شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خرمشهر گفت: میزان ورود پساب به تالاب ناصری(نیشکر) کنترل می شود اما این تالاب به صورت کامل تخلیه نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه حفاظت کیفی کارون اظهار کرد: تصمیماتی در خصوص بحث زهاب و پساب نیشکر گرفته شده و قرار است با تکمیل طرح رمضان، این مشکل تا حدودی مرتفع شود.

وی توضیح داد: قسمتی از طرح رمضان احداث سیفون است که سازمان آب و برق وظیفه انجام این کار را عهده دار شده است. در این طرح با احداث سیفون، میزان پساب های ورودی کنترل می شود اما این پساب های به صورت کامل تخلیه نمی شوند تا معضلی برای شهرستان ایجاد شود.

موسوی در ادامه با اشاره به بحث کشت تابستانه با یادآور شدن اینکه مجوز کشت شلتوک با رعایت سقف تعیین شده برای حوزه کارون داده شده است، افزود: اولویت کشاورزی در خرمشهر متعلق به نخیلات و باغات است و کشت شلتوک نیز باید طبق الگوی کشت جهاد کشاورزی و با رعایت سقف مجاز برداشت آب انجام شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خرمشهر همچنین لازمه مقابله با تغییر کاربری اراضی و مصرف غیر مجاز آب را تعامل دستگاه اجرایی مرتبط با این موضوع دانست و گفت: دستگاه های اجرایی مرتبط با تغییر کاربری غیر مجاز، می توانند با همکاری دادگستری اقداماتی برای مقابله با این موضوع انجام دهد اما تعاملی همه جانبه و بین دستگاهی را می طلبد.

موسوی تاکید کرد: دستگاه ها به ویژه جهاد کشاورزی و شیلات باید به این نکته توجه داشته باشند که ارائه هرگونه خدمات و کمک در زمینه آبزی پروری و یا کشاورزی مستلزم داشتن پروانه بهره برداری از امور آب است و در غیر این صورت دستگاه های نباید مکاتبه ای به نهادهای خدمات رسان از جمله برق برای ارائه انشعاب آب و برق داشته باشند.

وی به موضوع تشکیل شعبه خاص برای رسیدگی به امور آبی در دادگستری خرمشهر نیز اشاره و اظهار کرد: این موضوع با  دادستان مطرح شده است و قرار است یک قاضی موظف به رسیدگی به امور آب شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار