شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
ابراهیم مکوندی

اکنون که داشتیم به وجود دموکراسی و نهادینه شدن تفکر و تعقل در بین احاد جامعه ی شهرنشین اهواز و استان خوزستان، امیدوار می شدیم. و پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی که مردم آگاه کلانشهر اهواز، به یک لیست (از هر حزب و جناحی)رای دادند که نشان دهنده ی بلوغ فکری جامعه ی به اصطلاح مدرن کلانشهری همچون داشته است.

 ناگفته نماند که اینجانب به هیچ حزب و جناحی وابسته نبوده و نخواهم بود و خط و مشی این حقیر،فقط پیروی از حضرت امام خمینی (ره)و اطاعت از فرامین پیامبر گونه ی مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود.

 متاسفانه در این برهه از دوران پر فراز و نشیب از حیات طیبه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ،شاهد بد عهدی ها و بد اخلاقی های بسیار آزاردهنده ی برخی از کاندیداهای شورای اسلامی کلانشهر اهواز هستیم.

فارغ از این که چه طیف و گروهی در این ماراتن سخت و نفس گیر ،گوی سبقت را از حریفان می ربایند،باید به خدمت پرفروغ شما خوانندگان ارجمند و آگاه به موضوعات و مسایل روز،برسانم که در این چندین روز تبلیغات شورای شهر که با شرکت  بیش از ششصد تن از فرهیختگان و نخبگان جامعه، آغاز گردید و انتظار می رفت که این عزیزان با رعایت شئونات اجتماعی ، درحفظ  و صیانت از اماکن عمومی ،دیوار های شهر،اماکن عمومی،دیوار منازل شخصی و به طور کلی محافظت از چهره زیبای شهر، خیابان ها، کوچه ها، درختان، فضای سبز و مبلمان شهری،به مبلغان و هواداران خود تاکید نمایند که به هرقیمتی که شده است. از تخریب فضای سبز ،مبلمان شهری ،صدمه به درختان و به طور کلی حفظ محیط زیست امتناع ورزند.

اما با نهایت تاسف ،در این روزها شاهد انواع تخریب های زیست محیطی بودیم که حتی قلب کوچک فرزندانمان را به درد می آورد. 

روی سخن من با کاندیداهایی است.که فردا می خواهند برکرسی خیابان سقراط، تکیه زنند .و بارای مردم شریف اهواز ،از رای و اعتماد این مردم شرافتمند وصبور، پاسداری نمایند.

آری با توهستم،تویی که به مردم درد و رنج دیده ی اهواز ،وعده های رویایی وشیرین ،داده ایی!
آیا این گونه می خواهی ،رنگ محنت و غمی را  که  بر دوش شهرما سنگینی   می کند را برداری؟  
آیا ازفردای جلوس بر کرسی شورای شهر ،دغدغه ی این مردم مظلوم و آن خانواده ایی که به نان شب محتاج هستند،را خواهی داشت؟

آیا لحظه ایی به این موضوع فکر کرده ایی ،که کارگران و رفتگران بیچاره ی شهرداری ،در این گرمای طاقت فرسا و جان فرسا، تصویر زیبای تویی  که چهره ی شهرمان را به بدهیبت ترین شکل ممکن درآورده است. با مشقت و دست های پینه بسته بتراشند.و بار دیگرسیمای شهرعزیزمان رابه حالت اول در آوردند. را کرده ایی؟!

ای برادر وخواهری که در انتخابات  شورای شهر اهواز،شرکت نموده ایی. کاش ذره از جاه طلبی و خودستایی دور می شدی .و به فکر آینده و چشم انداز روشن شهرمان بودی!

من بارها متاسفم .ابتدا برای خودم متاسفم که پس ازسال ها قلم زدن و کتابت ،هنوز هم نتوانستم بر روی افرادی که ادعای فرهنگ باوری وفرهنگ دوستی می نمایند.تاثیری هرچند ناچیز بگذارم.آخر تا کی بی نظمی؟! تاکی بی فرهنگی؟! و تاکی هنجارشکنی؟!

درپایان متذکر می شوم که :هفت شهر عشق را عطار گشت؛ما هنوز،اندر خم یک کوچه مانده ایم...

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار