اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
آیت الله حسن زاده : مسئولان پیگیر کاهش تعرفه برق در خوزستان باشند / از دیگر مشکلات خوزستان افزایش مهاجرت افراد متخصص از این استان است / رای حل مشکلات استان خوزستان نیاز به توجه ویژه رئیس جمهور است /
قطب پتروشیمی کشور در ماهشهر است اما گردش های مالی چند ده هزار میلیاردی آنها در مرکز است که باید این مورد به طور جدی پیگیری شود.
 


امام جمعه موقت اهواز از مسئولان استان خواست برای کاهش تعرفه برق در شهرهای گرم خوزستان پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز افزود: مسئله کاهش تعرفه برق در خوزستان از سوی مسئولان استانی باید جدی گرفته شود و نباید با کم شدن درآمد خدمات رسانی به مردم کاهش یابد.

امام جمعه موقت اهواز درادامه گفت: گرمای شدید هوا در برخی شهرهای استان آسیب هایی را به همراه داشته است از جمله این آسیب ها کاهش درآمد مردم است.

وی افزود: ساعت کاری بسیاری از ادارات در استان خوزستان مدتی است به دلیل گرمای هوا تا ساعت 13 کاهش یافته است و به دلیل دمای بالا کسبه و بازاریان مشتری برای کسب درآمد ندارند.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد:مسئولان در برخورد با بازاریان و گرفتن مالیات انصاف را رعایت کنند و با توجه به کاهش در آمد کسبه و بازاریان مالیات آنها را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه در استان مشکلات فراوانی وجود دارد عنوان کرد: از دیگر مشکلات خوزستان افزایش مهاجرت افراد متخصص از این استان است که این مهاجرت می تواند هزینه های زیادی را برای مردم استان به دنبال داشته باشد، همچون مهاجرت متخصص ها و کارشناسان که باعث افزایش هزینه های شهروندان می شود.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه مسئولان استان برای جلوگیری از مهاجرت باید فکر اساسی بکنند گفت: انعکاس اخبار منفی در رابطه با گرما ، گرد و خاک و غیره از استان خوزستان باعث می شود سرمایه گذاران رغبتی به فعالیت در این استان نداشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز درادامه بیان کرد: در کنار مشکلات زیادی که در استان وجود دارد قوانین دست و پاگیری در استان وجود دارد که باعث بی رغبتی سرمایه گذاری در این استان شده که این موضوع می تواند مشکلاتی از جمله تشدید بیکاری را در این استان در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت برنامه های خوبی را برای استان در نظر گرفته است افزود: از جمله این برنامه ها اختصاص 200 هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب و فاضلاب استان است که باید این برنامه ها برای اجرایی شدن پیگیری شوند.

حجت اسلام و المسلمین حسن زاده افزود: یکی از منابع بسیار خوب استان و کشور نفت و پتروشیمی است که متاسفانه گردش مالی این 2 واحد بزرگ تولیدی و اقتصادی در خارج استان انجام می شود در حالیکه برای رفاه حال مردم استان باید چرخه مالی این 2 صنعت در استان انجام شود.

امام جمعه موقت اهواز درادامه با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان افزود: بخش اول این طرح به پایان رسید و در حال بهره برداری است اما برای اجرای بخش دوم هنوز وزارت نیرو ، آب مورد نیاز را اختصاص نداده است که این موضوع نیز از دیگر مشکلات استان است.

وی گفت: برای حل مشکلات استان خوزستان نیاز به توجه ویژه رئیس جمهوری است و لازم است در هر وزارتخانه نماینده ای را برای حل مشکلات استان خوزستان در نظر گرفته شود.

وی درادامه همچنین با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت:حمایت از حقوق مردم باید در اولویت کار این دستگاه باشد. قوه قضائیه باید امید بخش و آرامش بخش مردم باشد و مردم با اطمینان اینکه کارهای آن ها به موقع پیگیری می شود به قوه قضائیه مراجعه کنند.

وی گفت: متاسفانه هنوز شرایط در قوه قضائیه به گونه ای نیست که مردم اطمینان لازم را داشته باشند و با اضطراب و نگرانی به این دستگاه مراجعه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده همچنین با تبریک آزاد سازی موصول در عراق عنوان کرد: بعد از سختی هایی که مردم عراق متحمل شدند آزاد سازی موصل مدیون لبیک گفتن به ندای مرجعیت بود و باید این را دانست که آمریکا تنها به فکر غارت و چپاول است.
امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به مناسبت هایی که در هفته آینده در پیش رو است تصریح کرد: هفته مالیات از امروز آغاز می شود ، کشور نیاز به بودجه عمومی دارد و باید فرهنگ پرداخت مالیات و عدالت مالیاتی در جامعه نهادینه شود و مردم نتیجه پرداخت مالیات خود را ببینند.
وی گفت: همچنین 21 تیر روز عفاف و حجاب است و یکی از مهم ترین مسئله ای که باعث افزایش جدایی و طلاق در خانواده ها شده است کم رنگ شدن حجاب و عفاف و حیاست.دشمن اخلاق را هدف گرفته است و با استفاده از شبکه های اجتماعی در این راستا وارد عمل شده تا مسئله حیا را در جامعه اسلامی کمرنگ کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار