اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۷ هزار و ۸۴۹ قرارداد رسید. همچنین کاهش ارزش دلار آمریکا در آستانه تحولات و رویدادهای مهم سیاسی روزهای آینده، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۷ هزار و ۸۴۹ قرارداد رسید. همچنین کاهش ارزش دلار آمریکا در آستانه تحولات و رویدادهای مهم سیاسی روزهای آینده، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در همین حال ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال رسید. این در شرایطی است که روز گذشته در بازار نقدی، قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به اوایل هفته روند افزایشی داشت و یک میلیون و ۲۰۶ هزار تومان معامله شد.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۱۵ هزار تومان نزدیک و نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۳۶ و ۳۶۱ هزار تومان فروخته شدند.

سکه نقدی و آتی در مسیر رشد / قیمت جهانی طلا بالاترین از سطح ۷ ماه اخیر

با این حال در معاملات سکه آتی در روز گذشته، هر پنج سر رسید در بورس کالای ایران روندی مثبتی داشتند. به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال ۹۶ با ۰.۲۸ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۲۲۸ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با ۰.۴۲ درصد افزایش با رقم یک میلیون و ۲۶۸ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و  هزار ۳۰۸ تومان خریداری شد که نسبت به ابتدای هفته ۰.۴۱ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با ۰.۳۶ درصد افزایش با رقم یک میلیون و ۳۴۸ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به ابتدای هفته با افزایش ۰.۳۹ درصدی با رقم یک میلیون و ۳۸۶ تومان خریداری شد.


قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در ۷ ماه اخیر رسید

کاهش ارزش دلار آمریکا در آستانه تحولات و رویدادهای مهم سیاسی روزهای آینده، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هراونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به بیش از ۱۲۹۳ دلار رسیده است.قیمت طلا روز سه شنبه نیز با رشد ۱.۱ درصدی روبرو شده که این بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۱۶ به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۱ درصد کاهش روبرو شده است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز بیش از ۰.۲ درصد کاهش داشته است.

به نظر می رسد رویدادهای مهم سیاسی و اقتصادی طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد داشت.

با در پیش بودن انتخابات پارلمانی بریتانیا، نشست بانک مرکزی اروپا و حضور جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی در جلسه شهادت سنای آمریکا ، به نظر می رسد نگرانی های سیاسی واقتصادی در عرصه بین المللی افزایش خواهد یافت و این مساله به نفع تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

نشست مهم فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است هفته آینده برگزار شود. منابع آگاه بر این باورند که جیمز کومی در جلسه شهادت سنای آمریکا همچنان از  دونالد ترامپ را متهم خواهد کرد که سعی داشته است در روند تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعمال نفوذ کند. جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده است که روسیه با هک کردن ایمیل های کمیته ملی حزب دموکرات، عملا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده است.

نتایج تازه ترین نظرسنجی ها در بریتانیا نشان می دهد که احزاب محافظه کار و کارگر در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه همچنان رقابت تنگاتنگی دارند.

انتخابات پارلمانی فرانسه نیز در پیش است و نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب ماکرون رئیس جمهور جدید این کشور می تواند بیشترین کرسی های پارلمان از زمان ریاست جمهوری شارل دوگل را کسب کند.

در پیش بودن مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت نیز تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار داشته باشد.


منبع: بورس کالای ایران


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار