شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی در موضوع علت اعلام انعقاد قرارداد با ایرباس بر خلاف واقع، قانع شدند.
خبرگزاری ایرنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی در موضوع علت اعلام انعقاد قرارداد با ایرباس بر خلاف واقع، قانع شدند.
 
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد درباره علت اعلام انعقاد قرارداد با ایرباس برخلاف واقع در مجلس حضور یافت.
 
پس از پاسخ های کامل آخوندی به این سوال، کریمی قدوسی نماینده مشهد اعلام کرد که از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی قانع نشده است از این رو پاسخ آخوندی به رای مجلس گذاشت شد.
 
نمایندگان نیز با 78 رای موافق، 125رای مخالف و 7 رای ممتنع ازمجموع 233 نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی به سوال جواد کریمی قدوسی قانع شدند.
 
نماینده مشهد در این جلسه با طرح سوال خود گفت: این سوال مربوط به یک سال قبل است و من این سوال را در تاریخ 23 شهریور سال گذشته مطرح کردم ولی متاسفانه امروز این سوال به صحن آمده است.
 
وی افزود: دلیل طرح سوال من این بود که همه موضوعات در مورد این قراردادها محرمانه بود به طوری که ایران در این قراردادها 100میلیارد دلار متعهد می شود در حالی که نمایندگان از کیفیت و نحوه آن هیچ اطلاعی ندارند.
 
وی تصریح کرد: ما با بازسازی ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای، کشتی رانی مخالفتی نداریم ولی باید اولویت بندی در این زمینه رعایت شود.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: وضعیت این هواپیماها طوری است که باید در مسیرهای دور از آن استفاده شود یعنی باید در فاصله زمانی پنج ساعت از آن استفاده شود ولی ما در پروازهای داخلی از آن استفاده می کنیم.
 
وی تاکید کرد: ما از یک وزیر گزارش رسمی داشتیم که هواپیماها دست دوم است چرا دولت به این سرمایه گذاری سنگین که قانونی هم نیست تن می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار