شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۲۰۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
همایون یوسفی نماینده اهواز در نشست خبری: افزایش 25 درصدی دستمزد کارکنان دولتی و غیر دولتی خوزستان / تلاش و همدلی نمایندگان استان برای تصویب ماده 112 قانون بودجه
به طور متوسط با اجرای این ماده ماهی ۵۰۰ هزار تومان پرداختی به حقوق کارکنان دولت در استان خوزستان اضافه می شود‌.
شوشان: همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه با اشاره به ماده 112 قانون برنامه توسعه ششم کشور که در راستای رفع عقب ماندگی مناطق جنگ زده کشور است ، اظهار کرد: این ماده که در صحن علنی مجلس تصویب شد، پس از تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شد تا به مرحله اجرا درآید.

وی تصریح کرد: ماده 112 به مناطقی که در زمان دفاع مقدس درگیر جنگ بودند، گاه ویژه‌ای دارد و چندین بند را شامل می شود.

یوسفی با اشاره به بندهای موجود در ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه کشور، گفت: بند نخست این ماده این است که ستاد کل نیروهای مسلح محدوده مناطق دفاع مقدس را مشخص کند که تقریبا بیشتر مناطق استان را شامل می شود. در بند دوم بناست میزان عقب ماندگی استان های مشمول بند 112 نسبت به متوسط کشوری درسال نخست برنامه تا سطح شهرستان ها مشخص شود.

وی درخصوص بند سوم ماده 112 برنامه ششم توسعه عنوان کرد: در این بند قرار شده علاوه بر بودجه های این مناطق، یک ردیف متمرکز برای جبران عقب ماندگی های مناطق مذکور مشخص شود و دولت موظف است هر سال 10 درصد از شاخص های توسعه مناطق درگیر جنگ(در دفاع مقدس) را ارتقا دهد تا به حد متوسط کشوری برسد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص  بند چهارم این ماده اذعان داشت: خوشبختانه قرار است با توجه به اهمیت استراتژیک اروند کنار، دولت نسبت به لایروبی اروند کنار اقدام کند، که که باعث احیای بندر آبادان و خرمشهر و بهبود معیشت همه مردم استان و احیای روابط اقتصادی و تجاری با سایر کشورها می شود که برای مردم خوزستان مفید خواهد بود و تاثیر به سزایی در اقتصاد استان دارد. 

وی یادآور شد: دولت موظف است هر سال 25 درصد نسبت لایروبی اقدام کند که این موضوع در سطح کلان برای استان خوزستان بسیار مفید خواهد بود.

یوسفی به دو بند دیگر ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه که در راستای افزایش دستمزد کارکنان دولتی وغیر دولتی است اشاره کرد و گفت: مقرر شده میزان دریافتی کارکنان بخش دولتی و خصوصی استان خوزستان از بحث آلودگی هوا حداکثر باشد. اکنون میزان دریافتی بدی آب و هوا برای کارکنان بخش دولتی و غیر دولتی در استان تنها 7 درصد است که با محاسبات سازمان برنامه و بودجه، به میزان 20 تا 25 درصد افزایش می یابد که به معنای افزایش 500 هزار تومانی دستمزد کارکنان استان خوزستان است.

وی ادامه داد: مراکز غیر دولتی هم موظف هستند از منابع خودشان این افزایش سهم بدی آب وهوا را در حقوق کارکنان شان منظور کنند که به اقتصاد خانوار ها در اقصی نقاط استان کمک شایانس می کند.

 نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه با اشاره به تلاش و همدلی نمایندگان استان برای تصویب ماده 112 قانون بودجه بیان کرد: خداوند توفیق داد که این ایده نخستین این ماده را در دولت و مجلس و کمیسیون مربوطه مطرح کردم که خوشبختانه در ادامه با پیگیری های انجام شده و هماهنگی و حمایت مجمع نمایندگان استان، حمایت مستقیم دکتر لاریجانی، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به ریاست دکتر حاجی بابایی و کلیه اعضای مجلس در صحن علنی با 72 درصد آرا تصویب شد.

وی به ویژگی های مثبت ماده 112 اشاره کرد و گفت: این ماده می‌تواند بسیاری از مشکلات گذشته خوزستان را حل کند. نخست این که میزان عقب ماندگی واقعی استان را در شاخص های مختلف مشخص خواهد کرد و دولت در یک برنامه زمان بندی مشخص به سمت اصلاح امور و بهبود وضعیت شاخص ها حرکت خواهد کرد و دوم این که به واسطه بودجه متمرکز دولت، حجم پول زیادی که تاکنون در خوزستان بی سابقه خواهد بود روانه استان خواهد کرد که صرف توسعه و جبران عقب ماندگی استان می شود و به توسعه شاخص‌های مختلف استان منجر خواهد شد. از سوی دیگر توسعه اروند مطمئنا بر اقتصاد تمام خانوارهای خوزستان تاثیرگذار خواهد بود و موجب توسعه کل استان خوزستان خواهد شد و افزایش سهم بدی آب و هوا برای کارکنان استان به اقتصاد خانوارهای خوزستان اضافه می شود که تاثیر بسیار مثبتی در استان خواهد داشت. 

یوسفی اصلاح فرآیندها را لازمه حل مشکلات خوزستان خواند و گفت: این ماده در واقع تا حدود زیادی فرآیندهای مختلف را در استان خوزستان اصلاح کنند. 

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه با اشاره به زمان اجرایی شدن ماده 112 قاونو بودجه برنامه ششم توسعه بیان کرد: در اسرع وقت این برنامه زمانبندی باید اجرا شود و سازمان برنامه ریزی استان با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرایی شدن این برندها مهیا کند. دولت هم موظف است که از همین سال نخست شروع برنامه ششم یعنی سال ۹۶ این برنامه را اجرایی کند و رییس برنامه بودجه استان، آقای حاجتی حتا به همین دلیل در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و در خصوص چگونگی اجرای این بند ها توضیح داد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۸
comment
comment
زینب میرحسینی دهنه سری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
comment
0
0
comment با سلام اینجانب سرپرست خانواده قراردادی شاغل در امورمالیاتی اهواز لطفا بدی اب وهوا را برای قراردادیها هم لحاظ کنن تا بتوانیم ازمزایای ان بهره مند شویم قراردادیهای سابقه بالا اعمال شود. باتشکر
comment
موسوی
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
comment
0
0
comment باسلام وخسته نباشید افزایش حقوق مناطق جنگی جهت پرسنل علوم پزشکی هنوز اعمال نشده باتشکر
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
comment
0
0
comment با سلام چرا برایه کارگران اعمال نمیشه ؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
comment
0
0
comment با سلام ؛آیا این افزایش شامل پرسنل ارتش مستقر در استان خوزستان میشود؟
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
comment
0
0
comment با سلام این درصد ها در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اجرایی نشده
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
comment
0
0
comment اصلا برای کسی اعمال نشده پ کو کجاست چرا چیزی تاالان ندادن همش الکیه
comment
مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment تو این چند ساله فقط حرف حرف حرف بوده و هیچ
comment
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
comment
0
0
comment باسلام خسته نباشید بنده کارگر صنایع فولاد خوزستانم درمورد بدی آب وهوا فقط حرف می زنند امیدوارم اجرا بشه وپرداخت بشه حداقل تو این تورم ماهم بتونیم بکارمون ادامه بدیم وشرمنده زن وبچهامون نشیم انشالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار