شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
مطالباتی که 10 سال پرداخت نشد/ تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه شورای اداری: کسب عنوان نخست کشوری در جذب پیش دبستانی با برنامه ریزی به دست آمد/ ایجاد 7 هزار شغل در آموزش و پرورش/ ارتقای 8 پله ای در کنکور/ کاهش آمار بی سوادی از 320 هزار نفر به 52 هزار نفر/سرانه هزار و 400 تومانی برای هر دانش آموز! چرا معلم ساعت ها بدون داشتن یک صندلی مناسب باید سرپا بایستد
اعتباری که سال تحصیلی گذشته برای 1 میلیون دانش آموز به آموزش و پرورش تخصیص داده شد، 1 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است یعنی 1 هزار و 400 هزار تومان برای هر دانش آموز!
شوشان: تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: اعتباری که سال تحصیلی گذشته برای 1 میلیون دانش آموز به آموزش و پرورش تخصیص داده شد، 1 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است یعنی 1 هزار و 400 هزار تومان برای هر دانش آموز! آیا مشکلات اساسی که آموزش و پرورش با آنها دست به گریبان است با این مبلغ جزیی قابل حل است؟!

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش خوزستان از سال 71 تا 81، به مدت 10 سال مبلغی در حدود 200 میلیارد تومان از شرکت ها ، کارخانجات و شهرداری ها مطالبات دارد و حال باید پرسید که چرا باید معلم ما ساعت ها بدون داشتن یک صندلی مناسب سرپا بایستد، اما 200 میلیارد پول آموزش و پرورش توسط شرکت های بدهکار پرداخت نشود.

تقی زاده افزود: یکی از نهادها 50 میلیارد تومان از عوارضی را که از مردم به نام آموزش و پرورش دریافت می کند در حساب سرمایه گذاری قرار داده است و سودش را می گیرد و همه اینها به علت این است که آموزش و پرورش اولویت اول هیچ دولتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به اولویت اول دولت ها تبدیل شود ،گفت: ذهن مردم و مسئولین باید درگیر مسائل آموزش و پرورش شود و اگر این اتفاق بیفتد تمامی مشکلات ما حل می شود و باید بدانیم وقتی جامعه دچار تکامل می شود که در درون آموزش و پرورش تغییر، تحول و تکامل ایجاد شود.

تقی زاده برنامه محوری در آموزش و پرورش خوزستان را یکی از دلایل مهم ارتقای شاخص های آموزشی در استان دانست و تصریح کرد: پیش دبستانی یکی از اولویت های اصلی در آموزش و پرورش خوزستان بود و بر اساس کارهایی که در این حوزه انجام شد توانستیم با اجباری کردن این دوره، برای اولین بار در کشور رتبه اول جذب نوآموزان پیش دبستانی را به استان خوزستان اختصاص دهیم و برای 7 هزار نفر از فارغ التحصیلان بیکار شغل ایجاد کنیم که 3 هزار نفر از این نیروها به صورت حق التدریس وارد چرخه تعلیم و تربیت شدند.

وی سواد آموزش را از اولویت دیگر در آموزش و پرورش استان خوزستان دانست و گفت: ما در آموزش و پرورش با بیش از 320 هزار اولیای بی سواد دانش آموزی روبرو بودیم که با قرار دادن سواد آموزی به عنوان یکی از اولویت ها در برنامه توسعه آموزش و پرورش توانستیم این تعداد را به 52 هزار نفر برسانیم.

تقی زاده با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط آموزش و پرورش در حوزه کنکور نیز گفت: در سال 92 آموزش و پرورش خوزستان دارای رتبه 27 در کنکور بود که با سه سال کار توانستیم با ارتقای 8 پله ای، رتبه کنکور در خوزستان را به 19 برسانیم که این اتفاق کار بزرگی بود که با حمایت استاندار محترم به دست آمد و حاصل برنامه ریزی های منسجم در این حوزه بود.

وی در عین حال با اشاره به چالش کمبود 10 هزار معلم در خوزستان و 7 هزار معلم متقاضی انتقال در این استان گفت: تمام سعی ما بر این است که شرایط بهتری را برای معلمان در استان فراهم کنیم و تنها کاری که از دستمان بر می آمد این بود که تحصیل فرزندان فرهنگیان را در مدارس خاص رایگان اعلام کنیم. ما از تمامی دستگاه ها می خواهیم که دست آموزش و پرورش را بگیرند و ما را برای پیشبرد برنامه هایمان مورد حمایت قرار دهند.





































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار