اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
گفتگوی شوشان با مبتکر خوزستانی
نرم افزار "همینورا " یک بانک جامع اطلاعات شهری می باشد که تمام اطلاعات مکان های عمومی، تفریحی ، تجاری و اداری را در خود جای داده است.
شوشان: نرم افزار " همینورا " عنوان پروژه ای است که فرایند طراحی و  ساخت آن توسط تنی چند از جوانان مستعد خوزستانی انجام گرفته است ، این نرم افزار استارت آپ از ویژگی های توانمندی خدمات دهی به شهروندان فعال حوزه کسب و کار برخوردار است و کاربران آن برای شناسایی و  ارتباط با کسب و کار ها و پیدا کردن کالا ها و خدمات و تبلیغات  مورد دلخواه در جوامع مجازی و فضای آنلاین می توانند از ظرفیت های  فن آوری همینورا بهره مند شوند.

با توجه به تعداد بالای کاربران اینترنتی , برندسازی در تجارت الکترونیک بسیار سریعتر و کم هزینه تر خواهد بود و کاربر می تواند  با ورود به تجارت الکترونیک و جلب مشتریان بیشتر جامعه هدف خود را گسترده تر  کند .

 مبتکر این نرم افزار حمید رضا جلیلیان است . او فارق التحصیل مهندسی معماری از دانشگاه آزاد آبادان وعلاقمند به مباحث  فن اوری اطلاعات می باشد . این جوان خوزستانی با رصد کردن محدودیت ها و موانعی که بین مشتریان و دریافت خدمات از کسب و کار سنتی وجود دارد از سال ۱۳۹۴پروژه ای را طراحی  نمود و با همفکری دوستانش در یک کار تیمی نرم افزار  همینورا را به مرحله تولید رساند.


 شوشان در گفت و گو با حمیدرضا جلیلیان فرایند, محتوا و پیامد مثبت این نرم افزار را برای شهروندان مورد بررسی قرار داده است:

1- نرم افزاری طراحی نموده اید با عنوان « همینورا» که به نظر می رسد از قابلیتی فراتر از یک راهنمای شهری برخوردار است. شما چه خلاء ها و ظرفیت هایی را در خوزستان برای ضرورت تولید این نرم افزار مشاهده نموده اید؟

رهبرمعظم انقلاب در فرمایشات خودشان تاکید داشته اند از فواید و زیر ساخت اینترنت باید در توسعه کشور استفاده شود. امروزه اهمیت کسب و کار آنلاین به گونه ای است که به سرعت در حال پیشرفت و گسترش در فعالیت های اقتصادی است و گوی سبقت را از کسب کار سنتی گرفته است بنابراین ضرورت دارد کسب و کار سنتی را با فضای آنلاین پیوند دهیم تا آگاهی مردم نسبت به این نوع فعالیت ها افزایش یابد و همچنین این نوع کسب و کار در فضای آنلاین بتواند خود را به مردم معرفی کند و کسب و کار خود را گسترش دهد.

در واقع آنچه ملاحظه می شود آن است که شهروندان نسبت به کسب و کار و تجارت در همه نقاط جعرافیای کلان شهری مانند اهواز آگاهی ندارند، یعنی اطلاع کامل ندارند که مثلا با توجه به کسب و کار سنتی چه نوع رستوران و یا هر مکان تجاری تفریحی یا عمومی  را برای دریافت خدمات خوب انتخاب کنند .

بنابراین ما تلاش می کنیم پل واسط بین شهروندان و کسب و کار سنتی باشیم. ما یک شرکت استارتاپی هستیم و بانک اطلاعات مکانی ما شامل ۵/۱ مکان در سراسر ایران است.

2- محتوای این بسته ی نوپا اطلاعات شهری را بیشتر توضیح دهید؟

نرم افزار همینورا یک بانک جامع اطلاعات شهری می باشد که تمام اطلاعات مکان های عمومی، تفریحی ، تجاری و اداری را در خود جای داده است برای هر یک از این مکان ها یک صفحه اختصاصی ایجاد شده است که تمام اطلاعات مهم و کلیدی مکان ها در این صفحه نمود داده شده است.

 یک و نیم میلیون مکان در کل کشور ایران در این برنامه فعال است به عنوان مثال: یک کسب و کار تجاری امکاناتی مانند گذاشتن عکس در بالای صفحه داخلی، ایجاد گالری ، اعلام اطلاعات کاری، منوی خدمات بصورت آنلاین و تصویری و حتا ایجاد کپن تخفیف برای مشتری ، ایجاد فروش آنلاین در صفحه اختصاصی آن کسب و کار تجاری همه و همه بصورت رایگان در اختیار صاحب کسب و کار به وسیله یک صفحه مدیریت کسب و کار ارایه می شود در این برنامه  کاربران همینورا نیز روزانه تعدادی بی شمار جستجو می کنند و مکان تجاری مورد علاقه خودشان را دنبال می کنند تا تمام اطلاعیه ها و تخفیف های آنان را بتوانند دریافت کنند.همچنین کاربران عزیز همینورا با گرفتن کپن تخفیف کسب و کار از همینورا از ۳۰ درصد تا ۹۰ درصد تخفیف بهره مند می شوند.

 این کاربران علاوه بر آن می توانند فهرستی از مکان هایی که می خواهند در آینده بروند را در لیست خود ذخیره کنند و دسترسی سریع به این لیست داشته باشند و دیگر نیازی نیست به دنبال آدرس بگردند ، شما پس از پیدا کردن مکان مورد نظرتان می توانید از مسیریابی برنامه استفاده کنید تا همینورا بهترین راه را برای رسیدن به نقطه مورد نظر بر روی نقشه به شما نشان دهد.

در نرم افزار همینورا با ایجاد امکان نظر دهی و امتیازدهی به هر مکان کاربران می توانند نظرها یا پیشنهادها و انتقادهای خودشان را به گوش کسب و کار عموم مردم برسانند تا مردم بتوانند راحت تر و با آگاهی بیشتری مکان تجاری مورد نظرشان را برای خرید لذت بخش انتخاب کنند و همچنین شما می توانید با فیلتر کردن براساس محبوب ترین ها در جستجوی خود لیستی از محبوب ترین ها از نظر مردم را مشاهده کنید به طور کلی نرم افزار همینورا ایجاد ارتباط آنلاین بین مردم و کسب و کارهای سنتی است. هزینه و وقت مردم برای دریافت خدمات را کاهش می دهد تا بهترین نمونه خدمات را در نزدیک ترین مکان زندگی خودشان دریافت کنند.

3- خدمات اطلاع رسانی که بیان داشتید نرم افزار همینورا انجام می دهد شایدبا درست کردن یک وب سایت هم ارایه شود؟ 

امروز هزینه یک وب سایت که می خواهید طراحی کنید تا به فضای آنلاین دسترسی یابید بدون در نظر گرفتن اینکه یک وب سایت در حال حاضر مشتری ندارد حداقل یک تا پنج میلیون تومان هزینه در بردارد، ما برای هریک از کسب و کارهای سنتی یک صفحه رایگان ایجاد کرده ایم تا محصول و خدمات خود را به مردم معرفی کند و در معرض دید جامعه کاربران همینورا قرار بگیرد.

4- شرایط عضویت یک کسب و کار چگونه است؟

نزدیک یک و نیم میلیون مکان در برنامه همینورا ثبت شده است که آن کسب و کار یا عضو این یک و نیم میلیون کسب و کار است یا هنوز عضو نشده است که در این صورت رایگان در ابلیکیشن و یا وب سایت از طریق قسمت ثبت مکان اقدام به ثبت مکان خود می کند.

5- گستره ارایه خدمات این نرم افزار تا چه میزان را پوشش می دهد؟

برنامهماکاربرمحوراست.همینورا می تواند کل ایران را به صورت منطقه به منطقه زیر پوشش خدمات بیاورد و هم اکنون گستره برنامه در کل کشور عزیزمان ایران است و همینورا در نقاط مختلف ایران کاربر دارد اما اراپه تخفیف انحصاری همینورا از کسب و کارهای مختلف به مردم را از کلانشهر اهواز و خوزستان شروع کردیم. 

6- این پروژه چقدر ظرفیت اشتغالزایی دارد؟

ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارد و نیروی انسانی زیادی را می طلبد، سرمایه اصلی این کار منابع انسانی است که بخش مالی، پشتیبانی از کاربر و کسب و کار و پشتیبانی فنی پروژه را در بر می گیرد که این ها همه ساپورت می خواهد.

در حال حاضر ده نفر اشتغالزایی بصورت مستقیم و هشت نفر اشتغالزایی غیر مستقیم داشته که در حال فعالیت هستند.

7- تیم این پروژه بومی خوزستان هستند؟

همه بچه های بومی خوزستان هستند ، این فن آوری کاملا توسط جوانان خوزستانی طراحی شده و ظرفیتی که در فرآیند کار مشغول فعالیت هستند خوزستانی هستند. طبیعی است که در افق اشتغالزایی آن نیروهای بومی مدنظر باشند.

8- نحوه درآمدزایی در این کار چگونه است؟

آیتم های تبلیغاتی هوشمند و همچنین درصدی نیز از فروش کپن های تخفیف مرتبط با کسب و کارهای گوناگون که حاصل می شود.

9- افق سرمایه گذاری در این پروژه چگونه است؟

ما تا به امروز هزینه ی بسیاری را متحمل شده ایم ، آب ، برق، نیروی انسانی و پیش بینی می کنیم تا یک سال آینده بازار کار و روند سود دهی ایجاد شود و ان شاء الله بر روی ریل توسعه کار قرار خواهیم گرفت.

صاحبان کسب و کار از همین حالا می توانند مدیریت صفحه خود را در نرم افزار همینورا برعهده بگیرند که باعث سرعت در روند توسعه کسب و کار می شود ما پیش بینی می کنیم بازاریابی این کار گسترش یابد به این دلیل که بیس پروژه آماده است. بطور یقین خوزستان بیس شروع اولیه است و پیش بینی ما این است که در ۳ سال آینده در اکثر استانها حضور داشته باشیم.

10- روند ثبت پروزه شما طی شده است؟

ما یک برند ثبت شده هستیم  ما تلاش کردیم مشابه خارجی آن را بومی سازی کنیم تا به کار مردم کشورمان آید و البته خدماتی هم بر آن افزودیم.

11- با توجه به ارزش کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی نقش این ایده و خلاقیت را در اقتصاد مقاومتی چگونه ارزیابی می کنید؟

ممکن است در کشورهای دیگر این خدمات ارایه داده می شود. در کشور ما دیدگاه اقتصاد مقاومتی این گونه است هر آنچه باعث عقب ماندگی شما از توسعه می شود باید بتوانید آن خلاء را پر کنید، ایران در حال حاضر در این نوع خدمات که نرم افزار ما ارایه می دهد در فضای گوگل تحریم است پس ما آمدیم و این خدمات را برای شهروندان کشورمان بومی سازی کردیم کسب و کار ما براساس دیدگاه اقتصاد دانش بنیان است و توسعه علم و ثروت را در بر دارد.

12- پارک علم و فن آوری استان از پروژه شما حمایت داشته است؟ 

خیر تاکنون حمایتی انجام نشده است.

13- ایده پروژه همینورا چگونه شروع شد؟

یک سال و نیم پیش ایده کار شکل گرفت و محصول آماده شد. فرایند کار از ایده تا به ثمر نشستن پروژه با اتکا به نیروهای بومی اتفاق افتاد. پس از ایده کار که توسط اینجانب شکل گرفت یک کار تیمی و در واقع یک تفکر تیمی به پخته تر شدن ایده و ساختار آن کمک شایان نمود برای رسیدن به هدف، همکارانم تلاش های بسیاری انجام دادند. از همه آنها قدرشناسی می کنم و سپاسگذار همراهی آنها هستم.

14- می خواهم از چالش هایی که در مسیر هدفتان داشته اید صحبت کنید؟

در این مسیر هزینه های زیادی متحمل شدیم، تحریم ها نیز دسترسی ما را به زیر ساخت ها و اهداف با مشکل مواجه می کرد و هزینه اخذ مجوزها و... ولی به هدفمان ایمان و باور داشتیم و داریم

15- انتظارهای شما از دولت چیست؟

ما هنوز فاقد حمایت از طرف حتا برخی از  مدیران بومی هستیم، پروژه ما یک پروژه دانش بنیان است ولی هنوز موفق به ثبت این مهم نشده ایم و همچنین هزینه های بالایی که صرف این پروژه شده و میشود کار مارا دشوار تر کرده لذا از دولت محترم تدبیر و امید خواهش داریم ما را بیشتر حمایت نمایند تا انشا الله به اهدافمان که در راستای اقتصاد مقاومتی است برسیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار