اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
شوشان: با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی و زیست محیطی استان طی  ماه های اخیر می توان گفت موسسه جهاد نصر در هر دو زمینه وروردی مثبت را از خود به نمایش گذاشته است. 

اقتصاد و اشتغالزایی

با احیای طرح 550 هزار هکتاری که فاز اول آن علی رغم مشکلات عدیده، توانست با موفقیت به پایان برسد و نتایج خوبی را بر اقتصاد کشاورزی استان از خود بر جای بگذارد. فاز دوم این طرح که به تازگی آغاز به کار کرده ست پیش بینی می شود که از طریق آن بتوان رقم جدید و رکورد جدیدی از تولیدات کشاورزی را در سطح کشور به ثبت رساند. بی شک استفاده صحیح ازطرح 550 هزار هکتاری می تواند باعث رونق اقتصادی و برطرف کردن معضل اشتغال خواهد شد و بر سرانه ملی نیز تاثیر غیر قابل انکاری خواهد داشت.

با نگاهی دیگر از زاویه ای دیگر به این طرح، می توان تاثیرات قابل توجهی  بر رفع اشتغال کشاورزان را شاهد بود. بخشی از کشاورزانی که زمین های خود را به دلیل مشکلات موجود  رها کرده بودند با احیای این طرح و کمک های واصله، کشاورزان به زمین های خود بازگشتند. از این طریق می توان گفت که نقش قابل توجهی از طرح 550 هزار هکتاری در اشتغالزایی شاهد بودیم.

مبارزه با ریزگردها

ماجراهای ناتمام شدنی زیست محیطی استان خوزستان بلای جان این روزهای مردمان این استان شده است، مشکلی که طبیعتا طی بحث های مختلف راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شده است. از این رو نقش جهاد نصر در پیاده سازی برنامه های در نظر گرفته شده غیر قابل انکار است. به گونه ای که وزیر جهاد کشاورزی به ین موضوع اشاره کرده است.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با بحث رفع معضل ریزگردها گفت: عنایتی که به مسأله ریزگردها در خوزستان شده باعث می‌شود تا همه با همکاری یکدیگر با برنامه و تأمین منابع اعتباری قابل قبول اقدامات لازم را انجام دهیم. امیدواریم با کمک مردم در زمانی قابل قبول و با روش‌های علمی کارها به سرانجام برسد. آنچه امروز در دستور کار قرار گرفته سطح 42 هزار هکتار و آن هم بخشی از منطقه چهار است. به صورت کلی مناطق یک تا 9 حدود 800 هزار هکتار است که به مناطق بحرانی و فوق بحرانی تبدیل شده است..

طرحی را که در دستور کار قرار دارد این است که حدود 5 میلیون نهال کاری خواهد شد که وظیفه آبرسانی این پروژه بر عهده موسسه جهاد نصر است که با این حساب از این طریق با مشکل کانونهای داخلی ریزگردها مبارزه خواهد شد.









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار