رئیس کمیته پتروشیمی صنایع مجلس با تأکید بر اینکه اقدامات مقامات آمریکایی مبنی بر تحریم پتروشیمی‌های خصوصی ایران نوعی جلوگیری از درآمدهای ارزی است، گفت: در رابطه با این موضوع به مجامع بین‌المللی شکایت خواهیم کرد. "> شکایت ایران به مجامع بین‌المللی در اعتراض به تحریم پتروشیمی‌
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

رئیس کمیته پتروشیمی صنایع مجلس با تأکید بر اینکه اقدامات مقامات آمریکایی مبنی بر تحریم پتروشیمی‌های خصوصی ایران نوعی جلوگیری از درآمدهای ارزی است، گفت: در رابطه با این موضوع به مجامع بین‌المللی شکایت خواهیم کرد.

مؤید حسینی‌صدر در خصوص تحریم 8 شرکت پتروشیمی ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: اخیراً برای جلوگیری از درآمدهای ارزی کشور دست به اقدامات بسیاری زدند.

وی ادامه داد: تحریم شرکت‌های پتروشیمی از این دست اقدامات است و آمار و ارقام اعلام شده از درآمد ارزی پتروشیمی‌ها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با انگیزه این شرکتها را تحریم کردند.

حسینی صدر با بیان اینکه شرکت‌های اعلام شده دولتی نیستند و به بخش خصوصی واگذار شده‌اند گفت: آمریکایی‌ها به خاطر اینکه برخی شرکت‌های سهامدار وابسته به دولت هستند، تصمیم به تحریم این شرکتها گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در جریان تحریم‌ها نیازمند یک دیپلماسی فعال هستیم گفت: قطعاً این موضوع را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد تا این موضوع حل شود.

خبرگزاری رویترز به تازگی از تحریم 8 شرکت پتروشیمی ایران از سوی آمریکا خبر داده است.

 

علی‌رغم آنکه اغلب پتروشیمی‌های ایران خصوصی شده‌اند، مقامات رسمی آمریکایی که نام آنها از سوی رویترز فاش نشده، ادعا کرده‌اند درآمد ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی دومین منبع درآمد ایران پس از نفت برای توسعه برنامه هسته‌ای است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار