شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۱

روزنامه روزان نوشت : دکه داران اهواز برای بار دوم در خصوص طرح تعویض دکه هایشان که چند ماه پیش به آنها برای بار اول ابلاغ شده بود در مقابل شهرداری اهواز تجمع کردند.

به گفته آنها برای دومین بار است که نامه ها اختاریه ای برای آنها ارسال شده و مهلت 48 ساعته ای برای برچیدن و تغییر دکه ها و خرید دکه های جدید از شهرداری اقدام نمایند در غیر این صورت نسبت به برچیده شدن دکه هایشان اقدام خواهد شد.

دکه داران که شهرداری از سالها پیش آنها را موظف به پرداخت عوارض نموده اند مدعی هستند که اگر عوارض پرداخت می شود پس در ازای آن چه خدماتی دریافت می شود.

آنها معتقدند باید امکانات لازم و تسهیلات خوب ارایه شود تا توان اجرای این کار از لحاظ اقتصادی بر آنان فشار مضاعف وارد نکند.

شرایط موجود و فشارهای بی امان شهرداری برای پلمپ کردن دکه ها فضایی را ایجاد کرده که دکه داران در اعتراضاتشان در صبح امروز،  شهرداری را متهم به لابی با افردی خاص و ذی نفع در ساختن این دکه ها نمایند.

آنان از مسئولین امر در شهرداری و مسئولین استان خواستند که شهرداری در اولین اقدام و برای بی اساس نشان دادن این ادعا باید طرح مصوب خود را به صورت الگو در اختیار آنها قرار دهد تا نسبت به ساخت آن بر طبق الگو عمل نمایند.

از سوی دیگر باید شهرداری دقت نماید که این افراد از قشر متمول جامعه نیستند که بتوانند یکجا مبلغ هشت میلیون تومان به حساب شهرداری واریز نمایند. از سوی دیگر شهرداری در راستای زیبا سازی شهر این طرح را مطرح نموده و برای آن رسیدن به این هدف باید تسهیلاتی در اختیار دکه داران قرار دهد.

در هر صورت این مسئله باید به شکلی حل شود که این قشر از جامعه که نقشی فرهنگی در بالا بردن سطح فرهنگ جامعه بازی می کنند متضرر نشوند مثلا می توان با اتخاذ تدابیر همچون ایجاد یک همکاری هایی دوجانه بین دکه داران و شهرداری در قالب قراردادهایی در ازای تسهیلاتی که شهرداری به آنها می دهد، دکه داران نیز اجازه بهره برداری از نمای دکه ها را بدهد. در این تحسن دکه داران از نمایندگان شهر و نیز شخص استاندار تقاضای رسیدگی به این موضوع مهم را داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار