اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
مديركل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش، از راه‌اندازی سامانه الكترونيكی اوقات فراغت خبرداد و گفت: ثبت‌نام در برنامه‌های اوقات فراغت از اواخر خرداد از طريق سامانه الكترونيكی اوقات فراغت انجام خواهد شد.
مهدی علی‌اكبرزاده با اعلام این خبر اظهاركرد: دانش‌آموزان پس از 9 ماه تلاش در طول سال تحصيلي نيازمند برنامه‌ريزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستان هستند، بنابراين فراهم كردن فضاهای تفریحی و با نشاط برای دانش‌آموزان از وظايف مسئولان است تا بتوانند حداكثر استفاده را از اوقات داشته باشند.

وي افزود: برنامه‌ريزی اوقات فراغت در تابستان 96 براساس شعار سال "اقتصاد مقاومتی، توليد و اشتغال" انجام شده است و تلاش كرديم ضمن جذب حداکثری دانش‌آموزان در مراكز و پايگاه‌های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط شعار هر دانش‌آموز يك مهارت را محقق کنیم.

علی‌اكبرزاده تصريح كرد: براساس اسناد بالادستی، برنامه‌ريزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان جزو وظايف آموزش و پرورش است، بنابراين با استفاده از فضاهای درون‌سازمانی ازجمله مدارس و هنرستان‌ها، مراكز دارالقرآن، كانون‌های فرهنگی تربيتی و كانون‌های فكری كودكان و نوجوانان، مراكز مربوط به سازمان دانش‌آموزی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مجتمع‌ها وسالن‌های ورزشی، پژوهش‌سراها، سالن‌های سينمايی دانش‌آموزی، مراكز فعال تشكل‌های دانش آموزی و مراكز و پايگاه‌های تابستانی فعاليت خواهند كرد.

مديركل فرهنگی وهنری اردوها و فضاهای پرورشی از راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت براي اولين‌بار خبرداد و خاطرنشان كرد: سامانه اوقات فراغت در سال 95 در 6 استان اجرایی شد و پس از موفقيت، در سال 96 در تمامی استان‌ها از آن استفاده خواهد شد. 

وي زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در پايگاه‌های تابستانی را اواخر خردادماه اعلام و اظهاركرد: ثبت‌نام در برنامه‌های اوقات فراغت از طريق سامانه الكترونيكی اوقات فراغت انجام خواهد شد و برای اولين‌بار اطلاعات كاملی از برنامه‌های اوقات فراغت، مربيان، سوابق فعاليت‌های دانش‌آموزی و فضاهای موجود پرورشی در این سامانه قرار می‌گيرد تا والدين فرصت انتخاب بیشتری داشته باشند.

علی‌اكبرزاده دستيابی آسان به اطلاعات آماری دانش‌آموزان را از ويژگی‌های سامانه الكترونيكی دانست و خاطرنشان كرد: امكان تهيه هر نوع گزارش با بازه مشخص زمانی در اين سامانه وجود دارد و از آن می‌توان به‌عنوان يك بانك اطلاعات جامع استفاده كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار