اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
نوشتاری از امید حلالی / در حاشیه حادثه تروریستی تهران / ایرانیان در مقابل تهدید و دشمن خارجی دیگر اصول گرا و اصلاح طلب نیستند / این تروریست ها اهل هر شهر و قومیتی که باشند آنان را با کلیت آن شهر یا قومیت مناسبتی نیست
امید حلالی

۱) آمده بودند تا انتقام شکست های پی در پی داعش و آمرانش را در جبهه های سوریه و عراق و یمن از ایران و ایرانی بگیرند. 

آمده بودند برای انتقام از مردمی که صدها مدافع حرم از میان فرزندانش عرصه را بر تاریک اندیشان متحجر در جبهه های نبرد تنگ کرده و صدها رعنا قامت گلگون را تقدیم دفاع از حرم های ایمه اطهار (علیهم السلام) نموده اند.

آمده بودند تا تهدیدات شفاهی آمران شان را در کشاندن بحران به عمق خاک ایران عزیز عملیاتی سازند.

آمدن شان علاوه بر شکست های پیاپی نظامی در جبهه های نبرد عراق و سوریه و یمن اما بی ارتباط نبود با بحران دیپلماتیک فعلی در منطقه خاورمیانه چرا که سعودی هایی که در رابطه با بلعیدن همسایه کم وسعت خود قطر می خواستند پا جای پای صدام در حمله به کویت بگذارند در عین همراه کردن جمعی از کشورهای منطقه اما با حمایت ایران از قطر با ناکامی جدیدی مواجه شدند و حساب کار دست شان آمد که با وجود ایران نمی توانند در منطقه هر طور می خواهند ببرند و بدوزند و رفتار یکجانبه کنند.

۲) صرفنظر از عوامل بیرونی ماجرا که تقریبا برای همه تحلیل گران شناخته شده است اما جامعه ایرانی مدت کوتاهی ست که از رقابتی سنگین انتخاباتی با بیش از ۴۰ میلیون رای دهنده بیرون آمده است.

در عین حالی که جامعه ایرانی جامعه ای ست متکثر اما دشمنان می دانند و آزموده اند و مجددا درمی یابند که ایرانیان در مقابل تهدید و دشمن خارجی دیگر اصول گرا و اصلاح طلب نیستند و به عنوان سرباز حافظ تمامیت ارضی و منافع و منابع و اعتبار ایرانند و همچون ید واحدی سیلی بر صورت بدخواه می نوازند و گوش یه یک فرمان مقتدا دارند.

نیز آنکه بهتر است قرمز و آبی های سیاست داخلی نیز به آن حد از بلوغ و رشد معرفتی رسیده باشند تا با تفکیک رقابت دیروزی، امروز این موضوع ملی را دستمایه رقابت ها و تسویه حساب های جناحی قرار ندهند.

۳) نکته دیگر که می بایست مورد توجه قرار گیرد سخنان معاون شورای عالی امنیت ملی ست که تروریست های به درک واصل شده را ایرانیانی معرفی کرده بود که به داعش پیوسته بودند. باید در نظر داشت این خاینین و گمراهان اهل هر شهر و قومیتی که باشند آنان را با کلیت آن شهر یا قومیت مناسبتی نیست و اینان طرد شدگان ملت و اقوام و مناطق هستند و این تعلق به منطقه ای خاص نمی بایست دستاویزی برای سایر رقبا شود تا این انتساب را از فردا چون چوبدستی بر سر اهل آن منطقه فرو بیاورند چرا که همه ایرانیان در دفاع از کشور سنگ تمام گذاشته و در ایثارشان برای تمامیت ارضی و وفاداری شان به نظام و مردم ذره ای شک و شبهه نیست. باید لحاظ کرد که در صورت چنین واگفت هایی در خلوت و جلوت در واقع بازی کردن در زمین دشمن خواهد بود.

۴) نکته قابل تامل دیگر در بازه زمانی اخیر اما آتش سوزی ها و حوادث غیر مترقبه سنگین اعم از حادثه برای پالایشگاه ها و پاساژها و فروشگاه ها و جنگل هاست که در نگاهی شاید بتوان رد پای دشمن و فریب خوردگان داخلی را در آنها مشاهده کرد که در صورت صحت و یا سقم این نظریه اما آنچه عیان است تاب آوری سیستم پدافند غیرعامل کشور در مقابل این بحران های تحمیلی بسیار پایینتر از سطح مطلوب در واکنش نیروهای مسلح و حافظان امنیت کشور در مقابل هجمه عیان نظامی یا تروریستی ست که می باید برای تقویت و هوشمند سازی این سامانه فکری اساسی و برنامه ریزی جامعی کرد.

باید در نظر داشت که تاسیسات عمده نیروگاهی و سدها و شبکه های توزیع برق و آب شرب می توانند هدف هایی بالقوه برای تروریست ها باشند که لحژه ای نمی بایست از مراقبت تامه از شریان‌های حیاتی کشور غفلت ورزید چرا که دشمن در کارنامه شوم خود چنین سوابقی را دارد و نباید آنان را متحجر صرف پنداشت بلکه مطالعه در احوالات و تحرک آنان نشان می دهد که در هنگام عملیات خبیثانه از تکنولوژی اسراییل و پول ارتجاع منطقه و تغذیه اطلاعاتی و سایبری و فنی استکبار استعمارگران بهره می برند.

۵) تروریست ها نمادگرا هستند. آنچنان که در حمله به نیویورک برج های دو قلو و نماد اقتصاد جهانی را هدف گرفتند، در روسیه به سراغ مترو رفته و در اروپا تالارهای نمایش و استادیوم های فوتبال را هدف قرار می دهند. در سوریه و عراق و افغانستان به جنگ موزه های بابل و شهرهای باستانی مانند تدمر و مجسمه های بودا و در یک کلام به ستیز با تاریخ بشری رفتند و اما در ایران به سراغ حرم امام امت و معمار انقلاب و مجلس شورای اسلامی آمدند که حرم امام نشانه همت ملی و حمیت و غیرت اسلامی در عرصه مبارزه است و مجلس نیز خانه ملت و نماد خردورزی و عقل جمعی.

تروریست ها سعی در ستیز با نشانه های تعالی ملت ها را دارند تا در امحای آنان عقده های خود را تشفی دهند و با از میان بردن داشته های دیگران، نداشته های خود را پنهان کنند و دیگران را با خود همسان سازند! اما چه خیال باطلی! که راستی با این‌همه جوانان وطن و گوش به فرمان رهبر فرزانه و حکیم انقلاب : 
دریغ است ایران که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود ...

سو قصد به مرقد امام و مجلس با فجیع ترین حملات و وحشیانه ترین صورت ممکن اتفاقی نیست و عملی کاملا محاسباتی توسط دشمن است که هر یک به عنوان نماد قدرت ایران و ایرانی محسوب شده و می بایست قدر آنها به درستی دانسته شود.

۶) گذر ۲ تیم تروریستی انغماسی یا زامبی های داعشی پس از فشار بسیاری که بر نیروهای مقتدر امنیتی و نظامی کشورمان در دو رخداد با جمعیت مشارکت کننده عظیم اخیر یعنی برگزاری انتخابات ۴۰ میلیونی ریاست جمهوری و شوراها و سالگرد ارتحال امام (ره) وارد آمد و برخورد با تروریست ها در سریع ترین وقت ممکن و دادن کمترین تلفات نسبت به رویدادهای مشابه نمی بایست دستاویزی برای زیر سوال بردن نهادهای امنیتی و نظامی کشورمان باشد چرا که در طی این سال هایی که منطقه، روسیه و اروپا و ... در شرارت تروریست ها می سوخت و جوامع هدف مورد تهدید بودند، ایران‌به یمن هوشیاری و جانفشانی این عزیزان منطقه ای امن در دل بحران بوده و هست و میزان گذر تروریست ها از کمند احاطه امنیتی کشورمان و ایجاد فاجعه مانند حادثه اخیر در مجلس و مرقد و مقایسه نسبت آن در قبال کشف و ضربه زدن به صدها گروهک و هسته های تروریستی پیش از انجام‌عملیات حقیقتا نسبتی قلیل است که می بایست ضمت لحاظ کردن این نسبت ها در هرگونه برآورد و بررسی اشراف اطلاعاتی در عین حال قدردان سربازان مخلص میهن مان در رده ها و نهادهای مختلف بود و از دادن امکانات و اعتبارات و دلگرمی های لازم و بایسته به آنان دریغ نکرد چرا که در یک نمونه اخیر نظام مرتجع سعودی و حامی نخست تروریست ها با رییس جمهور غیرمترقبه ایالات متحده در سفر وی به این کشور پیمان خرید تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری منعقد کرده است.

۷) تمامی دلسوزان کشور در این ماجرای سو قصد به ساحت امنیت کشور نگران و ناراحت شده و احساسات شان جریحه دار گردید اما باید برای اطمینان یافتن از عدم تکرار جنایات اینچنینی در کنار هوشیاری سربازان کیان و حافظان امنیت کشور، رسانه ها و نخبگان و آحاد مردم نیز با عمل به تکلیف حساس خود از تقلیل مباحث و منافع ملی و دینی به سلیقه های فرساینده رقابتی جناحی دوری کرده و این پیام را با صدای بلند به دشمن برسانند که برای دفاع از ایران و جریان مقاومت همگی ید واحده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار