شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
بررسی عملکرد یکساله مدیریتی در خوزستان ( 2) / علی ساری نماینده اهواز در گفتگوی اختصاصی با شوشان : تکرار بحران ها در خوزستان نشانه ضعف مدیریتی است / یکی از دلایل چالش در حوزه آب و فاضلاب به انتصاب مدیران ناکارآمد بر می گردد
وقتی بحران یکبار اتفاق می افتد دیگر نباید بار دیگر تکرار شود. تکرار بحران ها در استان نشان دهنده ضعف مدیریت اجرایی در استان است...
 


شوشان: علی ساری نماینده اهواز در گفتگوی اختصاصی با شوشان در رابطه با عملکرد یکساله مدیریتی در خوزستان ، گفت: ضعف مدیریتی در خوزستان نه تنها در این یکسال بلکه در سال های گذشته نیز مشهود بود. 

ساری افزود: بحران ها در خوزستان تکرار می شود. بحران های متعدد همچون قطعی گسترده آب و برق در سال گذشته ، قطعی آب در ماه رمضان ، ریزگردها ، فرسودگی تجهیزات برق و بی برقی در روزهای گرم سال و ... تکرار می شود که البته بخشی از آن به عملکرد و بی برنامگی مدیران گذشته برمی گردد.

نماینده اهواز گفت: وقتی بحران یکبار اتفاق می افتد دیگر نباید بار دیگر تکرار شود. تکرار بحران ها در استان نشان دهنده ضعف مدیریت اجرایی در استان است. 

وی با بیان اینکه آب و فاضلاب یکی از چالش های عمده در خوزستان است ، گفت: یکی از دلایل چالش در حوزه آب و فاضلاب استان به انتصاب مدیران ناکارآمد بر می گردد. اگر جای استاندار بودم به هیچ عنوان فردی که فقط یک سال سابقه مدیریتی دارد در پرچالش ترین حوزه استان منصوب نمی کردم. آیا از فردی با یک سال سابقه مدیریتی در حوزه آب و فاضلاب می توان انتظار خروجی مثبت داشت؟ افرادی که سبب انتصاب چنین مدیرانی می شوند باید پاسخگو باشند. ضمن آنکه انتصاب مدیرانی با یک سال سابقه و تجربه کم ، توهین به مدیرانی است که بیش از 20 سال سابقه مدیریتی دارند اما به کار گرفته نمی شوند

نماینده اهواز با بیان اینکه انتصاب برخی مدیران ضعیف سبب خروجی ضعیف و افزایش بحران ها در استان ، شده است ، گفت: مدیرانی همچون مدیریت ستاد بحران ، مدیریت آب و فاضلاب استان و ... در حد و اندازه استان نیستند و حتی برخی از مدیران استان در جلسات استاندار نیز شرکت نمی کنند و خود را بی نیاز می بینند.

ساری ادامه داد: مدیران میانی استان پاسخگو نیستند و استاندار نیز در برخی مواقع نمی تواند نظارتی بر آنان داشته باشد . این نوع مدیران باید تعیین تکلیف شوند. جوابگویی در مدیران میانی استان در حد ضعیف است. 

وی با بیان اینکه برخی انتصابات در استان تغییری در شرایط ایجاد نکرد ، گفت: مدیریت ستاد بحران استانداری تغییر کرد اما چه تحولی در این حوزه ایجاد شد؟! آیا جلو تکرار بحران ها و مدیریت برای پیشگیری از بحران ها گرفته شد؟ 

نماینده اهواز با اشاره به اینکه شریعتی در یکسال گذشته به مناطق و شهرهای مختلف استان سفر کرده و از نزدیک شاهد مسائل و مصائب استان بوده است ، گفت: صرف اینکه استاندار از مناطق بازدید کند کافی نیست. البته نباید منکر تلاش های استاندار بود اما متاسفانه مسائل و مشکلات همچنان باقی است و تنها راه حل رفع مسائل ، انتصاب مدیرانی توانمند است. 

وی ادامه داد: استان خوزستان با برخی از انتصابات از چاله به چاه افتاده است. تجدید نظر در انتصاب مدیران یک ضرورت فوری و جدی برای استان خوزستان است. متاسفانه برخی مدیران خوزستان ، عملکرد مناسبی نداشتند و استاندار خوزستان باید پاسخگوی عملکرد این مدیران باشد. 

نماینده اهواز با بیان اینکه نباید بحران هایی همچون قطعی آب و برق در خوزستان تکرار شود ، گفت: تا کی باید به مردم بگوییم صبر و تحمل داشته باشند؟ مردم حق دارند فریاد بزنند. قبل از اینکه بحرانی ایجاد شود باید پیشگیری نمود اما ضعف برخی مدیران استانی باعث شده تا بس از بحران متوجه کمبودها شویم . مدیریت صحیح آن است که پیش از بحران ، پیشگیری کرد نه پس از آن . 

ساری در بخش دیگری از سخنان خود ، با بیان اینکه نقد مدیریتی در استان به معنای نقد عملکرد دولت در مرکز نیست ، گفت: دولت روحانی همواره مظلوم واقع شده است و با چالش های متعدد ملی و بین المللی روبروست و هر روز در مسیر این دولت به انحا مختلف سنگ اندازی می شود. ضعف مدیریتی در خوزستان و بحران های متعدد ، ارتباطی به دولت ندارد. بیشتر این بحران ها ناشی از ضعف عملکرد مدیران محلی است . 

وی با اشاره به ضرورت ارزیابی مدیران استانی ، گفت: استاندار خوزستان باید ارزیابی دقیقی از عملکرد مدیران داشته باشد. پس از هر بازدید باید پیگیر به سرانجام رسیدن طرح ها و پروژه ها بود.  سال هاست که در حوزه آب روستایی با مشکلات متعددی روبرو هستیم و بازدیدهای متعددی نیز صورت گرفته و مسئولین به صورت مدیانی این مشکلات را مشاهده کردند اما پس از این بازدیدها چه اتفاقی افتاده است؟ متاسفانه مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.


ساری افزود: برنامه خاصی برای مدیریت استان وجود ندارد. اعتبارات وقتی به سرانجام می رسند که مدیری توانمند پیگیر آن باشد نه یک مدیر ضعیف . کسی که متولی انتصاب مدیران ضعیف در استان در بخش های مختلف است باید پاسخگوی ضعف عملکرد آنان نیز باشد. 

وی ادامه داد: استاندار خوزستان زحمت فراوانی می کشد اما کافی نیست. شریعتی نباید با مدیران ضعیف تعارف داشته باشد. صرف دوندگی کافی نیست. باید یک اتاق فکر فعال و برنامه و استراتژی برای مدیریت استان داشت. خوزستان در حال حاضر فاقد هر گونه استراتژی مدیریتی است. تکرار بحران هایی همچون خوابگاه دانشگاه شهید چمران ، بحران بی برقی ، قطعی آب و ... یک نمونه عینی از بی برنامه گی در استان است. 


نماینده اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب مدیران همسو در خوزستان ، گفت: مدیران همسو با دولت در استان کم است. برخی افراد حتی از زمان احمدی نژاد به مدیریت خود ادامه دادند و برخی تغییرات نیز نتوانسته سیستم مدیریتی در استان را از حالت رکود خارج کند.

ساری با بیان اینکه نباید باری بر دوش دولت روحانی انداخت ، گفت: دولت در استان ها کار را به استانداران واگذار کرده است و استانداران نیز باید به گونه ای عمل کنند که باری از دوش دولت برداشته شود نه اینکه زحمت مضاعفی را برای آنان ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه تبعیض مدیریتی در استان ، گفت: تبعیض مدیریتی همچنان ادامه دارد و این چیزی نیست که بتوان پنهان کرد. یک تحقیق ساده از مدیران استانی و همچنین مدیران ارشد برخی شرکت های بزرگ در استان نشان دهنده این امر است.


نماینده اهواز افزود: به همه مشکلات و چالش های دولت واقف هستیم و به عنوان نماینده مردم در کنار دولت هستیم اما انتظار داریم دولت روحانی فکری اساسی به حال خوزستان نماید. خوزستان در یک شرایط فوق بحرانی قرار دارد. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار