شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خوزستان با اشاره به ظرفیت پذیرش در مدارس نمونه‌دولتی استان، گفت: امسال آزمون تکمیل ظرفیت پایه‌های میانی متوسطه دوره اول، در راستای کیفیت‌بخشی به کلاس‌ها برگزار نمی‌شود اما آزمون تکمیل ظرفیت پایه‌های میانی متوسطه دوره دوم پابرجا خواهد بود.

جمشید کمایی  در خصوص برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس نمونه‌دولتی استان، اظهار کرد: این آزمون‌ها در تاریخ نهم تیرماه برای ورود به پایه‌های هفتم و دهم رشته‌های نظری و پایه دهم شاخه فنی و حرفه‌ای به‌صورت سراسری برگزار خواهند شد.

وی افزود: به‌جز آزمون‌های ورودی برای پایه‌های دهم و هفتم٬ یک آزمون تکمیل ظرفیت نیز هرساله برای پایه‌های میانی مدارسی که صندلی خالی دارند ٬برگزار می‌شود که این آزمون امسال برای پایه‌های دهم نظری و فنی و حرفه‌ای برگزار خواهد شد اما برای پایه هفتم برگزار نمی‌شود که علت آن حفظ کیفیت آموزش در پایه‌های دوره اول متوسطه است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش ‌و پرورش خوزستان ادامه داد: سال گذشته ظرفیت کلاس‌های نمونه‌دولتی در مدارس متوسطه اول ۳۳ نفر و متوسطه دوم ۳۰ نفر بود، به همین دلیل امسال برای پایه‌های میانی هشتم و نهم آزمون تکمیل ظرفیت برگزار نمی‌شود اما این آزمون برای پایه میانی یازدهم بر جای خود باقی است. این در حالی است که در سال‌های پیش از آن، ظرفیت کلاس‌های متوسطه اول نیز ۳۰ نفر بود و افزایش این ظرفیت به ۳۳ نفر موجب ایجاد اعتراضاتی مبنی بر کاهش کیفیت کلاس‌ها شد.


کمایی عنوان کرد: از این ظرفیت اعلام‌شده اگر ۲ یا سه نفر از پذیرفته‌شدگان در کلاس حاضر نشوند، کلاس به ظرفیت استاندارد ۳۰ نفر خواهد رسید؛ بنابراین امسال به دستور وزارت آموزش و پرورش در راستای کیفیت‌بخشی٬ این آزمون برگزار نمی‌شود.


وی در خصوص ظرفیت پذیرش در مدارس امسال، تصریح کرد: در هر مدرسه دوره اول متوسطه برای پایه هفتم حداقل با ظرفیت ۲ کلاس ۳۳ نفری پذیرش انجام خواهد شد؛ ظرفیت‌ها به تفکیک هر شهرستان در دفترچه آزمون در سایت مشخص شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: آزمون ورودی مدارس متوسطه دوم امسال برای اولین‌بار به تفکیک رشته برگزار می‌شود و هر داوطلب تا سقف یک رشته و یک اولویت می‌تواند در این آزمون شرکت کند. این آزمون در سال‌های گذشته به‌گونه‌ای بود که هر نفر حق انتخاب سه اولویت را دارا بود که اگر در اولویت اول پذیرفته نمی‌شد، می‌توانست سراغ اولویت‌های بعدی برود.

کمایی ادامه داد: ما اعلام آمادگی کردیم که آموزشگاه‌ها سه کلاس با ظرفیت ۳۰ نفر به تفکیک رشته‌های ریاضی٬ تجربی و انسانی تشکیل دهند، اما این موضوع بستگی به استقبال دانش‌آموزان دارد. یعنی در متوسطه اول در مناطق شهری باید حداقل ۶ برابر ظرفیت و در مناطق روستایی پنج برابر ظرفیت پذیرش ثبت‌نام کنند تا رقابت به وجود آید. این رقم برای متوسطه دوم در مناطق شهری و روستایی باید چهار برابر باشد اما برای مناطق روستایی تا سه برابر ظرفیت ثبت‌نام نیز قابل‌قبول است.

وی افزود: در برخی مناطق از رشته‌های ریاضی و تجربی استقبال چندانی نشده است، بنابراین تصمیم گرفته شد که در این مناطق به دلیل عدم رسیدن به حدنصاب کلاس‌های مربوط به این رشته‌ها تشکیل نشود؛ داوطلبان این مناطق می‌توانند انتخاب خود را اصلاح یا در مدارس دولتی٬ شاهد یا غیردولتی ثبت‌نام کنند. البته تصمیماتی نیز گرفته‌شده که در برخی مناطق به دلیل استقبال کمتر٬ ظرفیت این کلاس‌ها پایین‌تر بیاید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش ‌و پرورش خوزستان در خصوص هنرستان پسرانه نمونه‌دولتی شوشتر نیز گفت: در این هنرستان که تنها مدرسه فنی نمونه‌دولتی در خوزستان است، در سه رشته هنرجو پذیرفته خواهد شد؛ ظرفیت کلاس‌ها ۳۰ نفر است که برای کلاس‌های کارگاهی هر کلاس به ۲ گروه ۱۵ نفری تقسیم می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار