در آستانه انتخابات اخبار و مطالب متعددی از گوشه و کنار استان شنیده می شود. پایگاه خبری شوشان روزانه این اخبار را رصد و منتشر می کند

"> بسته انتخاباتی شوشان / ائتلاف زنانه در اهواز / سردرگمی یک جریان خاص / وعده های شکلاتی در ایذه / وعده عجیب یک کاندیدای هفتکلی / ائتلاف های قومی و سیاسی و ...
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۶

در آستانه انتخابات اخبار و مطالب متعددی از گوشه و کنار استان شنیده می شود. پایگاه خبری شوشان روزانه این اخبار را رصد و منتشر می کند

 


شوشان : / به نقل از نشریه راوی خوزستان / :در آستانه انتخابات اخبار و مطالب متعددی از گوشه و کنار استان شنیده می شود. پایگاه خبری شوشان روزانه این اخبار را رصد و منتشر می کند

ائتلاف زنانه در انتخابات اهواز

طبق اخبار رسیده به شوشان ، بانوان کاندیدا شده در برخی از شهرهای خوزستان از جمله اهواز ، درصدد ارائه یک لیست زنانه در انتخابات شورای شهر هستند تا از این طریق بتوانند کرسی های بیشتری در شورا را از آن خود نمایند. به احتمال زیاد خانم زهرا سراجان ، موالی زاده ، خیریه نیسی ، زیبا صالح پور و ...  در این لیست قرار دارند. طبق نظرسنجی های صورت گرفته حداقل 6 کسی از 21 کرسی شورای شهر اهواز متعلق به زنان خواهد شد.

سردرگمی ارائه لیست جریان خاص

طبق اخبار رسیده  ، یکی از جریانات مدعی انتخابات شورای شهر اهواز ، چند صباحی است بی وقفه به دنبال ارائه یک لیست انتخاباتی است اما با مشکلات متعددی از جمله عدم همراهی برخی خواص مواجه شده و به همین دلیل تاکنون در ارائه یک لیست منسجم دچار سردرگمی شده است . آنطور که از شواهد پیداست افرادی با گرایش های شدید قومی و همچنین اشخاصی بی هیچ سابقه و تخصصی در این لیست گنجانده شده اند. از عجایب این لیست ، توافق بر انتخاب یک شهردار خاص است !

بسته های شکلاتی کاندیدای ایذه

طبق شنیده ها، یکی از کاندیداهای شورای شهر ایذه برای جمع آوری رای دست به یک اقدام عجیب و غریب زده و کارت تبلیغی خود را همراه با چند شکلات و آبنبات ، شبانه به خانه های مردم می اندازد ! البته این کاندیدا نمی داند که این شیوه دیگر جواب نمی دهد و کاملا منسوخ شده است ! شیوه های جدیدتری همچون دادن شام و ناهار ، پول توجیبی ، کارت شارژ ، بلیت استخر و ... آمده است و بهتر است این کاندیدا خود را " آپدیت " کند !

وعده عجیب یک کاندید ای هفتکلی !

شنیده شد یکی از کاندیداهای شورای شهر هفتکل به مردم قول داده است در صورت اعتماد مردم و ورود به عرصه شورا ، سیستم هایی در تپه های ورودی هفتکل نصب خواهد کرد که در هنگام گرد و خاک ، جریان هوا را از هفتکل دور کرده و شهر را از این خطر هوازی،نجات می دهد. این برنامه در روزهای اخیر نقل مجالس مختلف شده و همه را به یاد برنامه های یکی از کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر قبلی انداخته است !

باز هم ائتلاف های قومی !

از  شهرهای خوزستان خبر می رسد که برخی از کاندیداها برای پیروزی در انتخابات به دنبال لیست های قومی هستند و جلسات متعددی نیز بر محوریت قوم خود تشکیل داده و اطلاع رسانی های گسترده ای هم از طریق پیامک کرده اند. با توجه به تجربه تلخ لیست های قومیتی در خوزستان و آگاهی مردم در این خصوص ، بعید است مردم دیگر به چنین لیست هایی رای دهند. این کاندیداها بهتر است به جای تکیه بر قومیت بر ارائه برنامه تاکید کنند.

کاندیدایی که هیچ را مبهوت کرد !

کاندیداتوری محمد غرضی استاندار اسبق خوزستان که اصالتا اصفهانی است همه را مات و مبهوت کرد. سال گذشته نشریه راوی در پرونده " استانداران خوزستان " مصاحبه ای با وی انجام داد و برخی از خاطرات زمان تصدی او در استانداری خوزستان را منتشر کرد. محمد غرضی را همه با عنوان پست و تلگراف و تلفن می‌شناسند چه امروز ایرانیان اولین تلفن‌های همراه خود را از دوران محمد غرضی دریافت كرده‌اند، اما شخصیت غرضی زوایای دیگری نیز دارد كه كمتر درباره آن سخن گفته می‌شود. غرضی در زمان جنگ استاندار خوزستان بود ‌و نقش موثری در شكل‌گیری سپاه پاسداران انقلا‌ب اسلا‌می داشت. وی طی سال های 1360 تا 1364 غرضی به عنوان وزیر نفت در کابینه میرحسن موسوی و در سالهای 1364 تا 1376 به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن در کابینه هاشمی رفسنجانی ایفای نقش کرد.

اشعار پندآموز کاندیداها !

 

راوی: با نزديك شدن به روز برگزاري انتخابات هر روز شيوه اي نوين از تبليغات افراد داوطلب رونمايي مي شود و كساني كه داعيه حضور در تركيب دور چهارم شورا به ويژه در خوزستان را دارند سعي مي كنند با استفاده از شيوه هاي مختلف خود را بهترين شكل ممكن به مردم معرفي كنند كه البته اين اقدامات در حالي صورت مي گيرد كه همچنان زمان براي اغاز رسمي تبليغات همچنان باقي است. بازار داغ پيامكي و ارسال اس ام اس اين روزها به بخش ثابت برنامه هاي تبليغاتي افراد داوطلب تبديل شده است و به همين دليل است كه در هر موقع از شبانه روز احتمال به صدا درآمدن زنگ موبايل ها وجود دارد و پشت خط نيز پيامك تبليغاتي يك داوطلب عضويت در شوراهاي اسلامي است كه در سعي كرده تا از رقيب عقب نيافتاده و به معرفي خود بپردازد و با بهانه هاي مختلف از جمله مناسبت هاي ملي و مذهبي و همچنين در قالبي جمله اي پند آموز و يا شعري احساسي خود را به مردم معرفي كند.

 

دو مدعی برای یک ستاد !

مسوولیت ستاد انتخاباتی دکتر علی اکبر ولایتی در آبادان دو مدعی پیدا کرده است.

در حالی که روز یکشنبه دوازدهم خرداد خبرنگار محلی ایرنا در آبادان خبر انتصاب عبد علی میاح را به عنوان مسوول ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی منتشر کرد، یک استاد دانشکده نفت آبادان مدعی است که حکم مسوول ستادی اش را روز دهم خرداد از رییس ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در خوزستان دریافت کرده است. حمید سلطانی  در گفتگو با فیدوس با بیان اینکه چند روز پیش در سفری به تهران با سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز و عضو ارشد ستاد تبلیغاتی دکتر ولایتی ملاقات کرده است گفت: من از تهران به مسوولین ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در خوزستان معرفی شدم و در تاریخ دهم خرداد از شهاب الدین افضلی مسوول ستاد استانی حکم دریافت کردم.

وی افزود: همراه این حکم،  نامه معرفی به فرمانداری آبادان نیز دریافت کرده ام که فردا به این اداره ارائه خواهم داد. این استاد دانشکده نفت آبادان در خصوص حکم مسوولیت ستاد به نام شخصی دیگر، دو احتمال مطرح کرد و توضیح داد: محتمل است که آقای میاح مسوولیت ستاد دکتر ولایتی را در اروندکنار یا حومه آبادان گرفته باشد و یا فقط بخشی از شهر آبادان مثلا ذوالفقاری به ایشان سپرده شده باشد. اما مسوولیت بخش اصلی شهر آبادان با من است و من هم اکنون 10 کمیته مردمی شامل کمیته روحانیون، پزشکان، ورزشکاران و ... را تشکیل داده ام که حکم آنها از ستاد مرکزی صادر خواهد شد. همچنین به زودی ستاد مرکزی این نامزد انتخاباتی را  در مرکز شهر ( خیابان امیری) دائر خواهم کرد. حمید سلطانی که عضو انجمن فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا و از فعالین دوره انقلاب اسلامی به شمار می رود، در خاتمه گفت: قرار است به زودی خود شخص دکتر ولایتی هم حکمی برای من ارسال کند.

اما آنچه ماجرا را مبهم می کند مصاحبه عبد علی میاح با خبرنگار محلی ایرنا در آبادان است که روز دوازدهم خرداد منتشر شده و طی آن میاح گفته است: در صدد هستیم با هماهنگی با فرمانداری آبادان ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر ولایتی را در منطقه ذوالفقاری افتتاح کنیم.

نظر به اینکه طبق قانون انتخابات هر کاندیدا در هر شهر فقط می تواند یک ستاد مرکزی داشته باشد عجیب است که دو مدعی مسوولیت ستاد دکتر ولایتی هرکدام از برپایی ستاد مرکزی وی در نقاط متفاوتی از شهر آبادان خبر داده اند. در هر حال حضور دو رییس ستاد برای یک کاندیدا از نکاتی است باید در فهرست رویدادهای جالب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت شود.

 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
قلی
|
-
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
comment
0
0
comment چه نتیجه نلخی داشته ائتلاف قومی؟؟؟ تلخیش این بو که شما بینشون نبودید؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار