کالاهای وارداتی بر اساس قوانین منطقه آزاد اخذ می شود.

وی از تشکیل کمیته توسعه تجارت و ساماندهی واردات کالا به منطقه آزاد اروند با حضور اتاق های بازرگانی و اصناف، روسای ادارهای صنعت معدن و تجارت شهرستان های آبادان و خرمشهر و معاونت سرمایه گذاری و توسه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند به منظور تنظیم بازار و کالاهای وارداتی به منطقه خبر داد و گفت:اصناف، تجار و بازرگانان قبل از واردات کالا باید نوع آن را مشخص کرده و به کمیته اطلاع دهند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند، سهمه سالانه کالاهای وارداتی خارجی برای مصرف در داخل منطقه را 400 میلیون دلار خواند و اظهار داشت:عوارض کالاهای وارداتی به منطقه بین پنج تا هفت درصد مشخص شد.

وی بیان داشت:واحدهای صنفی تنها مجاز به واردات کالای متناسب با رسته فعالیت مندرج در پروانه کسب خود هستند و ترخیص کالا از گمرک و انجام مراحل واردات یا صادرات صرفا با حضور شخص دارنده کارت می باشد و با ارائه اصل کارت دارای اعتبار و با رعایت سایر ضوابط و مقررات مجاز خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار