اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶

شوشان: با اجرای آیینی نمادین دراهواز اجرای طرح ملی نجات آب در مدارس راهنمایی خوزستان آغاز شد.

به گزارش شوشان، معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان دراین آیین در مدرسه دخترانه گلچهره اهواز گفت: مراقبت از منابع ذخایر آب ضرورت زندگی امروز است كه با توجه به بحران های كم آبی و خشكسالی های اخیر نیاز توجه به آن هرروز نمایان تر می شود.

فتح االه دهكردی افزود: تحقق این هدف از عهده یك یا چند دستگاه دولتی خارج است و باید از ظرفیت های مردمی ومشاركت شهروندان نیز بهره گرفته شود.

وی بااشاره به آغاز اجرای طرح ملی داناب گفت: اجرای این طرح یكی از اقدامات مهم درزمینه مردمی كردن فعالیت ها دراین راستاست كه امكان بهره گیری از توانمندی دانش آموزان دوره راهنمایی در حال حاضر وآماده كردن آنها برای انجام مسولیت خود در این راستا درآینده را فراهم می كند.

وی گفت: امیدواریم با مشاركت و فعالیت خوب دانش آموزان همكار این طرح بتوانیم اقدامی موثر دراین راستا انجام دهیم.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع سازمان آب و برق خوزستان افزود: مردم و بهره برداران باید بدانند كه وقت آن رسیده رفتارهای خود در حوزه آب را تغییر دهند زیرا فقط با تغییر رفتار انسان ها می توان بحران موجود دراین حوزه را كنترل و مدیریت كرد.

دهكردی با اشاره به نیاز برای ساخت سدها دربالادست رودخانه ها و افزایش تنوع آلاینده ها در مسیر رودخانه ها گفت: این وضعیت پیچیده دركنار خشكسالی می طلبد كه اقدامی همگانی صورت دهیم و طرح نجات آب برای پایه گذاری فرهنگ جدید دراین عرصه یكی ازاین اقدامات است.

وی از دانش آموزان همكار طرح خواست همانگ ونه كه برای همكاری با پلیس و قانونمندسازی تردد و رانندگی در خانواده ها به كمك پلیس آمدند دراین طرح نیز به عنوان همیاران و پاسداران آب عمل كرده و در حفظ ذخایر آب شیرین برای خود و نسل های بعدی تاثیرگذار باشند.

طرح ملی دانش آموزی داناب به منظور اصلاح الگوی مصرف و مدیریت در منابع آبی با توجه به ضرورت مدیریت مصرف و لزوم اصلاح الگوی مصرف آب در تمام بخش های مرتبط با آب بویژه در بخش كشاورزی و با توجه به جایگاه آموزش و ارتقای آگاهی های عمومی به عنوان یك كار فرهنگی در مدارس راهنمایی اجرا می شود.

در این طرح كه با هدف قرار دادن دانش آموزان دوره راهنمایی مسائل و چالش های اصلی حوزه آب اعم از مسایل ارزشی پیرامون آب، مسایل كمی و كیفی، آب مجازی و اقتصادی و زیست محیطی اجرا می شود تغییر دیدگاه دانش آموزان نسبت به این موضوع مهم این طرح پس از اجرای موفق در شش استان كشور در سال گذشته امسال به صورت سراسری به اجرا درآمده است.

آگاه سازی دانش آموزان سه پایه تصحیلی راهنمایی، ایجاد حساسیت و تغییر نگرش در دانش آموزان، آموزش راهكارهای مصرف بهینه و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف از دیگر اهداف اجرای این طرح است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار