اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، صندوق های رای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شهر آبادان بازشماری می شود.
عامر کعبی بر صیانت از آرای مردم با تاکید کرد و افزود:اعتراض قانونی و مستدل در زمان معین به نتیجه انتخابات حق هر نامزد انتخاباتی است و در این باره کسی نه می تواند و نه اجازه دارد به معترضان بگوید شما حق اعتراض قانونی ندارید.

وی گفت:تاکید بر آن دارم که تمامی صندوق های شهر آبادان مورد بازشماری قرار بگیرد و اینکه برخی می گویند تعدادی از صندوق ها بازشماری شود قابل قبول نیست و مشکلی را حل نمی کند.

وی اظهارکرد:در این زمینه هیات های نظارت و اجرایی باید به بررسی شکایات پرداخته و پاسخگوی معترضان باشند؛ قانون در این زمینه تکلیف را معین و مشخص کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به نامه مدیر کمیته حقوقی هیات مرکزی انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: جلیل مختار یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس هیات عالی ناظر بر انتخابات شوراها در خوزستان در نامه ای از هیات مرکزی کشور خواسته بود که تعدادی از صندوق های اخذ آرای شورای شهر آبادان بازشماری شود.

وی افزود:نامه ای خطاب به استاندار خوزستان از طرف مدیر کمیته حقوقی هیات مرکزی انتخابات شوراها نوشته و ارسال شده که در آن بر لزوم تمکین هیات نظارت استان بر بازشماری صندوق ها تاکید شده است. 

کعبی گفت:در این نامه مطرح شده که هیات نظارت خوزستان نه تنها می تواند دستور به بازشماری بدهد که حتی می تواند نسبت به ابطال انتخابات نیز مطابق قانون عمل کند.

وی ادامه داد:هیات های اجرایی و نظارت وظیفه دارند در خصوص صحت انتخابات اظهار نظر کنند و تایید نهایی صحت انتخابات بر عهده هیات نظارت خوزستان است.

گفتنی است صحت نتیجه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهر آبادان هنوز مورد تایید هیات نظارت خوزستان قرار نگرفته است.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار