به نظر من ملاک اول برای انتخاب مردم جهت عضویت در شورای شهر تعهد و سلامت فرد از نظر اخلاقی و رفتاری و اعتقادی در جنبه های مختلف فردی و اجتماعی باید باشد... "> حاج قاسم حریزاوی: تعهد و سلامت اولین ملاک مردم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۳

به نظر من ملاک اول برای انتخاب مردم جهت عضویت در شورای شهر تعهد و سلامت فرد از نظر اخلاقی و رفتاری و اعتقادی در جنبه های مختلف فردی و اجتماعی باید باشد...

اختصاصی شوشان : حاج قاسم حریزاوی گفت : به نظر من ملاک اول برای انتخاب مردم جهت عضویت در شورای شهر تعهد و سلامت فرد از نظر اخلاقی و رفتاری و اعتقادی در جنبه های مختلف فردی و اجتماعی باید باشد، همچنین افرادی که توسط مردم انتخاب می شوند باید دارای تخصص و عالم به مشکلات شهر اهواز باشند زیرا شورای شهر با مسائل مدیریت شهری در ارتباط است و شورا نباید تنها خود را شورای شهرداری بداند و باید در تمامی مسائل شهر جهت رفع نیازها و مشکلات مردم وارد شود.

به گزارش شوشان، این عضو شورای سوم اهواز ادامه داد: اما ملاک سوم تجربه است و باید افرادی مجرب به تمامی مسائل اجرایی و نه سیاسی توسط مردم وارد شورا شوند تا بتوانند در تصویب و نظارت بر کارها اشرافیت داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم به خوبی برنامه ارائه دهند، همچنین به عنوان ملاک چهارم شهروندان اهواز باید شجاعت کاندیداها را مدنظر قرار دهند، زیرا کاندیدای راه یافته به شورا باید شجاعت کافی را جهت دفاع از حق مردم داشته باشد، شما در نظر بگیرید اکنون بعد از گذشت 34 سال از انقلاب هنوز وضعیت حاشیه نشینی در اهواز بغرنج است و محرومیت های فراوانی در حاشیه شهر وجود دارد، از این رو باید رفاه شهری و مدیریت برای حل معضلات یکی از اولویت های کاری باشد.

حریزاوی بیان داشت : از این رو افرادی باید وارد شورا شوند که در ابتدا سیاست زده نباشند، بدور از مسائل جناحی کار کنند و برای رفع مشکلات مردم فکر و اندیشه کافی داشته باشند و این مسئله باید بین تمامی افراد شورا وجود داشته باشد. وی با اشاره به ویژگی های انتخاب یک شهر توسط اعضای شورا گفت : تجربه ثابت کرده شهردار باید از جنس شهرداری باشد و باید فردی بر روی کار بیاید که توان اجرایی، تعهد و تخصص و مدیریت داشته باشد، در غیر این صورت و اگر بنا بر این باشد که فردی خارج از بدنه شهرداری بر سر کار بیاید باید کسی باشد که با مدیریت شهری، عمران، رفاه، فضای سبز، سازمان های مربوطه و مناطق مختلف آشنایی داشته باشد.

حریزاوی تصریح کرد: به نظر من افرادی باید به شورا بیایند که شورا را دارای وزنه های سنگینی کنند، نه اینکه افرادی وارد شوند که احتمال شکست آنها در میادین مختلف عملی و نظری وجود داشته باشد، زیرا به نظر می آید برخی شورا را به عنوان یک شغل مد نظر دارند و این تفکر یک خطای بزرگ است زیرا باید بار مسئولیت که رای مردم است را به سرمنزل مقصود رساند.

وی در پایان گفت: داشتن استعداد و تعهد برای رسیدن به مشکلات مردم از دیگر ویژگی های یک کاندیدای شورای شهر باید باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار