شوشان / یوسف مندنی الهی "> آیا باید در انتخابات شرکت کنیم یا نه ؟!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

شوشان / یوسف مندنی الهی

اساسا انقلاب اسلامی به چه دلایلی بوجود آمد. شاید این توان نمونه هایی از این دست برای جوانان امروز جز مسایل غیرضروری و حاشیه ای آنهاست. ولی در دوران ستمشاهی اگر از کسی سوال می شد که آیا روزی مردم آزادانه رای می دهند و یا در سطح جامعه و خیابان و دانشگاه ابراز نظر مثبت و منفی نسبت به نظام حاکم خواهند کرد، آرزوی محال و خیالی باطل بنظر می رسید.به یاد دارم در اواخر دهه هشتاد وقتی مصاحبه ای از زبان خانم مریم فرمان آرا قجر که از شاهزادگان قاجاری بوده و همسر نورالدین کیانوری رهبر و نفر اول حزب توده (کمونیست) ایران وقتی از ایشان سوال شد نظرتان در خصوصی انقلاب اسلامی چیست و آیا آن را قبول دارید؟

ایشان بدون تامل و محکم گفتند نظر بنده بسیار مثبت است و شما قدر انقلاب اسلامی را نمی دانید، وقتی مصاحبه گر علتش را جویا شد اضافه کردند: اگر شما خفقان و نخوت و ستم ها و مفاسد دوران طاغوت را مشاهده می کردید و لمس کرده بودید هرگز برای یک لحظه در حقانیت این انقلاب و نظام شک نمی کردید. این تعریف از یک انسان روشنفکر و استاد دانشگاه کسی که صاحب چندین کتاب و مقاله علمی در سطح جهان آن زمان و شخصی که مسلط بر چند زبان خارجی و نظریه پرداز حزب توده با آن همه هوادار روشنفکر آن زمان جای بسی رقت و تامل از سوی خودی ها دارد.

بخصوص جوانان عزیز باید نگاه به کلیت نظام داشته باشند و بهتر قدر داشته های خود را بدانیم ، و آنچه ثمره سال ها مبارزه و خون هزاران شهید و زخم های فراوان جوانان آن دوران و پدران امروز جامعه مان است را با خون مان پاسداری کنیم، و از جان عزیزتر بدانیم، باور کنید بنده هم مثل برخی جوانان شریف مشکل کار و زندگی دارم باور کنید نگارنده هم مثل مردم شریف و اکثریت مومن جامعه گرفتاری هایی دارد، شاید بعضی از آب و نان انقلاب ما و شما برای خودشان خورش درست کرده اند که آن انکارپذیر است، ولی بازهم بسیارند انسان های پاک و مومن و از خود گذشته ای که عمرشان را برای شما ملت و به خصوص جوانان عزیز گذارده اند. ما هم قبول داریم اشتباهاتی هست آدم های فرصت طلب در هر پست و لباسی و شغلی وجود دارند ، اما نباید بی انصافی کنیم و همه را با یک چوب برانیم، درصدر اسلام و زمان پیامبر (ص) هم بعد از فتح مکه و گسترش اسلام و بخصوص درجریان صغیفه بنی ساعده همین سهم خواهی ها و منفعت طلبی ها باعث انحراف بسیاری از یاران نزدیک پیامبر عظیم الشان گردید. ولی باور کنید باید قدر رهبری فرزانه انقلاب و امام راحل (ره) را بهتر و بیشتر بدانیم ، که اگر نبود وجود ولایت معظم فقیه و رهبری ایشان آلان از ایران فقط ایرانستان باقی مانده بود.

یادمان نرفته در اوائل انقلاب چه کسانی و گروه هایی بفکر تجربه کشور عزیزمان بودند و بعد از آن جنگ را تحمیل کردند، در دهه هفتاد و زمان رهبری حضرت آقا هم با انواع هجوم های سیاسی و فرهنگی و تحریم ها تمام تلاش خود را بکار بستند تا وحدت بین مردم و رهبری را شکسته و کشور را به جنگ داخلی و برادرکشی بکشانند. پس حالا هرچه داریم از اسلام عزیز و رهبری معظم و حضور مردم شریف ایران اسلامی است.بنده هم مثل شما از شعار خسته شده ام و باور دارم مردم همیشه حق داشته و دارند و اساسا حکومت اسلامی برای خدمت به مردم بوجود آمده و چنانچه کاستی هست که هست وظیفه حکومت اسلامی است که آن را حل و فصل کند، داشتن شغل و خانه مناسب و امنیت حق ما و شماست و هرکس این حق را انکار کند یک دروغگوی بزرگ و فرصت طلب است.

ولی آیا با عدم حضور در انتخابات و عدم اداء وظیفه آیا اوضاع ما بهتر می شود؟ قطعا خیر ما باید در تمام عرصه های اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته باشیمف حضور شما مردم به خصوص جوانان شریف و غیور در انتخابات دشمن را نامید می کند و با انتخاب فرد اصلح می توانیم فرصت طلبان و زیاده خواهان را افشا کرده و آنکس به سزاوارتر است را برای قوه مجربه را انتخاب کنیم. این عمر خواهد گذشت چه با خوشی و رفاه و چه با نداری و فقر، اما مطمئن باشید که علاوه بروز حساب و قیامت در همین دنیا هم اعمال و رفتار ما بر زندگی خود و فرزندانمان تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و بهشت یا جهنم را خود بدست خودمان رقم خواهیم زد. و مطمئن باشیم خداوند رحمان در کمین ستم کارهاست اعم از انسان های مومن و کافر و وعده خداوند حتمی و جزمی است. به عنوان جمله آخر مضمون سخنان رهبری معظم را بیان می کنم که بارها فرموده اند استکبار و صهیونیسم به دنبال خسته کردن ما و ناامیدی مردم و کوتاه آمدن ما از اصول و ارزشهای مان هستند.

آنوقت دیگر متوقف نخواهند شد و همه چیز ما را خواهند برد، بدین جهت است که حضور در انتخابات نشانه رشد و توسعه انسانی ملت و جوانان غیرتمند ایران اسلامی و یک تکلیف ملی و شرعی و از ضروریات زندگی اجتماعی می باشد.به امید دیدار پرشورتان در پای صندوق های رای در حمایت از اسلام عزیز و ایران با عظمت و خون شهداء و ولایت معظم و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، یا علی.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار