شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
سازمان بهداشت جهانی شب گذشته اعلام کرد: شمار کشته های وبا در یمن از آوریل(اردیبشهت) گذشته تاکنون به 1265 تن افزایش یافت.
خبرگزاری ایرنا: سازمان بهداشت جهانی شب گذشته اعلام کرد: شمار کشته های وبا در یمن از آوریل(اردیبشهت) گذشته تاکنون به 1265 تن افزایش یافت.
 
 سازمان بهداشت جهانی شب گذشته جمعه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد موارد مشکوک به وبا درحال افزایش است و تاکنون 192.983 مورد شناسایی شده که 1265 مورد مرگ در 20 استان گزارش شده است.
 
بیماری وبا با اسهال شدید همراه است که درصورتی که درمان نشود ممکن است ظرف چند ساعت فرد مبتلا به ویژه کودکان را درمعرض سوء تغذیه شدید و مرگ قرار دهد.
 
وبا از اکتبر ( آبان ) 2016 در یمن شایع وتا دسامبر‌(دی) افزایش یافت سپس بدون مهار کامل آن کاهش یافت به طوری که مجددا در آوریل (اردیبهشت) گذشته به صورت گسترده شایع شد.
 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرد.
 
حمله ائتلاف با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت صورت گرفت.
 
این تجاوز نظامی علاوه بر ویرانی تمامی زیرساخت های یمن و کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، مردم این کشور به ویژه کودکان را در معرض گسترش کم سابقه بیماری‌های خطرناک و کشنده از جمله وبا و گرسنگی قرار داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار