اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
صدیقه جلالی دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با شوشان: چندین بار وضعیت خرابی سیستم سرمایشی اطلاع داده شد اما مسئولین بی تفاوت بودند / جلوگیری از تجمع دانشجویان پاک کردن صورت مساله است / اینکه مسئولین بگوید که پیش بینی گرمای اهواز را نمی کردیم جواب قانع کننده ای نیست
اینکه مسئولین خوابگاه بگویند که پیش بینی گرمای اهواز را نمی کردیم جواب قانع کننده ای نیست، زیرا که اهواز همیشه در چنین فصل هایی گرم بوده و نیازی به پیش بینی کردن ندارد.


شوشان: صدیقه جلالی دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با شوشان در رابطه با تجمع اعتراضی دانشجویان خوابگاه حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز ، گفت: پیش از این نیز دانشجویان وضعیت خرابی سیستم سرمایشی خوابگاه را به اطلاع مسئولان رسانده بودند اما با بی تفاوتی مواجه شدند. 

صدیقه جلالی افزود: دانشجویان خوابگاه دخترانه در پی گرم شدن شدید هوا و خرابی سیستم سرمایشی دست به اعتراض زدند که با برخورد نامناسب ، غیر قانونی و خارج از شان دانشجو و دانشگاه مواجه شدند.

جلالی بستن درب های خوابگاه برای جلوگیری از تجمع دانشجویان را پاک کردن صورت مساله دانست و افزود: بستن درب خوابگاه برای جلوگیری از اعتراض و ضبط کارت های دانشجویی باعث ایجاد فضای ترس و وحشت در بین دانشجویانی شد که برای حقوق اولیه خودشان به صورت خودجوش دست به اعتراض زدند. مسئولینی که چنین اعتراض هایی را بر نمی تابند و اهمیت مساله را درک نکردند بهتر است یک ساعت در یکی از اتاق های خوابگاه در این هوای گرم مستقر شوند تا حال و هوای دانشجویان در فصل امتحان و ماه مبارک رمضان را به خوبی درک کنند.

وی ادامه داد: وقتی مسئولان از خرابی سیستم تهویه و سرمایشی خوابگاه اطلاع داشتند، نباید آن را به بعد از اتمام ترم موکول می کردند، اینکه مسئولین بگوید که پیش بینی گرمای اهواز را نمی کردیم جواب قانع کننده ای نیست، زیرا که اهواز همیشه در چنین فصل هایی گرم بوده و نیازی به پیش بینی کردن ندارد. 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: وظیفه مسئولین خوابگاه تنها کنترل رفت و آمد دانشجویان نیست، بلکه باید مشکلات موجود در خوابگاه را برطرف می کردند. سوالی که مطرح می شود این است که مسئولین چه پاسخی برای نگرانی خانواده های دانشجویان دارند، آیا اگر فرزندان خودشان در شرایطی مشابه گرفتار می شدند باز هم با بی تفاوتی برخورد می کردند؟ البته وقتی مسئولی مسیر اتاقش تا اتاق یکی از دانشجویان معترض را با ماشین کولر دار می پیماید باید حال دانشجویانی که حین درس خواندن در حال عرق ریختن در گرمای طاقت فرسای اتاق ها می باشند را درک نکند و آنها را با کارهای نامناسب بترساند.

جلالی مشکلات خوابگاه های دانشگاه چمران را تنها مربوط به سیستم سرمایشی ندانست و افزود: در اطراف خوابگاه ها هر از گاهی گزارش های از سرقت می شود، در موارد دیگر آتش سوزی به دلیل فرسودگی و اتصال سیم های برق و همچنین وضعیت اسفبار تهویه ی هوا، وجود حیوانات و موجودات خطرناک و غیر بهداشتی در خوابگاه و فرسودگی و کهنگی ساختمان خوابگاه و کمبود های دیگر نیز وجود دارد. در واقع فقط شهریه خوابگاها بالا رفته است و بازدهی ساختمان ها و کیفیت خوابگاها پایین آمده است.

وی در پایان با دعوت دانشجویان به حفظ آرامش در پیگیری مطالباتشان و همچنین رعایت قوانین و اخلاق در گفتار و اعتراض هایشان، بیان کرد: از ریاست و معاونین دانشگاه می خواهیم که علاوه بر توجیه مسئولان خوابگاهی و تذکر به آنان در خصوص حسن رفتار در مواجهه با انتقادها و اعتراضات و رعایت شأن و منزلت دانشجویان، به صورت مستقیم در خوابگاه حاضر شوند و به مطالبات دانشجویان پاسخ دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار