اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کارگروه اشتغال و کار آفرینی شهرستان آبادان
آبادان - شوشان ؛ مبدع و مدیر کارگروه اشتغال و کارآفرینی شهرستان آبادان بخشی از معضلات و موانع صنعت و تولید را نبود مشاورین قوی در این زمینه دانست و گفت : داشتن مشاور قوی در بخش صنعت و تولید نیاز اساسی سرمایه گذاری است
به گزارش شوشان جلسه چهارم گروه اشتغال و کارآفرینی با محوریت بررسی معضلات و موانع بخش صنعت و تولید با حضور امام جمعه، جمعی از کار آفرینان، صنعتگران، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در شهرستان آبادان برگزار شد.

شوشان ؛ در این جلسه مهندس منصور فاضلی مبدع و مدیر این کارگروه بخشی از معضلات و موانع صنعت و تولید را نبود مشاورین قوی در این زمینه دانست و گفت :  داشتن مشاور قوی در بخش صنعت و تولید نیاز اساسی سرمایه گذاری است که متاسفانه تا کنون در استان مشاور قوی وجود نداشته است.

این کارگروه بصورت خود جوش شروع به فعالیت نموده و هیچ وابستگی به اداره یا ارگان خاصی ندارد ، وی افزود با بررسی موانع و مشکلات در مسیر صنعت و تولید در صدد ان هستیم تا با ارائه مسیر های سهل و اسان راه توسعه صنعت و تولید را هموار نمایم .

فاضلی اظهار داشت :با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب، امسال سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال است ، هیچ گاه همتی اینگونه برای رفع موانع تولید نبوده و اکنون که این پشتکار در خود صنعتگران و تولید کنندگان شکل گرفته نیازمند همکاری ارگان های مرتبط هستیم

وی افزود : بخشی از این معضلات قوانین سخت و موانع بر سر راه سرمایه گذاری بروکراسی اداری ، سستی و فشل بودن دستگاها و بخش اعظم آن عدم پرداخت تسهیلات کم بهره به صنعتگران و تولیدکنندگان جهت ایجاد اشتغال و کارافرینی میباشد.

وی ادامه داد : بانک ها عامل اصلی شکست در مسیر صنعت و تولید هستند ، بانک ها هیچ تعاملی با بخش صنعت و تولید نداشته و ندارند اخذ وثائق سنگین و سود بالا عدم پرداخت تسیهلات بدون تنفس و با باز پرداخت کوتاه مدت مهمترین عامل عدم رغبت به سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار است

مبدع و مدیر این کارگروه با اشاره به پتانسیل های بل قوه در استان و خصوصا شهرستان آبادان گفت : این اقدام می تواند معضل بیکاری را برای همیشه از بین ببرد ، اما نیازمند نگاه و توجه خاص مدیران ارشد استان به این ظرفیت ها می باشد.

فاضلی عنوان کرد : این کارگروه بسیار هدفمند وارد عرصه کارافرینی شده و بدور از قوانین سخت و دست و پا گیر اداری سعی در هموار نمودن مسیر توسعه وکارافرینی و اشتغال دارد.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه شهرستان آبادان دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت : از این حرکت که موجب پیشرفت، توسعه و اشتغال برای جوانان آبادانی می شود قاطعانه حمایت می کنم.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت : همه کارآفرینان، صنعت گران، سرمایه گذاران و تولید کنندگان می بایست اولویت اشتغال را برای جوانان آبادانی در نظر بگیرند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش دستگاه در این حرکت ارزنده بیان داشت : همه دستگاه ها می بایست در راستای این امر مهم کمک و حمایت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های انسانی و غیر انسانی موجود گفت : کار آفرینان و صنعت گران باید رعایت کیفیت محصولاتی که در آینده تولید خواهند شد را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود : دفتر امام جمعه این شهرستان آماده هرگونه همکاری در زمینه اشتغال برای جوانان بادانی با این گروه می باشد.

به گزارش شوشان  در این جلسه تعدادی از صنعت گران، سرمایه گذاران، تولید کنندگان و کارآفرینان هر کدام جداگانه به بخشی از معضلات و مشکلات خود پرداختند.

در این جلسه برخی از اقدامات این کار گروه به شرح ذیل  مشخص شد :

1- طرح کشت الواورا ، طرح چراغ های ال ای دی ، طرح صنایع دستی برای مصوبه وام  به صندوق کارافرینی معرفی خواهند شد .

2- دربخش شهرک صنایع (صافکاران ، نقاشان اتومبیل .درب و پنجره سازان و ...) مقرر شد جناب دکتر عیدانی این موضوع را تا حصول نتیجه و واگذاری زمین پیگیری نماید .

3- در بخش کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی مقرر شد در جلسه شورای سیاست گذاری و سپس نسبت به ایجاد این کمیسیون ها نتیجه گیری و تعیین شوند .

4- در خصوص زمین تخصیصی برای آموزش و کارگاه هنر و تندیس ، رایزنی با اداره آموزش و پرورش و شهرداری در دستور کار قرار گرفت .

5- مقرر شد در رابطه با طرح یکی از صنعت گران که بدون اطلاع در خارج از شهرک صنعتی فعالیت مینمود با اجاره ای سوله ای در شهرک صنعتی و اخذ مجوزات لازم ، مشکلات ایشان از طریق بروکراسی اداری پیگیری شود .















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار