اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
گزارش شوشان از همایش روز مقابله با بیابانزایی در اهواز : معصومه خنفری فرماندار کارون: ریزگردها فرصتی برای اشتغال زایی است / اگر آب را برای مردم تامین کنیم و کار را به مردم بسپاریم ریزگردها رفع ، زمین ها آباد می شود
وی افزود: باید یک ردیف پایدار اعتبار ملی داشته باشیم تا پروژه نهال کاری با موفقیت به پایان برسد.
 

شوشان: معصومه خنفری فرماندار کارون در همایش روز مقابله با بیابانزایی در اهواز ، ریزگردها را فرصتی برای اشتغال زایی دانست و اذعان داشت: نهال کاری نه تنها باید ادامه یابد بلکه با توجه به این که کانون فوق بحرانی در شهرستان کارون است، باید کار نگهداری را هم در برنامه داشته باشیم و 5 سال این کار را ادامه تا به هدف خود برسیم.

وی افزود: باید یک ردیف پایدار اعتبار ملی داشته باشیم تا پروژه نهال کاری با موفقیت به پایان برسد.

خنفری با اشاره به گونه های گیاهی کاشته شده در جنوب شرق اهواز بیان کرد: در بحث نهال کاری در جنوب شرق اهواز که بخش اعظم آن در کارون واقع شده است، انواع کهور، اکالیپتوس و کونوکارپوس کاشته شده با دوروش ثقلی و تراکتور و تانکر آبیاری می شوند. علاوه بر این کانالی به عرض 50 متر و طول 37 کیلومتر ایجاد شده است. پروژه نهال کاری یکی از بزرگ ترین پروژه های پس از انقلاب است که ضمن ایجاد اشتغال، وضعیت محیط زیست استان را هم بهبود می بخشد.

وی یادآور شد: اگر آب را برای مردم تامین کنیم و کار را به مردم بسپاریم، ریزگردها رفع، زمین ها آباد می شود. اگر به جای هزینه ها آب را برای مردم تامین و خودشان این کار را با عشق و علاقه و نحو بهتری انجام دهند، مشکلات اجتماعی حل خواهد شد و ضمن ایجاد اشتغال، مهاجرت ها هم کاهش می یابد.

فرماندار کارون با بیان این که نهال کاری در ایجاد اشتغال موثر بوده است گفت: در بحث نهال کاری800 شغل ایجاد شد و حفر کانال هم بیش از این تعداد اشتغال ایجاد کرده است و باید قدردان دولت باشیم که اهتمام ویژه به خوزستان داشته است.











































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار