اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
همایون یوسفی نماینده اهواز در نشست شورای اداری: حل مسئله اشتغال کار یک قوه و یک دستگاه نیست / کارخانه ها یکی پس از دیگری دچار مشکل می شوند / ایجاد بحران در کشور در صورت عدم توجه به اشتغال
وی با نام بردن از شرکت هایی نظیر گروه ملی فولاد ، فولاد اکسین و ... گفت: مشکل از جایی آغاز شد که گروه هایی با مقاصد معلوم به کارخانجات ما چنگ انداختند...
شوشان: نماینده مردم اهواز در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: باتوجه به نامگذاری امسال به نام" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اگر بخواهیم به بحث اشتغال به صوت جدی توجه کنیم لازم است در ابتدای سال نسبت به این موضوع یک بررسی علمی و دقیق داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه در صورت عدم توجه به اشتغال، این امر تبدیل به منشا بحران برای کشور می شود، گفت: حل مسئله اشتغال کار یک قوه و یک دستگاه نیست و باید از تمامی ظرفیت های کشور در حل این معضل استفاده شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در جمعیت 80 میلیونی کشور حدود 22 میلیون شاغل وجود دارد، اضافه کرد: اگر بخواهیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم باید میزان اشتغال به 33 میلیون نفر افزایش پیدا کند اما ما توانایی حفظ مشاغل موجود را نیز نداریم و در حالی که با ایجاد کارخانجات زنجیره ای ، شغل ایجاد شده بود، مشاهده می کنیم که این کارخانه ها یکی پس از دیگری دچار مشکل می شوند !

وی با نام بردن از شرکت هایی نظیر گروه ملی فولاد ، فولاد اکسین و ... گفت: مشکل از جایی آغاز شد که گروه هایی با مقاصد معلوم به کارخانجات ما چنگ انداختند و به قصد احیا، آنها را با قیمت های ارزانتر خریداری کردند تا املاک خود را افزایش دهند، بدون اینکه به فکر مردم باشند و این یک خطر جدی است که باعث می شود بحران به کف خیابان ها کشیده شود و همانطور که می بینید در سال های اخیر مرتب شاهد این هستیم که مردم در مقابل مجلس و استانداری ها به نشانه اعتراض تجمع می کنند .

وی گفت: زمانی خوزستان رونق داشت و به عنوان یک منطقه استراتژیک در تولید ثروت و ایجاد اشتغال نقش بارزی را ایفا می کرد اما با عدم توجه به این استان می بینیم که کل کشور با مشکل مواجه شده است.

یوسفی تصریح کرد: برای حل مشکل اشتغال در استان دو رویکرد اساسی وجود دارد که یکی از آن ها افزایش مشارکت های مردمی و دیگری ارتباط مناسب با بازار جهانی است و ارتباط بیشتر با بازار جهانی می تواند بستر مناسبی را برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار ایجاد کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه باتوجه به شرایط موجود کسب و کار در استان افزایش مشارکت مردم کار دشواری است اما با این وجود باید در این زمینه تلاش کنیم.

وی همچنین گفت: ما باید ارتباط سازمان یافته ای با جهان برقرار کنیم در غیر این صورت برای رفع مشکلات اشتغال نمی توانیم گام های موثری برداریم.







































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار