اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
فرماندار شوش:
نجاتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست شهرستان در جهت جلوگیری از آتش زدن مزارع گفت: بیش از 130 نفر در این رابطه شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به وقع بیش از 10 مورد آتش سوزی در چند روز گذشته گفت: بیش از 150 هکتار از جنگل ها و بیشه زارهای این شهرستان دچار آتش سوزی شده اند.
رضانجاتی  در جریان بازدید میدانی از آتش سوزی رخ داده در جنگل های حاشیه ی رودخانه کرخه واقع در روستای دبات بخش مرکزی شوش گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 14 هزار هکتار پارک جنگلی و بیشه زار نیازمند توجه ویژه در زمینه ی امکانات مهار آتش می باشد. 
وی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و برداشت محصول گندم متاسفانه تعدادی از کشاورزان، علیرغم آموزش ها و تذکرات داده شده مبنی بر عدم آتش زدن کاه و کلش باقی مانده از محصول گندم، اقدام به این امر می کنند که با توجه به شرایط آب و هوایی و وزش بادهای گرم موجب آتش سوزی های بسیاری در جنگل ها و بیشه زارهای شهرستان شده است.
نجاتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست شهرستان در جهت جلوگیری از آتش زدن مزارع گفت: بیش از 130 نفر در این رابطه شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده اند. 
فرماندار شهرستان شوش گفت: باتوجه به حجم بالای جنگل ها ،مراتع و بیشه زارهای شهرستان که مسافتی بالغ بر 180 کیلومتر را شامل می شود و همچنین بر اساس استانداردهای تعریف شده توسط محیط زیست،  امکانات و داشته های این اداره جوابگوی این حجم بالا نیست.
وی گفت: با همکاری بخشداران، شهرداران ،اداره راه وشهرسازی،منابع طبیعی،شرکت های صنعتی، نیروهای انتظامی و بسیج سایر امکانات شهرستان، در این راستا کمک های خوبی صورت گرفته ضمن اینکه همچنان با کمبود امکانات از جمله بالگرد ، خودروهای آتش نشان و سایر تجهیزات جهت مهار آتش روبرو هستیم.
نجاتی گفت: مردم از آلودگی های ناشی از آتش زدن مزارع گله مند می باشد که از همه ی کشاورزان انتظار داریم که با رعایت نکات و موارد از آتش زدن مزارع خود جلوگیری کنند چرا که این امر موجب خسارت به زمین های کشاورزی و جنگل های اطراف این مزارع که متعلق به خود مردم می باشند می شود.
وی گفت: از مسولان استانی و کشوری درخواست می شود تا نسبت به فراهم کردن امکانات و تجهیزات بروز ، جهت مهار آتش سوزی ها به واسطه ی حجم بالای جنگل ها و بیشه زارهای شهرستان شوش همکاری لازم را به عمل آورند.
فرماندار شهرستان شوش از آمادگی صد در صدی ستاد حواث غیر مترقبه شهرستان در جهت جلوگیری از هرگونه حوادث و آتش سوزی احتمالی خبر داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار