اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
در نشست استاندار با نمایندگان خوزستان چه گذشت ؟ / اقبال محمدیان نماینده رامهرمز و رامشیر در گفتگوی اختصاصی با شوشان : تا پایان سال 42 هزار هکتار از کانون های ریزگردی زیر طرح نهال کاری می رود / خوزستان با مشکلات عدیده تامین آب شرب در برخی مناطق روبروست / وزیر نیرو در حال فشار برای کاهش طرح 550 هزار هکتاری است / پیگیری های مستمری برای حل مشکل موسسه آرمان شده است
طبق گزارش مسئولین ، وزیر نیرو در حال فشار برای کاهش طرح 550 هزار هکتاری است که البته نمایندگان و مسئولین خوزستان بجد پیگیر اجرای تمام و کمال این طرح هستند.


شوشان: نشست استاندار با هفت نفر از نمایندگان خوزستان امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد. در همین رابطه اقبال محمدیان نماینده رامهرمز و رامشیر در گفتگو با شوشان در رابطه با محورهای این نشست ، گفت: مسائل و مشکلات استان در نشست با شریعتی استاندار خوزستان مورد بررسی قرار گرفت . افزایش اعتبارات استان که مصوبه هیات دولت بود در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اقبال محمدیان با اشاره به بحث ریزگردها و توجه مسئولین و نمایندگان به این معضل ، گفت: ریزگردها و مسائلی که استان به آن دچار می شود یکی دیگر از محورهای نشست مجمع نمایندگان با استاندار بود و قرار بر این شد تا پایان سال ، 42 هزار هکتار از کانون های ریزگردی زیر طرح نهال کاری برود. تا کنون و بر طبق گزارش استاندار شش هزار هکتار از کانون های ریزگردی نهال کاری شده است . 

وی موضوع آب شرب را از دیگر مسائل استان برشمرد و گفت: خوزستان با مشکلات عدیده تامین آب شرب در برخی مناطق روبروست و طبق هماهنگی های صورت گرفته طی یک برنامه سه ساله آب شرب و سالم شهرها و روستاها و شرهای شرق استان تامین شود.

نماینده رامهرمز و رامشیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح 550 هزار هکتاری یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود و قرار بر این شد 229 هزار هکتار از زمین های استان در قالب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری اجرایی شود تا این طرح به شکل 100 درصد در استان تکمیل شود. 

وی گفت: طبق گزارش مسئولین ، وزیر نیرو در حال فشار برای کاهش طرح 550 هزار هکتاری است که البته نمایندگان و مسئولین خوزستان بجد پیگیر اجرای تمام و کمال این طرح هستند.

اقبال محمدیان ، بحران ایجاد شده از موسسات غیرمجاز از جمله آرمان را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست برشمرد و گفت: با پیگیری های انجام شده با رییس بانک مرکزی و همچنین طرح سوال از وزیر اقتصاد ، به دنبال رفع سریع این مشکل هستیم و قول ها و وعده های متعددی نیز برای برگرداندن سپرده های مردم داده شده است.

نماینده رامشیر و رامهرمز ، با اشاره به بحث تامین آب کشاورزی در کشت تابستانه ، گفت: بحث کشت تابستانه در خوزستان بزودی در شورای کشاورزی مطرح خواهد شد تا بتوانیم از ذخایر آبی برای این منظور استفاده شود. رامهرمز و رامشیر دو شهری هستند که امرار و معاش مردم از کشاورزی است و همه تلاش خود را برای تامین حق آبه کشاورزان انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه همراهی استاندار با مجمع نمایندگان خوزستان خوب و مناسب است ، گفت: در این نشست مطالبات و خواسته نمایندگان در زمینه اشتغال ، به کارگیری نیروهای بومی ، تلاش برای جذبه سرمایه و سرمایه گذار و.... در استان بود و استاندار نیز  تاکنون همراهی خوبی برای پیگیری مسائل و مشکلات استان با مجمع نمایندگان استان داشته است.

اقبال محمدیان با اشاره به اینکه بزودی ترکیب کابینه دولت دوازدهم مشخص خواهد شد ، گفت: تلاش نمایندگان و مسئولین استان این است که نیروهای توانمند استان برای وزارتخانه ها به دکتر روحانی معرفی شود. این حق استان خوزستان است که سهمی در کابینه دولت داشته باشد. خوزستان قطب کشاورزی و پایتخت نفتی کشور است. پس چرا نباید وزیر کشاورزی و وزیر نفت یک خوزستانی باشند؟

نماینده رامشیر و رامهرمز در پایان به شوشان گفت: نمایندگان خوزستان و مسئولین جهت رفع مشکلات استان همدل و همراه هستند و از هیچ تلاشی برای حل مسائل استان فروگذار نخواهند کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار