شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
حسین زاده معاون سیاسی استاندار شهروندی در جلسه حقوق شهروندی:
جنبه نظری بحث حقوق شهروندی از زمان استاندار سابق آغاز شد و پیش از تدوین منشور حقوق شهروندی خوزستان در این زمینه کارهایی صورت گرفت که گام بسیار خوبی بود.



شوشان: حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جلسه حقوق شهروندی با اشاره به نخستین جلسه کارگروه حقوق شهروندی در استان بیان کرد: جنبه نظری بحث حقوق شهروندی از زمان استاندار سابق آغاز شد و پیش از تدوین منشور حقوق شهروندی خوزستان در این زمینه کارهایی صورت گرفت که گام بسیار خوبی بود.

وی تصریح کرد: به دلیل فضای انتخاباتی و درگیر شدن دستگاه ها با انتخابات ، کارگروه تشکیل نشد و امروز نخستین جلسه آن با هدف تعیین اعضا و در چارچوب دستورالعمل های منشور حقوق شهروندی از سوی  دفتر ریاست جمهوری آغاز شد و امید است شاهد اثربخشی آن در خوزستان باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به حوزه های مرتبط با حقوق شهروندی از جمله رضایت اجتماعی، اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی گفت: اثربخشی منشور حقوق شهروندی در استان را با تشکیل مرتب جلسات مرتبط و توجه ویژه به این امر دنبال می کنیم و اگر اهتمام کافی شود، نتایج ملموس آن را در استان خواهیم دید.

وی یادآور شد: حقوق شهروندی بحث بسیار مهمی در دنیاست که جزو مسئولیت های شهرداری است و جای شهرداری ها در ایران در این موضوع خالی است. حقوق شهروندی یک فرهنگ و مبحث گسترده ای است و برای این که به عنوان یک میدان فرهنگی در یک جامعه تعریف شود که هر کس در این میدان رفتار خود را متناسب با آن تعریف کند کار همه جانبه ای را نیاز دارد. 

حسین زاده با بیان این که انتخاب یکی از بانوان استان به عنوان نماینده استاندار در کمیته حقوق شهروندی مصداق حقوق شهروندی است، عنوان کرد:  استاندار خوزستان همواره تاکید کرده که همواره برنامه اجرایی در حوزه کارهای فرهنگی و اجتماعی دنبال شود و از هزینه ها هراسی نباشد. برای این کارگروه خانم ولوی انتخاب شد که سابقه طولانی در این حوزه دارد و از چهره های مطرح دانشگاهی هستند و ضمن این که یک بحث حقوق شهروندی بحث بانوان است که برای این کمیته یک خانم انتخاب شده است.

وی درخصوص مصوبات نخستین کارگروه حقوق شهروندی استان گفت: در بحث حوزه آموزش دو مصوبه داشتیم. نخست این که به تمامی شهرستان ها ابلاغ شود و دیگر این که سامانه ای راه اندازی شود.

وی در مورد جلسه بعدی این کمیته خاطرنشان کرد: برای جلسه آینده اولین دستور کار این است که دستگاه ها چگونه کار را آغاز کنند و به چه ترتیب باشد و برای جلسه بعد دستورالعمل به دستگاه ها ابلاغ می شود و بحث آموزش و نحوه آغاز آن بحث کارگروه ما خواهد بود. در بحث کمیته آموزش در جلسه بعدی شیوه اجرایی و توزیع حقوق شهروندی در جلسه آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار