تشكيل گروههاي دوستانه يا خانوادگي در شبكه هاي اجتماعي و گفت گوهاي درون فاميلي و دوستانه قسمتي از نياز هاي ارتباطي را در بين افراد مرتفع مي كند.
در اين بين سازمانها و شركتها هم جديدا به استفاده از اين روش با مشتريان و مخاطبانشان روي آورده اند و سعي مي كنند از اين روش براي ارتباط خود استفاده كنند. اين تسهيل ارتباط و تغيير الگو هاي ارتباطي در جامعه علاوه براين كه توانسته در انتقال مفاهيم و يك دست شدن معيار ها كمك كند خود باعث همبستگي هاي فكري و توان افزايي شده كه استفاده از اين موضوع در سازمانها توسط روابط عمومي ها، نياز به كارشناسي و دقت خاص دارد.
بهره برداري موثر از اين ارتباط نياز به هدايت موضوعات به صورت غير عاملانه و غير مستقيم و همچنين ارائه اطلاعات بكر و جديد از سوي روابط عمومي ها دارد.
فضاي شبكه هاي اجتماعي آنچنان در انتقال موثر عمل مي كنند كه اگر محتواي خوبي از سوي روابط عمومي ها تهيه گردد قطعا در اين شبكه انتقال خواهد يافت و تاثير گذار خواهد شد.
راهکارهایی برای امنیت در شبکه های اجتماعی