اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نحوه احتساب سنوات حق التدریس در اجرای قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب سال 95 را ابلاغ کرد.
بر اساس این بخشنامه معلمان حق التدریسی که با سمت آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور تحصیلی و مراقب سلامت به تدریس اشتغال داشته و به استخدام آموزش و پرورش پذیرفته شده اند و تا زمان لازم الاجرا شدن قانون (96/2/5) در وزارت آموزش و پرورش اشتغال داشته اند، مشمول این قانون خواهند بود.

در ادامه این بخشنامه بر رعایت شرایط و نکات زیر تاکید شده است:

1- در اجرای بند (ب) ماده (1) قانون استخدام کشوری، معلمان حق التدریس باید دارای ابلاغ رسمی از سوی مقام صلاحیت دار (اداره آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه) بوده و بر اساس ساعت قید شده در ابلاغ مربوط انجام وظیفه کرده باشند.

2- معلمانی که در مدارس غیردولتی اشتغال به کار داشته اند، مشمول این قانون نیستند.

3- نحوه احتساب و پرداخت کسورات قانونی معلمان حق التدریسی که سابقه آنها بر اساس اقدام مسئولان یا مکاتبات وزارت متبوع یا آراء دیوان عدالت اداری، جزء سابقه خدمت محسوب شده و در حال حاضر نیز در آموزش و پرورش اشتغال دارند، در صورت عدم محاسبه و پرداخت کسور بازنشستگی، طبق مفاد این دستورالعمل خواهد بود.

4- ایام حق التدریس معلمان مشمول این قانون با ارائه درخواست کتبی، تأیید ایام حق التدریس از سوی ادارات آموزش و پرورش که ابلاغ حق التدریس آنان صادر شده و پرداخت کسور بازنشستگی سهم کارمند و دولت به صورت نقد یا تعهد به پرداخت اقساط توسط ذی نفع به طور کامل، جزو سوابق خدمت و بازنشستگی محسوب می شود.

5- مهلت قانونی ارائه درخواست جهت بهره مندی از مزایای این قانون از زمان لازم الاجرا شدن قانون (96/2/5)  حداکثر به مدت یک سال است.

6- صندوق های بازنشستگی پس از دریافت کامل اقساط کسور بازنشستگی، موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدین شرایط می باشند. بدیهی است احتساب حق التدریس در سوابق خدمت مندرج در احکام کارگزینی نیز منوط به تحقق شرایط فوق خواهد بود.

7- مبنای پرداخت کسور بازنشستگی، حداقل حقوق یا دستمزد سال لازم الاجرا شدن قانون (سال 1396) به میزان 10 میلیون و 350 هزار ریال است.

8- معلمان مشمول صندوق تأمین اجتماعی نیز مشمول این قانون هستند.

9- مدت پرداخت اقساط، حداکثر معادل سابقه خدمت قابل احتساب (به ماه) هر یک از معلمان است.

10- ساعت تمام وقت (موظف هفتگی و سالانه) مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور به شرح زیر است:

الف) آموزگاران و مربیان امور ترتبیتی دوره ابتدایی تا 89/6/31 به میزان 28 ساعت در هفته و 1456 ساعت در سال و از 79/7/1 به میزان 24 ساعت در هفته و 1248 ساعت در سال.

ب) دبیران، هنرآموزان و مربیان امور تربیتی دوره راهنمایی و متوسطه به میزان 24 ساعت در هفته و 1248 ساعت در سال.

ج) مشاوران تحصیلی از 83/9/28  به میزان 30 ساعت در هفته و 1560 ساعت در سال و از 79/7/1  به میزان 24 ساعت در هفته و 1248 ساعت در سال.

د) مراقبان سلامت از 84/9/6 به میزان 30 ساعت در هفته و 1560 ساعت در سال.

11- چنانچه مجموع ساعات حق التدریس افراد مشمول به میزان ساعات سالانه مندرج در بند 10 برسد به میزان یک سال سنوات خدمت قابل محاسبه است. بدیهی است خدمت کمتر از ساعات فوق به تناسب ماه و روز قابل احتساب خواهد بود.

12- مفاد قانون یاد شده به معلمانی که قبل از لازم الاجرا شدن قانون (96/2/5) بازنشسته شده اند و یا به سایر دستگاه ها و نهادها انتقال یافته اند، قابل تسری نیست.

ایسنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار