شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
گزارش شوشان از سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به خوزستان / تحقق طرح صنایع تبدیلی عامل توسعه جنوب خوزستان می‌شود/ بازدید از دو پروژه نوسازی تاسیسات دریایی در بندر امام / به آب اندازی یک فروند قایق گشت دریایی ساخت داخل / آغاز عملیات بیرون آوری 7 کشتی مغروقه از آبراه خورموسی / بازدید از عملیات اجرایی پروژه نوسازی خطوط ریلی بندرامام
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح طرح‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که نگاه دولت به بنادر...
شوشان: وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح طرح‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که نگاه دولت به بنادر به عنوان قطب صنایع تکمیلی و صادرات است، اظهار کرد: نگاه ما به بندر فراتر از محلی برای تخلیه و بارگیری است و معتقدیم در حاشیه بندر می توان علاوه بر راه اندازی صنایع تکمیلی، بار برای تولید و صادرات داشته باشیم. 

به گزارش شوشان ، آخوندی تصریح کرد: بندر می تواند به کانون تولید و صادرات تبدیل شود؛ ایده ای که در صورت شکل گیری کامل اش، رخدادهای بسیار بزرگی در بندر امام خمینی(ره) خواهیم دید. این ایده ها اکنون در بندرعباس و چابهار پیگیری می شوند و در آینده وضعیت این بنادر را به نحو چشمگیری تغییر خواهند داد.

وی افزود: هر کدام از این کارخانه ها صدها اشتغال ایجاد می‌کند که برای منطقه و کشور نکته بسیار مهمی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که طرح راه اندازی صنایع تکمیلی در کنار بنادر از برنامه های دولت است، گفت: در پس کرانه بندر امام خمینی(ره) حدود ۱۱ هزار هکتار زمین پیش بینی شده تا بتوانیم در عملیات صنعتی فعالیت داشته باشیم که خوشبختانه در بازدید امروز دیدیم که این ایده در چند سال گذشته به خوبی بارور شده و کارخانجات بسیاری را به تولید رسانده است. امروز‌ کارخانه روغن کشی که دانه های روغنی را گرفته و به روغن و کنجاله تبدیل و پس از آن صادر می‌کند، یعنی از همین ایده هایی است که محقق شده است. 

عباس آخوندی با اشاره به برنامه ریلی بندر امام خمینی بیان کرد: کالایی که وارد بندر می شود، باید مستقیم روی ریل قرار گیرد‌؛ به همین دلیل چند پروژه برای توسعه بندر در نظر داریم. در این بندر حدود ۸۰ کیلومتر ریل داریم که بیش از ۴۰ سال است بازسازی نشده اند و امروز عملیات بازسازی این  خطوط ریلی به عنوان فاز نخست آغاز شد تا بتوان سهم ریلی را در صادرات بندر افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدیدهای امروز خود در بندر امام خمینی عنوان کرد: بخشی از کارخانه فولاد که شمش را به فولاد تبدیل می‌کرد، در سفر امروز مورد بازدید قرار گرفت. در بازدید دیگری، شاهد افتتاح سیستم تمام مکانیزه تخلیه ‌و بارگیری غلات بودیم که تمامی این دستگاه ها طی یک ماه گذشته وارد کشور شده است و تامین تجهزات مهم دریایی از خارج فراهم‌شده است
وی افزود: امروز قرارداد خروج 7 فروند کشتی مغروقه که از زمان جنگ در آب راهه خور موسی باقی مانده و مانع پهلوگیری کشتی‌ها می شد هم به امضا رسید. 

آخوندی با بیان این که لایروبی آب راه‌های بنادر یکی از ضروریات فعالیت در آن ها است، گفت: عدم لایروبی آب راه ها، روی بحث تخلیه و بارگیری‌تاثیر می گذارد از این رو یکی از کشتی های قدیمی لایروبی را با هزینه 20 میلیارد ریال بازسازی کردیم تا عملیات لایروبی در بندر امکان پذیر شود. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این سفر، به آب اندازی سیستم گشت با سرعت بالا بود. این سیستم گشت ساخت وطن، برای تامین ایمنی بندر مورد استفاده قرار می گیرد و حفاظت از آب راه‌ها را افزایش می دهد. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت های شکل گرفته در بندر که آن ها را به دلیل امکان حضور در بازارهای بین المللی دانست، تاکید کرد: اتفاقات بسیار بزرگی در بندر امام در حال رخ دادن است که هم می تواند بندر را ارتقاء داده و هم‌ظرفیت اشتغال خوبی برای منطقه داشته باشد.

وی با بیان این که سرمایه گذاران برای صادرات رغبت بیشتری پیدا کرده اند، گفت: یکی از بخش هایی که بیش ترین آسیب به آن وارد شده بخش کشتیرانی است ولی با توجه به اطمینان حاصل شده از شرایط پس از تحریم، شاهد سرمایه گذاری میلیاردی در بندر هستیم. از سوی دیگر، دسترسی ما به بازارهای بین المللی بیشتر شده و از این رو شاهد حضور سرمایه گذاران برای صادرات هستیم. در این سفر همچنین جلسه ای با سرمایه گذارانی که در بندر امام سرمایه گذاری کرده ‌بودند و یا تمایل به سرمایه گذاری دارند، در راستای جذب سرمایه گذار خواهم داشت.

بازدید از کارخانه روغن‌کشی خلیج‌فارس در مجتمع بندری امام خمینی (ره)

عباس آخوندی از کارخانه روغن‌کشی خلیج فارس که سال گذشته با حضور اسحاق جهانگیری، معاون نخست رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید، بازدید کرد. فاز نخست این کارخانه با ظرفیت 2 هزار تن کنجاله در روز و توانایی استحصال روغن از دانه سویا، کلزا، تخم پنبه و تخم آفتابگردان در حال فعالیت است و بناست به زودی فاز دوم و سوم آن هم به بهره برداری برسد.

افتتاح پروژه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین 

مراسم افتتاح پروژه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. این پروژه که در مساحت 20 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به بهره‌برداری رسید، ظرفیت ذخیره سازی 26 میلیون و 400 هزار لیتر فرآورده های نفتی سبک و سنگین را خواهد داشت و کارفرمای آن شرکت جهان مخزن پارس است.

 افتتاح فاز نخست ترمینال تمام مکانیزه غلات شماره 4  بندر امام خمینی

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به بندر امام خمینی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی این بندر، فاز نخست ترمینال تمام مکانیزه غلات شماره 4 مجتمع امام خمینی را افتتاح کرد. این پروژه که شرکت نظم‌آفرینان صنعت سهند کارفرمای آن است، در مساحت 7 و نیم هکتار، با اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد ریال و ظرفیت تخلیه و بارگیری 2 تا 2 و نیم میلیون تن در سال مورد بهره برداری قرار گرفت. پروژه ترمینال تمام مکانیزه غلات شماره 4  بندر امام خمینی شامل خرید، حمل و مونتاژ 3 دستگاه برج تخلیه غلات است که ظرفیت هر دستگاه برج تخلیه غلات آن 600 تن در ساعت است. این پروژه همچنین دارای یک سیلوی مکانیزه 150 هزار تنی انبارهای ذخیره غلات است که 70 هزار تن ظرفیت دارد. برآورد شده این پروژه 120 شغل مستقیم و 250 شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

ایجاد شرایط رقابتی و افزایش ظرفیت ارایه خدمات به کشتی‌ها، و افزایش سرعت تخلیه کشتی از جمله اهداف این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی است.
 
بازدید از عملیات اجرایی پروژه نوسازی خطوط ریلی بندرامام 

عباس آخوندی در ادامه سفر خود به بندر امام خمینی، از روند پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خطوط ریلی داخلی مجتمع بندر امام خمینی (محور B و سیلو) در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد. این پروژهکه کارفرمای این پروژه شرکت بندری امام خمینی است، با اعتبار 360 میلیارد ریال و به طول 13 کیلومتر با هدف افزایش تناژ و بار ناوگان ریلی به 25 تن با توجه به برنامه ششم توسعه و افق 1404 صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شده و در دو سال آینده به پایان خواهد رسید.
  
آغاز عملیات بیرون آوری 7 کشتی مغروقه از آبراه خورموسی 

عملیات بیرون آوری 7 فروند کشتی مغروقه از آبراه خور موسی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. پروژه خارج ساختن مغروقه‌ها از آبراه خور موسی در مجتمع بندری امام خمینی با  850 میلیارد ریال اعتبار، در مدت 2 سال انجام خواهد شد و اجرای آن به عهده شرکت تاید واتر خاورمیانه است.
  
به آب اندازی یک فروند قایق گشت دریایی ساخت داخل در بندر امام خمینی

یک فروند قایق گشت دریایی یگان حفاظت مجتمع بندری امام خمینی (ره) رونمایی و به آب انداخته شد. این قایق در مجتمع کشتی‌سازی شهید توحیدی ساخته شده و با اعتبار 13 میلیارد ریال به منظور حفاظت از مجتمع بندری امام خمینی و افزایش ضریب امنیت دریایی این مجتمع خریداری و به آب انداخته شد.

بازدید از دو پروژه نوسازی تاسیسات دریایی در بندر امام خمینی (ره)

آخوندی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی از روند تعمیرات زیرآبی شناور لایروب هاپرساکشن هویزه بازدید کرد. تعمیر این زیرآبی که در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و توسط شرکت بندر امام خمینی صورت گرفته، 230 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است و هدف آن لایروبی وکانال دسترسی جهت ارائه خدمات به مشتریان بندری عنوان شده است.

 در ادامه، وزیر راه و شهرسازی از پروژه تعمیرات زیرآبی یدک کش دادمان 2 بازدید کرد و در جریان جزییات اجرای این عملیات قرار گرفت. تعمیر زیرآبی یدک‌کش دادمان 2 که توسط شرکت هدایت کشتی خلیج‌فارس صورت گرفته، 12.6 میلیارد ریال هزینه در پی داشته است. زیرآبی یدک‌کش دادمان 2  قایق راهنمابر هادی 7 و هدایت کشتی خلیج فارس است و هدف از اجرای تعمیر آن ارایه خدمات به مشتریان بندری بوده است. 

 به آب انداختن یک فروند قایق گشت دریایی ساخت داخل در بندر امام 










آغاز عملیات اجرایی پروژه نوسازی خطوط ریلی بندرامام 
 

















  


  افتتاح پروژه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی بندر امام  

















 بازدید وزیر راه و شهرسازی از کارخانه روغن‌کشی خلیج فارس در بندر امام  














 
 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار