محمد سعیدی کیا کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. گزیده سخنان وزیر دولت های هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد در ذیل می آید: "> سعیدی کیا در اهواز چه گفت؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

محمد سعیدی کیا کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. گزیده سخنان وزیر دولت های هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد در ذیل می آید:

اختصاصی شوشان : محمد سعیدی کیا کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. گزیده سخنان وزیر دولت های هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد در ذیل می آید:

* در مجلس چهارم در کسوت وزیر راه و ترابری مورد استیضاح نمایندگان واقع شدم. اما ذره ای اعتراض نکردم و حتا تا به امروز نیز از لیست نمایندگان استیضاح کنندگان خبر ندارم.

* بین ارکان سه قوه کشور باید تعامل برقرار باشد تا بتوان کشور را به خوبی اداره کرد. مردم خواستار رفتار صادقانه و خدمت بدون منت از سوی مسئولان هستند.

* مردم نیاز به ثبات مدیریت اقتصادی و آرامش هستند. وجود اختلافات میان مسئولان باعث عدم آرامش و کاهش اعتماد عمومی می شود.

* بازنده انتخابات 88 هم فرد پیروز بود و هم دو کاندیدای معترض. برنده اصلی آن مردم بودند.

* می توان با حفظ اصول و ارزش هایی که برای آن انقلاب کردیم با کشورهای دنیا ارتباطات خود را تقویت کنیم. مساله مذاکره با آمریکا جزو سیاست های کلی نظام است که توسط رهبری مشخص می شود.

* درآمد نفتی نباید صرف هزینه های جاری کشور بشود. طبق قانون باید20 درصد از درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز کنیم. این پول باید صرف ایجاد اشتغال و تقویت کارآفرینان کشور شود.

* دولت اصلاحات توان خود را صرف توسعه سیاسی گذاشت و دولت احمدی نژاد به معیشت و اقتصاد توجه نشان داد. در دولت من اصل بر توسعه فرهنگی و اجتماعی است. جامعه بدون نقد رشد نمی کند. اگر در جامعه نقد و بحث های اجتماعی نباشد رو به انحطاط خواهد رفت. البته سیاسیون و منتقدین و مدیران باید رعایت ضوابط و چارچوب ها و خط قرمزها را بکنند. آزادی بیان و آزادی رسانه ها از اصول لازم کشور است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی را در کشور احیا می کنم چون وجود آن را لازم و ضروری می دانم.

* خوزستان را می شناسم. در برخی از شهرهای استان مسئولیت داشتم. خوزستان پتانسیل نیروی انسانی خوبی دارد. می توان با تفویض اختیارات به مدیران استان مدیریت را غیرمتمرکز کرد. با اختصاص 2 درصد از درآمد نفتی به خوزستان موافقم به شرطی که اختیار هزینه کرد آن را به مدیران استان واگذار کنیم چون آنها بیش از مدیران کشور بر مشکلات و ضعف های استان شناخت دارند.

* جامعه را نباید منحصر به دو طرز تفکر که در تقابل هم هستند محدود کرد. باید همه وفاداران به انقلاب و کشور در اداره امور به سهم خود نقش ایفا کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار