شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به لزوم الگوبرداری از اخلاق کریمه امام حسن مجتبی(ع) گفت: امروز بسیار به حاکمیت این اخلاق کریمه در میان مسئولان و دولتمردان و مجموعه حاکمیتی کشور نیازمند هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد:‌ امام حسن مجتبی(ع) در تمام ابعاد شخصیتی که برای کمال و رشد انسان نیاز است، دارای شخصیتی جامع هستند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که ارتباط ما با ائمه(ع) تنها در بحث محبت و علاقه به اهل بیت خلاصه نمی‌شود؛ ‌این نوع ارتباط صحیح است ولی کافی نیست. آنچه قرآن درباره رسول خدا(ص) در بحث الگو بودن و اسوه بودن پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید، در ارتباط با ائمه به ویژه امام حسن(ع) نیز مطرح است؛ یعنی باید با شناخت و معرفت نسبت به ائمه(ع)، ابعاد مختلف زندگی نظیر حیات سیاسی، حیات اجتماعی، حیات اقتصادی و خانودگی خود را بر اساس سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع) قرار دهیم.

امام جمعه موقت اهواز به دوران مختلف حیات این امام معصوم اشاره و عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) سبط اکبر هستند؛ دوران کودکی این امام بزرگوار با ایثار و از خودگذشتگی گذشت؛ همچنین ایشان در صحنه‌های سیاسی جامعه زمان خود در دوران خلافت امام علی(ع) ازجمله دعوت مردم کوفه به مقابله با فتنه طلحه و زبیر در جنگ جمل حضور داشتند.

حسن‌زاده با بیان این‌که از میان تمام ویژگی‌های شخصیتی امام حسن(ع) اخلاق کریمه این امام بزرگوار بسیار بارزتر و قابل تامل‌تر است، گفت: امام حسن مجتبی(ع) حتی با دشمن خود که اهانت‌ها و بی‌حرمتی‌های فراوان نسبت به ایشان روا داشت، با آرامش و اخلاق کریمه برخورد کردند که همین اخلاق امام حسن(ع) این فرد را تحت تاثیر قرار داد. آنچه امروز باید مسلمانان و به‌ویژه شیعیان در خصوص شخصیت امام حسن(ع) برای الگوبرداری و واکاوی مورد توجه قرار دهند همین اخلاق کریمه این امام معصوم است.

وی ادامه داد:‌ امروز بسیار به حاکمیت این اخلاق کریمه در میان مسئولان و دولتمردان و مجموعه حاکمیتی کشور نیازمند هستیم. از سوی دیگر مردم نیز به چنین اخلاقی نیاز دارند و باید از آن الگوبرداری کنند.

ایسنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار