اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
شوشان / خرمشهر : قبل از اینکه به موضوع چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟ بپردازیم لازم است بدانیم اراده به چه معناست؟

کارلوس کاستاندا نویسنده آمریکایی می‌گوید:
نیروی بی‌کران و غیرقابل وصفی وجود دارد که افسونگران آن را اراده می‌نامند و شکی نیست که هرآنچه در سرتاسر نظام جهان وجود دارد، با حلقه رابطی به آن پیوند خورده است.اراده به عزمی راسخ و استوار گفته می‌شود که باعث می شود صاحب اراده کاری را انجام دهد یا برای رسیدن به هدفی اقدامی کند.

می‌توانیم در جملاتی ساده اراده را به این صورت تعریف کنیم که اراده به معنای جدیت فوق العاده و تصمیم قدرتمند برای انجام کاری است.اگر تصمیم بگیرید که کاری را انجام دهید و روی این تصمیم خود محکم و استوار بایستید و با خود بگویید که این کار را حتما انجام خواهم داد به این تصمیم و جدیت اراده می‌گوییم.



شاید شما هم زمانی اراده ای محکم داشته‌اید تا کاری را انجام دهید و یا نتیجه‌ای را رقم بزنید. به دلیل این اراده محکم دنبال انجام آن کار رفته‌اید و با قدرتی بی نظیر آن کار را پی گیری کرده‌اید. در نهایت آن کار را انجام داده و به نتیجه رسانده‌اید.

شما در آن زمان انسان با اراده ای بوده‌اید که برای انجام آن کار تصمیم محکمی گرفته اید.می‌توان گفت که انسان بااراده به کسی می‌گویند که تصمیمی جدی دارد که کاری را انجام دهد. انسان با اراده برای هر حل هر مسأله‌ای دنبال راه حل می‌گردد.انسان با اراده اگر تصمیمی بگیرد که کاری را انجام دهد، انجام آن کار هرچقدر هم سخت باشد، آن کار را انجام خواهد داد.

آیا اراده یک پدیده اکتسابی است؟

انسان های بااراده از همان زمان تولد اینگونه نبوده‌اند. اراده یک خصوصیت ذاتی نیست. افراد با اراده این خصوصیت را در خود پرورش داده‌اند. آنها روی توانایی‌ها و مهارت‌های خود کار کرده‌اند.
آنها افکار خود را پرورش داده‌اند، آنها تمرین کرده‌اند، تجربه کرده‌اند و در نهایت ویژگی ‌هایی را در خود ایجاد کرده‌اند که آنها را تبدیل به انسان با اراده کرده است.
اراده قابل اکتساب است و می توان آن را در خود ایجاد کرد. شما هم می‌توانید این ویژگی را در خود ایجاد کنید. شما هم می‌توانید انسانی بااراده باشید به شرطی که بخواهید.

چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟
اکنون که با خصوصیات انسان‌های بااراده آشنا شدید، نوبت آن است که اراده خود را تقویت کنید. شاید شما هم سؤالتان این باشد که چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟در ادامه این مقاله برخی از راهکارهایی را که موجب تقویت اراده شما می‌شوند را بیان می کنیم. همانطور که گفتیم اراده یک پدیده اکتسابی است و شما می‌توانید آن را با آموزش و تمرین به دست آورید.

 

خصوصیات انسان‌های با اراده

برای اینکه بتوانید انسانی با اراده باشید در گام اول لازم است که انسان‌های بااراده را بشناسید. باید با ویژگی‌های این انسان ها آشنا شوید تا بتوانید به یکی از آنها تبدیل شوید. در زیر به برخی از ویژگی‌های این افراد اشاره می‌کنیم.

۱ – انسان‌های با اراده افرادی مسئولیت پذیر هستند.

مردمانی که اراده محکمی دارند به طور طبیعی افرادی مسئولیت‌پذیر هستند. آنها می دانند علیرغم تلاش هایشان ممکن است در بعضی اوقات به نتیجه مطلوب نرسند. آنها همه مسئولیت زندگی خود را به عهده می‌گیرند.

آنها می‌دانند که اگر در انجام کاری یا رسیدن به هدفی به موفقیت نرسیدند خودشان مسئول هستند. افراد بی‌اراده در زمان‌هایی که به نتیجه نمی‌رسند از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و دیگران را مسئول و مقصر می‌دانند.تازمانی که دیگران را مسئول بدانید و مسئولیت‌پذیر نباشند، کارها به همان شیوه قبلی پیش خواهد رفت.

انسانی قدرتمند و با‌اراده خواهد بود که مسئولیت صد در صد کارهایش را بپذیرد و اگر مرتکب اشتباهی شد قبول کند که خودش مسئول است و اوست که باید در اقدامی بهتر این اشتباه را جبران کند.انسانی که می‌داند که خودش مسئول افکار، باورها، ارزشها و اعمال خویش است دنبال مقصر نمی‌گردد تا او را مسئول مسائل خود بداند.

۲ – اهدافشان کاملا مشخص و روشن باشند

انسان‌های بااراده می‌دانند که چه می‌خواهند. آنها انسان‌هایی هدفمند هستند که برای رسیدن به اهداف خود حاضرند هرکاری انجام دهند و با مانعی کوچک دست از تلاش برنمی‌دارند.

آنها می‌دانند که هدفشان قابل دسترس است و می‌توانند به آن هدف برسند. تصویر اهداف انسان‌های با اراده همیشه روشن و واضح است.

آنها می‌دانند که می‌خواهند به چه چیزی برسند، به چه کسی تبدیل شوند و می دانند که می‌خواهند چه کاری انجام دهند. آنها در همه جوانب زندگی انسان‌هایی هدفمند هستند

۳ – آنها به توانایی‌های خود باور و ایمان دارند

انسان‌های بااراده به اینکه می‌توانند هرکاری را انجام دهند باور دارند. آنها اعتماد به نفس فوق العاده‌ای دارند و می‌دانند که انسان‌هایی قدرتمند هستند.

آنها به کارها و اهداف پرچالش به عنوان دردسر نگاه نمی‌کنند. آنها باور دارند که کارها و اهداف پرچالش آنها را رشد می‌دهد و باعث می‌شود که قدرتمندتر شوند.

پیروز شدن و موفق شدن در کارهای پرچالش باعث می‌شود که انسان رشد کند و بزرگتر شود. انسان‌های بااراده به این موضوع باور دارند و از کارهای پرچالش فرار نمی کنند، بلکه انجام این نوع از کارها را با جان و دل می‌پذیرند و با موفقیت از چالش‌ها عبور می‌کنند.

۴ – در زمان رویارویی با مسائل ناامید نمی‌شوند و در پی حل مسأله هستند

افرادی که اراده قوی دارند در زمان بروز مسأله ناامید نمی‌شوند. آنها به مشکلات پیش آمده به عنوان مسأله نگاه می‌کنند. در زمانی که با مسائلی روبرو شدند، برای حل آن مسأله در پی راه حل می‌گردند. آنها می‌دانند مسائل هر چقدر هم پیچیده باشند، بالاخره حل شدنی هستند.

آنها هیچگاه تسلیم نمی‌شوند. افراد بااراده خلاق هستند. اگر بدانند که مسیری آنها را به مقصد نمی‌رساند، دوباره از همان مسیر نمی‌روند.

آنها مسیرهای جدیدی را امتحان می‌کنند و بهترین مسیر را پیدا می‌کنند. افراد ضعیف و بی‌اراده با اولین مانع دست ناامید شده و دست از تلاش برمی‌دارند.

۵ – آنها در مورد دیگران قضاوت نمی‌کنند
افرادی که اراده محکمی دارند هیچگاه رفتارهای دیگران را قضاوت نمی‌کنند. آنها بین شخصیت  و هویت افراد و رفتارهای آنها تفاوت قائل می‌شوند. یکی از پیش فرض‌های ان ال پی این است که رفتارهای انسان از شخصیت او جدا است.

افراد بااراده دیگران را با رفتارهایشان قضاوت نمی‌کنند. آنها اصلا قضاوت نمی‌کنند. آنها می‌دانند که رفتارهای انسان با شرایط درونی و بیرونی تغییر می‌کند. اگر کسی رفتار نامطلوبی را انجام می‌دهد، شاید از نظر روحی در شرایط مساعدی نیست.

بنابراین دلیلی وجود ندارد که آنها را مورد قضاوت قرار دهند. آنها به شرایط نگاه می کنند و در آن زمان خودشان را جای آنها قرار می‌دهند. آنها در جایگاه ادراکی مخاطب قرار می‌گیرند.

قرار گرفتن در جایگاه مخاطب به آنها دیدگاهی متفاوت می‌دهد تا رفتارهای مخاطب را بسنجند. هرگاه بتوانند در جایگاه مخاطب قرار بگیرند، آنگاه از رفتارهای نامطلوب آنها نمی‌رنجند و آنها را قضاوت نمی‌کنند.

۶ –  افراد با اراده بهای موفقیت را می‌پردازند
افراد با اراده می‌دانند که انجام هر کاری و رسیدن به هر موفقیتی بهایی دارد. آنها حاضرند که بهای رسیدن به موفقیت را بپردازند. آنگاه اقدام می‌کنند و بهای موفقیت را می‌پردازند و در نهایت به موفقیت می‌رسند.

بهای موفقیت می‌تواند هرچیزی باشد. از وقت و زمان گرفته تا گذشتن از تفریحات و پول. انسان‌های بااراده بهای موفقیت را می‌پردازند تا بهتر از آن را به دست آورند.

۷ – انسان‌های بااراده از احساس خود کمک می‌گیرند

احساس ما مانند فانوس دریایی راهنمای ماست. احساس ما به ما می‌گوید که راهی که می‌رویم درست است یا نه.

مثلا در راه رسیدن به خواسته‌ها اگر احساس خوبی داشته باشیم به معنی این است که راهی که می‌رویم درست است و اگر احساسمان بد باشد به معنی این است که مسیر را اشتباه می‌رویم.

احساس ما مسیرهای درست و نادرست را به ما نشان می‌دهد. اگر دوست دارید که انسان با اراده‌ای باشید بهتر است از احساس‌تان کمک بگیرید.

اگر راه را اشتباه بروید به مدد احساستان می‌توانید تغییر مسیر دهید. اگر اینگونه عمل کنید و به احساس خود اعتماد کنید، محکم‌تر و قرص تر قدم بر می‌دارید.

چون می‌دانید که مسیریاب قدرتمندی که دارید راه درست را به شما نشان خواهد داد. شما در استفاده از قانون جذب هم با احساس سر و کار دارید. اگر با خواسته خود هم ارتعاش باشید، آنگاه احساس تان خوب خواهد بود و اگر هم ارتعاش نباشید، احساس خوبی نخواهید داشت.

چرا مقاله قانون جذب چیست؟ را مطالعه نمی‌کنید؟


۸ – انسان‌های بااراده عشق می‌ورزند

انسان‌هایی که بااراده هستند بدون هیچ چشم داشتی عشق می‌ورزند. آنها هم به خود و هم به دیگران عشق می‌ورزند.

آنها خودشان را دوست دارند و به خودشان عشق می‌ورزند. آنها عزت نفس بالایی دارند. عشق ورزیدن بدون انتظار باعث می‌شود که احساس خوبی داشته باشند.

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم با عشق آفریده شده است. عشق بزرگترین نیروی جهان است. عشق باعث انجام کارهای خارق‌العاده و بزرگ می‌شود. عشق قدرتمندترین انرژی جهان است. با عشق انجام هر کاری ممکن خواهد بود.

۹ – افراد بااراده کمال‌گرا نیستند

افرادی که در پی ارزشها و ارزش آفرینی هستند به کمال گرایی اهمیتی نمی دهند. افراد کمال‌گرا در هر شرایطی دنبال افزایش دستاوردهای خود هستند.

افراد کمال‌گرا با افزایش دستاوردهای شان احساس خوبی پیدا می‌کنند. اما این دستاوردها تا چه مقدار می‌تواند افزایش پیدا کند؟ این افراد هرچقدر دستاوردهای بیشتری کسب کنند باز هم در پی افزایش دستاورد‌های خود هستند.

آنها فکر می‌کنند که ارزش انسان با دستاوردهای او افزایش پیدا می‌کند. انسان‌های بااراده کمال گرا نیستند. آنها در پی ارزش آفرینی هستند نه کمال‌گرایی و افزایش دستاوردها.

۱۰ – افراد بااراده روحیه پذیرندگی دارند

افراد بااراده می‌دانند که هرآنچه در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد به دلیل افکار، رفتارها و کارهایی است که انجام می‌دهند. آنها می‌دانند که اگر به نتیجه‌ای رسیده‌اند به دلیل انجام کارهایی است که قبلا انجام داده‌اند.

آنها همچنین می‌دانند که اگر کاری متفاوت انجام بدهند به نتیجه‌ای متفاوت خواهند رسید. به همین دلیل هر اتفاقی که در زندگی‌شان بیافتد با جان و دل می‌پذیرند، چون خودشان باعث خلق آن شده‌اند. آنها پذیرای هر اتفاقی هستند.

افراد بااراده می‌دانند که مسئول خلق اتفاقات زندگی‌شان هستند. این اتفاقات ممکن است مطلوب و یا نامطلوب باشد.

اگر اتفاق نامطلوب باشد می‌پذیرند و برای تغییر آن اقدام می‌کنند. اگر مطلوب باشد باز هم می‌پذیرند و تلاش می‌کنند که اتفاقات بهتری را رقم بزنند. آنها همه آنچه که در زندگی خلق می‌کنند را قبول می‌کنند.

علیرضا پنکه ساز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار