تجار عراقی هندوانه ایران را 600 دلار خریداری کرده و در عراق دست کم 1400 دلار به ازای هر تن می فروشند. وی این را هم گفت که نباید به هر قیمتی صادرات انجام داد...

"> در کارگروه توسعه صادرات خوزستان چه گذشت؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۴

تجار عراقی هندوانه ایران را 600 دلار خریداری کرده و در عراق دست کم 1400 دلار به ازای هر تن می فروشند. وی این را هم گفت که نباید به هر قیمتی صادرات انجام داد...

 

شوشان : اولین نشست کارگروه صنعت و معدن و تجارت با محوریت عملکرد دستگاه های عضو در خصوص صادرات کالای غیر نفتی با حضور استاندار خوزستان برگزار شد. معاون اتاق بازرگانی اهواز در این نشست از ریزش عضویت ها در اتاق های بازرگانی کل کشور خبر داد، احمدی دلیل این ریزش را از حدود 1500 نفر به 600 نفر مشکلات و معوقات مالی و از رده کار خارج شدن برخی تجار اعلام کرد.

ریاست اتاق بازرگانی خرمشهر نیز از فروش ارزان هندوانه خوزستان در عراق خبر داد و گفت : تجار عراقی هندوانه ایران را 600 دلار خریداری کرده و در عراق دست کم 1400 دلار به ازای هر تن می فروشند. وی این را هم گفت که نباید به هر قیمتی صادرات انجام داد و بر اساس نیاز عراق باید برنامه ریزی کرد. بیت چنعان در بخش دیگری از سخنان خود به فردی در عراق اشاره کرد که تمایل به همکاری اقتصادی با ایران داشت و طی دستوری از سوی استاندار قرار شد تا دفتر کار و امکانات مورد نیاز او در خرمشهر فراهم شود. این اقدامات از سوی اتاق بازرگانی انجام می شود اما پس از تماس های متعدد تلفنی و اینترنتی وی پاسخ مسوولین خرمشهر را دیگر نداد.

استاندار خوزستان نیز ضمن انتقاد از گمرکات استان و پایانه ها بدلیل عدم رسیدگی به نیازهای مرز چذابه برای راه اندازی محلی مناسب برای تردد مردم و راه اندازی سایت های اداری مورد نیاز گفت : اگر ظرفیت خروج از این مرز به گونه ای است که کلیه زوار کشور نمی توانند از آن گذر کنند، ترتیبی داده شود تا فقط زوار خوزستانی به زیارت عتبات بروند و مابقی زوار از مرز مهران مراتب خروج از کشور را انجام دهند.

وی همچنین از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در مرز چذابه خبر داد. حجازی گفت اگر مسوولین پایانه ها گمرکات قادر به ادامه راه اندازی این منطقه نیستند، بهتر است اعلام کنند تا بخش خصوصی ورود پیدا کند و مراتب کار را انجام دهد. انتظار می رود تا قبل از پایان دولت دهم این روند تغییر پیدا کند. حجازی همچنین از عدم توجه پایانه ها به راه اندازی مرکز مسافربری چذابه انتقاد کرد، وی گفت : طبق آخرین وعده طی این 5 سال اخیر شهریورماه سال گذشته بود، در حال حاضر 9 ماه از آن وعده می گذرد و باز وعده راه اندازی آن تا پایان خردادماه داده می شود که انتظار می رود تا قبل از پایان دولت نهم این اتفاق رخ دهد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار