اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
گزارش شوشان از همایش روز مقابله با بیابانزایی در اهواز / همایون یوسفی: بیشترین مشکل محیط زیستی استان به خاطر دستکاری های دهه اخیر است / مشارکت مردم در طرح های بیابان زدایی / راه کنترل کانون های ریزگرد تامین حق آبه است
بیش ترین دستگاه های مسئول بحران زیست محیطی خوزستان نفت ، کشاورزی و نیرو هستند که اما مسئولان مربوطه در این جلسه نیامدند
 

شوشان: یوسفی نماینده اهواز در همایش روز مقابله با بیابان زایی در گیت بوستان اهواز ، بحث محیط زیست را یکی از مشکلات مهم پیش روی بشر در قرن اخیر خواند و اظهار کرد: بیش ترین مشکلات زیست محیطی در قرن 21 به علت دستکاری های بشر در قرن 20 ایجاد شد. در حقیقت مشکلات محیط زیستی تاوان دستکاری های قرن گذشته است و اگر فکری برای آن نشود، حیات بشر را در همه کره زمین در معرض خطر جدی قرار می دهد.

وی تصریح کرد: ایران در منطقه خشک دنیا قرار دارد و طبق نقشه های جهانی بیش ترین تغییر اقلیم که مهم ترین واقع محیط زیستی در قرن خواهد بود در خاورمیانه و منطقه ای که ایران است به وقوع خواهد پیوست و طبق نقشه های جهانی از سمت جنوب غرب ایران وارد فلات ایران می شود و باید آن را برای کل کشور جدی گرفت. چون الان خوزستان رودخانه های زیادی دارد و کمتر دچار بحران شده است و کنترل پدیده راحت تر بوده ولی اگر در آینده نزدیک همه فلات ایران به ویژه به فلات مرکزی ایران برسد، اثرات تخریبی بیش تری خواهد داشت که در نظام برنامه ریزی کشور کمتر به این نکات توجه می شود.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه با انتقاد از عدم حضور مسئولان مربوطه در جلسه بیابان زدایی بیان کرد: باید در این جلسه مسئولین امر حضور می داشتند که حاضر نیستند یا با تاخیر تشریف می آورند و لذا جلسه خروجی نخواهد داشت. بیشترین مشکل محیط زیستی استان به خاطر دستکاری های دهه اخیر است و بیش ترین دستگاه های مسئول این بحران وزارت خانه های نفت، کشاورزی و نیرو هستند که موجب این وضع شده اند ولی مسئولان این سه وزارت خانه در جلسه نیستند.

وی ضمن استقبال از مشارکت مردم در طرح های بیابان زدایی در استان اذعان داشت: سیستم های حکومتی در همه جای دنیا نشان می دهند که هر جا دخالت مردم بیشتر بوده، نتیجه بهتری حاصل شده است. امروزه نقش مردم در کنترل محیط زیست بسیار مهم است لذا کنترل محیط زیست را به خود مردم سپرده اند. ما هم درخواست کردیم کنترل کانون های بحرانی به شرکت های دانش بنیان یعنی خود مردم داده شود چون ایده های این شرکت ها ضمن کنترل کانون ها، منشا منابع اقتصادی برای مردم خواهد شد از جمله یک شرکت که بیان کرده بدون نیاز به آب می تواند درخت بکارد لذا باید به این شرکت ها اجازه بروز دهیم و چه دولت مردم و مجلس بسیج و سپاه در مسایل محیط زیستی در کنار هم گام برداریم.

وی با اعلام این که "نوع کاری که در خوزستان می کنیم به نسبت سرعت تشکیل بیابان ها کند است"، گفت:  راه کنترل این کانون ها چه ماسه ای و چه گرد و غبار تامین حق آبه است و بیش ترین حق آبه برای تالاب ها ست. طبق آمار سازمان آب و هواشناسی از زمانی که حق آبه هورالعظیم و تالاب شادگان تامین شده، کانون های داخلی کمتر شده است.

وی ادامه داد: از 350 هزار هکتار کانون گرد خوزستان 250 هزار حق آبه نیاز دارد که باید با مدیریت وزارت نیرو تامین شود تا روزهای پاک ما بیشتر و مسایل زیست محیطی کاهش یابد. 










































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار