اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
دکتر برات قبادیان در گفتگو با شوشان: رای خوزستانی ها به دکتر روحانی تعجب همگان را برانگیخت/ انتخاب خوزستانی ها مبتنی وراندیشی بود / حضور خوزستانی ها در کابینه دولت دوازدهم دور از انتظار نیست / نزاع طایفه ای باغملک و رامهرمز با بگیر و ببند حل نمی شود
با وجود مشکلات متعدد ، خوزستانی ها تفکرات کوتاه و شعارهای رقبای روحانی را کنار گذاشته و نادیده گرفتند و با دور اندیشی رای قابل قبولی به روحانی دادند...


شوشان: دکتر برات قبادیان در گفتگو با شوشان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و نتایج آن در خوزستان ، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ایران تجلی مردم سالاری دینی و ایرانی بود که به صورت دموکراتیک و بی نظیر برگزار شد. 

وی افزود: مردم در این انتخابات دکتر روحانی را به خاطر طرز تفکری که برای اداره کشور ارائه کرد انتخاب نمودند. در واقع مردم با انتخاب اصلاحات و اعتدال مسیر را برای دولت روشن کردند و اکنون وقت آن است که دولت پاسخ مثبتی به این انتخاب مردم بدهد و در جهت رفع مشکلات گام بردارد.

قبادیان با بیان اینکه آرای بالای دکتر روحانی در خوزستان برای همگان تعجب برانگیز بود ، گفت: شعار "ما که هوا نداریم ولی هواتو داریم" خوزستانی ها در استقبال از دکتر روحانی تعجب همگان را به همراه داشت چرا که خوزستانی در سال های گذشته انواع مشکلات زیست محیطی، آب و فاضلاب و اشتغال را متحمل شدند و همگان تصور می کردند یا خوزستانی ها پای صندوق رای حاضر نمی شوند یا اگر رای دهند روحانی را انتخاب نمی کنند.

وی در ادامه افزود: با وجود مشکلات متعدد ، خوزستانی ها تفکرات کوتاه و شعارهای رقبای روحانی را کنار گذاشته و نادیده گرفتند و با دور اندیشی رای قابل قبولی به روحانی دادند چرا که به این درک رسیده اند که حل مشکلات کشور و خوزستان صرفا در سایه عقلانیت و دوری از شعارزدگی و با تداوم دولت تدبیر و امید محقق می شود.

دکتر برات قبادیان افزود: حال که خوزستانی رای قابل قبولی به روحانی دادند باید مطالبات استان را با اولویت بندی مطالبه و درخواست کرد. معتقدم مهم ترین اولویت استان در حال حاضر مسائل زیست محیطی مربوط به ریزگردهاست و در مراحل بعدی برطرف کردن مشکلات مربوط به آب و فاضلاب و در یک سال پیش رو راه اندازی صنایع و ایجاد شغل در سطح استان است.

وی گفت: برای رسیدن به این مطالبات لازم است که نخبگان استان ، دانشجویان، اساتید دانشگاه و مدیران حامی دولت در کنار دولت قرار بگیرند تا با تدابیر بومی بتوان مشکلات را برطرف کرد. لازم است نخبگان منافع استان را در نظر بگیرند و دسته بندی کنند و در کنار دولت برای حل مسائل ، راه حل ارائه دهند.

قبادیان با اشاره به اینکه حضور خوزستانی ها در کابینه دولت دوازدهم دور از انتظار نیست ، گفت: انتظار به جایی است که خوزستانی ها در کابینه سهمیه داشته باشند، چرا که هم خوزستان به خاطر ویژگی هایی که دارد استان خاصی است و هم فرزندان نخبه، باتجربه و مدیری دارد. در گام اول دولت برای انتخاب کابینه باید شایسته سالاری را در نظر بگیرد و در مرحله بعد از مدیران و نخبگان شایسته هر استان بخصوص خوزستان در کابینه استفاده نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناکامی لیست های اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر اهواز ، گفت: پیش از برگزاری انتخابات در چندین مصاحبه عنوان کردم که اصلاح طلبان خوزستان نباید در انتخابات شورای شهر لیست دهند چرا که لازمه ارائه لیست آن است که احزاب در یک دوره انتخاباتی کادر سازی و فرهنگ سازی نمایند و در مرحله بعد برای انتخابات لیست ارائه کنند. 

وی گفت: اصلاح طلبان نمی توانند در یک دوره فعالیتی نداشته باشند و تنها در شب انتخابات فعال شوند و با ارائه لیست انتظار رای آوری داشته باشند. اگر این رویه را ادامه دهند در انتخابات بعدی نیز شکست می خورند. 

قبادیان با اشاره به نتایج انتخابات شورای اهواز و رای لیست جمنا ، گفت: رای آوری لیست جمنا را اگر بخواهیم بررسی کنیم باید بگویم که آنها برای حضور در انتخابات از سال ها قبل کار کرده بودند.

دکتر برات قبادیان در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به درگیری های طایفه ای در پتک باغمک و رامهرمز گفت: : حل ریشه ای درگیرهای روستای پتک باغملک و رامهرمز ، راه حل نظامی و بگیر و ببند ندارد بلکه باید با کدخدامنشی و کمک معتمدین منطقه و ریش سفیدان مشکلات را حل و فصل کرد.

وی گفت: اگر تا امروز این کدخدا منشی ها به نتیجه نرسید شاید به این دلیل باشد که همه ذینفعان درگیر به کار گرفته نشدند یا از افراد معتبر و صاحب نفوذ استفاده نشده است. تا دیر نشده است باید همین امروز به وسیله نیروهای امنیتی آرامش را برقرار کرد و برای رسیدن به صلحی پایدار روش های منطقه ای را به کار گرفت.

گفتگوی تفصیلی شوشان با دکتر برات قبادیان بزودی در شوشان منتشر می شود


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار