انتخابات رياست جمهوري از منظر بين المللي و كشوري و انتخابات شوراها از منظر واگذاري مديريت امور شهري و روستايي به افرادي كاردان و منتخب مردم، بسيار حايز اهميت‌اند؛ لذا مي‌طلبد همه در اين حماسه عظيم و سرنوشت‌ساز حضوري گسترده داشته باشيم. "> مركزنشينان خوزستاني نتوانستند به خوزستان خدمت كنند
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

انتخابات رياست جمهوري از منظر بين المللي و كشوري و انتخابات شوراها از منظر واگذاري مديريت امور شهري و روستايي به افرادي كاردان و منتخب مردم، بسيار حايز اهميت‌اند؛ لذا مي‌طلبد همه در اين حماسه عظيم و سرنوشت‌ساز حضوري گسترده داشته باشيم.

نماينده مردم اهواز در خانه ملت گفت: انتخابات رياست جمهوري از منظر بين المللي و كشوري و انتخابات شوراها از منظر واگذاري مديريت امور شهري و روستايي به افرادي كاردان و منتخب مردم، بسيار حايز اهميت‌اند؛ لذا مي‌طلبد همه در اين حماسه عظيم و سرنوشت‌ساز حضوري گسترده داشته باشيم.

سید شكرخدا موسوي شنبه10 خردادماه به دو انتخابات مهم پيش رو اشاره كرد و اظهارداشت: ملت ايران در سخت‌ترين شرايط ده‌ها حماسه را خلق كردند و امسال نيز به دنبال تحقق حماسه بزرگ سياسي هستند.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر بخواهيم استان خوزستان را به جايگاه اصلی خودش برگردانيم بايد درست بيانديشيم و به دنبال راهكارهاي اصولي باشيم. يكي از اشكالات ما نمايندگان اين است كه به طور اصولي حقوق مردم استانمان را پي گيري و مطالبه نمي كنيم. در حوزه انتخابيه اهواز از عملكرد شوراي دوم و سوم زخم خورديم و از كلان شهرهاي كشور عقب مانديم.

موسوي تصريح كرد: حضور در انتخابات چهارمين دوره شورا از اين لحاظ براي اهواز بسيار اهميت دارد كه بايد براي شوراي چهارم اين شهر افرادي متعهد، دلسوز، كارآمد، مردم‌دار و از جنس مردم انتخاب شوند تا بتوانند بخشي از مشكلات و عقب‌ماندگي‌هاي شهر اهواز را جبران كنند.

وي در ادامه به مشكلات خوزستان اشاره كرد و گفت: متأسفانه مركزنشينان خوزستاني نتوانستند به اين استان خدمت كنند؛ آن‌هايي كه رفتند و پست‌هاي كليدي را در كشور تصاحب كردند؛ لذا اكنون بايد جبران كنيم. يكي از ضربه‌هايي كه به اين استان وارد شد از ناحيه نگاه قوميتي است. براي خدمت كردن بايد شايسته سالاري را مدنظر قرار دهيم. معتقدم مديران ارشد خوزستان در تراز اين استان نيستند و انجام كارهاي بزرگ را بايد به انسان‌هاي بزرگ سپرد.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: استان خوزستان 20 سال از غافله توسعه و عمران كشور عقب افتاد و اكنون با تخصيص اعتبارات مناسب و مديريت خوب، وقت جبران اين عقب ماندگي است. به طور نمونه وضعيت اجراي طرح توسعه كشاورزي در خوزستان علي رغم همه پيگيري‌ها در يك سال گذشته، راضي كننده نبود. در اين طرح عملاً دست پيمانكاران بومي استان بسته شد و اجراي طرح به افرادي ديگر واگذار شد؛ این خیانت به استان است.

موسوي افزود: دولت در هر هكتار 6 ميليون تومان هزينه مي‌كند اما به راستي چرا اجراي طرح به كندي پيش مي‌رود؟ چرا اجراي طرح در 800 هزار هكتار مصوب به 550 هزار هكتار كاهش يافت و اكنون بايد شاهد تنها 30 درصد از پيشرفت كار باشيم؟ بايد توجه داشته باشيد مديريت غيربومي در استان، دلسوز مردم خوزستان نيست.

وي فرار سرمايه از استان را يكي ديگر از معضلات پيش رو عنوان کرد و گفت: در زمينه سپرده‌گذاري مردم در بانك های استان رتبه دوم را در كشور داريم ولي در پرداخت تسهيلات به مردم در رتبه 28 كشور هستيم. اين به معناي آن است كه سپرده‌هاي مردم اين استان در اختيار خزانه قرار گرفته ولی در قالب تسهيلات به استان‌هاي ديگر داده مي‌شود.

وي به لزوم تقويت زيرساخت‌ها و توسعه راه‌هاي استان اشاره كرد و گفت: با پي‌گيري‌هايي كه انجام شد دستور اختصاص 500 ميليارد تومان اعتبار از محل فروش فولاد به توسعه راه‌هاي خوزستان از سوي رييس جمهور صادر شد كه لازم است استاندار پي گيري‌هاي لازم را براي اجرايي شدن اين دستور انجام دهد.

 

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: يك فوريت اختصاص امتياز حق بدي آب و هوا به استان‌هاي مرزي كه در معرض تهديد ريزگردها قرار دارند، در مجلس تصويب شد و در صورت تصويب دو فوريت آن، حتماً  به دولت ابلاغ خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار