اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
سامانه جذب داوطلبان مرکز بین‌المللی آموزش فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه شهید چمران اهواز راه‌اندازی شد.
گسترش زبان رسمی هر کشور می‌تواند به‌مثابه قدرت نرم محسوب شود؛ قدرتی که با آن می‌توان آینده بهتری را برای آن کشور در نظر گرفت. لذا در نقشه جامع علمی ایران، هشت هدف جزو اهداف کلان نظام علم و فناوری کشور در نظر گرفته‌شده است که یکی از این اهداف کلان، ارتقای جایگاه زبان فارسی در بین زبان‌های بین‌المللی است.
 
در این نقشه، اولویت‌های علم و فناوری کشور بر اساس میزان اهمیت و اولویت در سه سطح الف، ب و ج دسته‌بندی می‌شود که ناظر بر نحوه و میزان تخصیص منابع، اعم از مالی، انسانی و توجه مدیران و مسئولان است؛ یکی از اولویت‌های سطح الف در گروه علوم انسانی و معارف اسلامی، زبان فارسی در مقام زبان علم است که این نکته حکایت از اهمیت بنیادی آموزش علمی زبان فارسی دارد.
 
سیاست بین‌المللی کردن دانشگاه‌های ایران و جذب دانشجویان خارجی و پیگیری این سیاست، شرایط مختلفی را می‌طلبد، ازجمله اینکه زبان فارسی به‌عنوان زبان آموزشی به غیرفارسی‌زبان، جایگاه خود را پیدا کند؛ لذا تأکید و اهتمام اخیر نظام آموزش عالی در اجرای گزینه سیاستی بین‌المللی کردن دانشگاه‌های ایران و ارتقای جایگاه زبان فارسی در بین زبان‌های بین‌المللی تلاش خاصی را توأم با همدیگر می‌طلبد.
 
جهت تحقق سیاست بین‌المللی‌سازی آموزش عالی و ارتقای جایگاه زبان فارسی در دانشگاه شهید چمران اهواز، برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی توسط متولیان امر صورت گرفته است که از مجموعه اقدامات صورت‌گرفته می‌توان به راه‌اندازی سامانه اختصاصی جذب داوطلبان مرکز بین‌المللی آموزش فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه شهید چمران اهواز اشاره کرد.
 
اگرچه آماده‌سازی دانشجویان خارجی جهت تحصیل به زبان فارسی تحت عنوان دوره یادگیری زبان فارسی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران، اهم وظیفه و فعالیت مرکز بین‌المللی آموزش فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه شهید چمران اهواز است ولی این مرکز سعی بر ارتقای جایگاه بین‌المللی زبان فارسی دارد.
 
در این راستا، برنامه‌های مختلف آموزش زبان فارسی برنامه‌ریزی شده است که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: دوره آزاد یادگیری زبان فارسی، دوره یادگیری زبان فارسی جهت امور سیاحتی‌زیارتی و دوره یادگیری زبان فارسی جهت امور بازرگانی.
 
این مرکز علاوه بر امکانات دانشگاه، دارای امکانات ویژه مانند لابراتوار مجهز زبان و تجهیزات سمعی و بصری جهت مدرن‌سازی آموزش زبان فارسی همگام با آخرین تحولات آموزشی زبان در جهان است.
 
این سامانه دارای سه نسخه فارسی، انگلیسی و عربی و منوهای مختلفی مانند معرفی دانشگاه شهید چمران و مرکز است و امکان پاسخگویی ارتباطی چندزبانه به سؤالات مخاطبان وجود دارد.
 
سامانه مذکور دارای ویژگی‌های خاصی به‌عنوان برگه مزیت است که از آن جمله می‌توان به گزینه "بازدید از دانشگاه و مرکز" اشاره کرد که این اختیار را ایجاد می‌کند تا اساتید دانشگاه‌ها، فارغ‌التحصیلان، پژوهشگران و دانشجویان خارجی بتوانند از طریق سامانه مربوطه تقاضای بازدید از دانشگاه و مرکز را اعلام کنند و بعد از دریافت تقاضا، زمینه بازدید از دانشگاه و مرکز فراهم شود.
 
ارتباط و پاسخگویی مستمر در طول عمده بازه زمانی 24 ساعته از طریق تماس‌های صوتی و کانال‌های ارتباطی مختلف مانند واتس‌آپ از دیگر ویژگی‌های این سامانه است که ارتباط را برای کسب اطلاعات مخاطبان خارج از کشور درباره دانشگاه و مرکز مهیا می‌سازد.
 
همچنین در راستای تحقق هدف جذب داوطلبان، خدمات رفاهی ویژه‌ای برای داوطلبان تعریف و ایجاد گردیده است که ازجمله آن، استقبال در مرزهای زمینی یا فرودگاهی ورود به جمهوری اسلامی ایران و انجام امور نقل‌وانتقال لازم، همکاری در امور اسکان (سکونت در خوابگاه دانشگاه یا خارج از دانشگاه) و همکاری در امور دریافت ویزای جمهوری اسلامی ایران است.
 
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات کامل درباره سامانه جذب داوطلبان مرکز بین‌المللی آموزش فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه شهید چمران اهواز می‌توانند به وب‌سایت این سامانه (WWW.PPLLT.COM) مراجعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار