اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
چهاربند رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش:
ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سال 88 تصویب شد و از آن زمان 8 اصلاحیه و تکمله به آن خورده که بی سابقه است. در سال 88، به موجب این قانون آموزش و پرورش مکلف به جذب نیروهای حق التدریس آزاد شد که این امردر آن سال انجام شد.

در سال 94، یک تبصره به این قانون اضافه شد که بر اساس آن باید مربیان پیش دبستانی هم به صورت حق التدریس جذب می شدند البته الزامی برای استخدام آنها در قانون قید نشده بود. در شهریور سال 95، تبصره دیگری اضافه شد که آموزش و پرورش را مکلف می کرد تعداد دیگری از مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در رسته های شغلی دیگر بکارگیری کند.

شمار مشمولان تبصره جدید بالغ بر40 هزار نفر نیروی پیش دبستانی بود. بر این اساس 22 هزار نفر از نیروهای پیش دبستانی جذب شدند و اکنون طرح یک فوریتی تصویب شده که در آن آمده است این افراد باید بدون هیچ آزمونی استخدام شوند که مغایرت هایی با قانون اساسی و برنامه ششم توسعه و عدالت استخدامی دارد.

چالش دیگر این است که اگر این نیروها همه از پیش دبستانی به دبستان بروند، تکلیف دوره پیش دبستانی چه می شود؟ و اینکه اگر بخواهیم برای دوره پیش دبستانی مجدد نیروی خرید خدمات بگیریم، آنها هم سال بعد مدعی استخدام می‌شوند.

همه نیروهای پیش دبستانی ماقبل سال 91 جذب شده بودند و تا سال 94 در هیچ کجای کشور یک نفر حق التدریس آزاد نداشتیم. حتی اگر کسی به هر علتی جذب نمی شد این امکان را داشت که به دیوان عدالت اداری برود و حکم بگیرد بنابراین اگر کسی باقی مانده شاید خودش نخواسته جذب شود نگوییم بخش قابل توجهی از این نیروها بالای دوسال سابقه تدریس دارند، این محال است.

 تعدادی مربی پیش دبستانی داشتیم که به آموزش و پرورش به موجب ماده 17 قانون حکم شد آنها را تعیین تکلیف کند. مجددا روی همان قانون مصوبه دادند که اینها باید استخدام شوند. مشکلی نیست ، استخدام می کنیم ، اما اینها باید بیایند و در آزمون استخدامی شرکت کنند ؛ چرا از آزمون فرار می‌کنند؟ اینها بر عدم شرکت در آزمون اصراری دارند.

ما به ازای هر یکسال سابقه خدمت ، یکسال به سن اضافه می کنیم و محدویتی نداریم. به ازای هر یکسال تجربه، 5 امتیاز اضافه می کنیم. این نیروها بیایند و در آزمون شرکت کنند و از این امتیازات طبق همین قاعده بهره مند شوند./ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار