اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
زیر 20 ساله ها در مسابقات زیر 23 ساله های آسیا
در حالی که امیر حسین پیروانی از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم امید یا همان زیر 23 ساله ها انتخاب شده است و باید تیمش را برای مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا آماده کند بیشتر نفرات دعوت شده به اردوی این تیم بازیکنان تیم ملی جوانان (زیر 20 سال) هستند!

به گزارش شوشان و به نقل از خبر ورزشی، دقایقی پیش سایت فدراسیون فوتبال از سوی امیر حسین پیروانی اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی امید را اعلام کرد که 21 بازیکن دعوت شده از جمع 26 بازیکن، بازیکنان تیم ملی جوانان و یا همان بازیکنان تیم زیر 20 سال ایران هستند و دیگر بازیکنان دعوت شده یعنی 5 بازیکن دیگر زیر 23 سال هستند. 


صادق محرمی – میلاد سرلک – مهدی امینی – سید مجید حسینی  و علی قلی زاده 5 بازیکن زیر 23 سال هستند و همان طور که اشاره شد 21 بازیکن دیگر بازیکنان تیم ملی جوانان در جام جهانی کره جنوبی و یا همان بازیکنان زیر 20 سال هستند. 


این تصمیم یک تصمیم انقلابی و شاید یک نوع ریسک و آینده نگری در فوتبال است که برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشومان پیاده می شود که البته در دراز مدت فوتبال ایران از این تصمیم منتفع خواهد شد. 


واقعیت این است که بازیکنان تیم ملی جوانان از نظر شرایط سنی می توانند ایران را در بازی های مقدماتی المپیک 2020 و در صورت صعود در این بازی ها همراهی کنند و اگر امیر حسین پیروانی همه نفرات دعوت شده تیم فعلی اش را از جمع بازیکنان زیر 23 سال انتخاب نماید آنها تنها در ژانویه 2018 می توانند تیم ملی امید را در بازی های قهرمانی زیر 23 سال همراهی کنند و بعد از این بازی ها باید از تیم کنار روند چون شرایط سنی اشان به آنها اجازه نخواهد داد برای بازی های المپیک 2020 ریجستر شوند. 


شاید حضور با بازیکنان 19 ساله (البته برخی از بازیکنان تیم ملی جوانان 18 ساله هستند مثل مهدی قا ئدی) در بازی های قهرمانی زیر 23 سال آسیا نتیجه ای برای ایران به همراه نداشته باشد چون بازیکنان حریف 4 سال بزرگ تر از ایرانی هستند و این سبب انتقاداتی هم از سوی رسانه ها علیه امیر حسین پیروانی – سرمربی تیم شود اما یک واقعیت شیرین در پس این تصمیم نهفته است و اینکه تیم زیر 20 سال ایران که همان تیم المپیک 2020 است با شرکت در بازی های زیر 23 سال قهرمانی آسیا باتجربه تر خواهد شد و راه صعود به المپیک طبیعتا هموارتر خواهد شد. 


فراموش نکنیم تیم ملی جوانان با هدایت امیر حسین پیروانی طلسم 8 دور صعود نکردن به جام جهانی جوانان را شکست. هم چنین طلسم پیروز نشدن و گل نزدن در جام جهانی جوانان بعد از 4 دهه شکسته شد و چه بسا همین تیم رویای صعود به المپیک را به باور برساند. 


این تصمیم – تصمیم امیر حسین پیروانی بوده – تصمیم کی روش بوده – تصمیم فدراسیون فوتبال بوده. این خیلی مهم نیست. مهم این است که این تصمیم – تصمیم درستی است و نباید از آن به عنوان ریسک بلکه به آینده نگری تعبیر کرد. 


خیلی از کشورها این چنین رفتار می کنند. ژاپن و کره جنوبی. در اروپا حتی برخی از کشورها برای جام کنفدراسیون ها تیم دوم و تیم جوان ترشان را راهی میدان می کنند تا آینده را هم در اختیار داشته باشند. فوتبال ما همیشه قربانی نتیجه بوده اما گویا این بار فدراسیون فوتبال می خواهد به توصیه کی روش دست به یک رفتار انقلابی بزند. در این بین باید شهامت امیر حسین پیروانی را هم ستود که با باور نتیجه گیری این تصمیم را برتابید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار