اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
گزارش شوشان از همایش مقابله با بیابان زایی در اهواز / نماینده شوش: باید کار را به مردم، کارشناسان و متخصصان سپرد و از دانشگاهیان استفاده کرد / نهال های کاشته شده در کانون های ریزگردی به دلیل عدم نگهداری خشک می شوند / مسئولان به خودشان بیایند
اگر جلوی انتقال آب را در بالادست می گرفتیم امروز ریزگردها زندگی خوزستانی ها را سخت نمی کرد. برخورد ما با مشکلات مقطعی است...
شوشان: سید راضی نوری نماینده شوش در همایش مقابله با بیابان زایی در اهواز  با اشاره به نحوه نگهداری نهال های کاشته شده برای بیابن زدایی بیان کرد: در سال های پیش با شنزارها مواجه بودیم ولی جلوی آن گرفته شد اما چندسالی است که با ریزگردها مواجه ایم و درمانی برای آن پیدا نکرده ایم هرچند درختکاری می شود اما چون نگهداری نمی شود، نهال ها خشک می شود و کار بی نتیجه تمام می شود.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولان در جلسه بیابان زدایی اذعان داشت: امروز مسئله ای مهم تر از ریزگردها نیست ولی مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع غافل اند. شمسایی مدیر عامل آب و برق و چنگلوایی که مسئولان مستقیم این موضوع هستند باید در این جلسه حاضر می شدند.

نماینده مردم شوش ادامه داد: مسئولان به خودشان بیایند. اگر جلوی انتقال آب را در بالادست می گرفتیم امروز ریزگردها زندگی خوزستانی ها را سخت نمی کرد. برخورد ما با مشکلات مقطعی است. باید پیشگیری کنیم نه درمان. باید کار را به مردم، کارشناسان و متخصصان سپرد و از دانشگاهیان استفاده کرد. 

وی بر پیشگیری و جلوگیری از بیابان زایی تاکید کرد و گفت: اگر بیابان تشکیل شد، درمان ندارد یا احتمال درمان آن ضعیف است پس باید با رعایت حق آبه منابع طبیعی و تالاب ها و جلوگیری  از انتقال آب و سدسازی های غیر کارشناسی و احساساتی برای پیشگیری از بیابان زایی گام برداریم. 

وی خاطر نشان کرد: از 118 پرونده تخلفات در این زمینه، 30 پرونده را در زمان تصدی گری مطیعی ارجاع دادیم اما هنوز خبری نشد. باید افراد دست از تخلف و دزدی بردارند و زمین را به مردم بدهند.










































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار